Reklamation Bikester

Arvidisakson

Ny medlem
Reklamation Bikester
Hej, behöver hjälp har köpt nytt vevparti och vevlager köpte dessa: https://www.bikester.se/dmr-axe-bsa-vevlager-68-73-mm-foer-30-mm-axel-svart-494244.html
STÅR PÅ FÖRPACKNINGEN ATT DET ÄR 30MM MEN DET ENA ÄR 28MM, ska det vara så?

trodde att det skulle va så att axeln är tunnare på ena sidan men det passar inte, problemet är att jag använde en rörtång när jag monterade och dom blev repiga så frågan är om det går att reklamera. Beställde även ett verktyg till att skruva dit lagret med men det passade inte därför ja använde rörtång.

Reklamation Bikester
En dmr axe vev verkar ha 30/28mm axel efter att ha kollat på några bilder.
Antar att du inte har en dmr vev?

Bikester är rätt kass på att speca saker.

Tror du är körd eftersom du "förstört" dem.

Googla mer nästa gång innan köp... Tråkigt, men ja.

Reklamation Bikester
Som marr säger, dmr axe vevar verkar ha 28 mm på ena sidan. Du har nog fått rätt grejer så det är knappast bikesters fel att du inte kollat vad det är du köpt. Det är ju som med alla vevlager, varje tillverkare har lite olika variant. Inget konstigt men man måste vara lite vaken.

Det är således kört att reklamera redan från början, eftersom du fått rätt prylar. Däremot hade du kunnat byta om du inte förstört dem med rörtången, men nu är ju det också kört. Se det som en läropeng :-).

Vad har du för vevar?

Senast ändrad:
Reklamation Bikester
Har Truvativ Descendant singelspeed, står att det passar till 30mm axel men inte mycket att göra något åt då, surt men som du säger så lär man sig alltid något.
Tack för hjälpen!

Reklamation Bikester
Inte första sakerna som går sönder/strular sist var det betydligt dyrare:/
Men ska se om jag hittar andra vevar men har för mig nästan alla har 30mm axel, ska ha dom på en dirtcykel.

Tillbaka
Topp