Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
thomaslundstrom sa:Är det någonstans belagt att TS ska till ideon, NLC? (Eller har du insideinfo? ;)
thomaslundstrom sa:Det finns förresten en jättefin grusväg mellan Sandby och Torna H; man tar höger uppför en backe efter en stund på stora vägen mot militärområdet. Den syns på NLCs sista bild och ansluter just vid 20 km-markeringen.
marten_larsson sa:Nåja, nu ska man väl inte överdriva backigheten i Lund. St Hans är ju knappast något som ligger i någons pendlingsväg. Göteborg är värre med fler faktiskt branta höjdmeter. Eller Trondheim, där är det backigt på riktigt. Men jag hade nog ändå valt något med växlar för att ändå kunna växla ner när det blåser 10-20m/s rakt på näsan, såklart i regn.
marten_larsson sa:Skulle påstå att vinden är klart större hinder än lutningen. Dalby-Lund bjuder inte på så många ställen med lä och är dessutom betydligt större del av sträckan.
Vem är det som påstått det?DarthVidar sa:Haha, vad gulliga ni är! Det är klart att Lund har uppförslut på sina håll men här pratas det om Lund som om det vore San Francisco, and it just ain´t!
Swemurse sa:Enda "problemet" med att testa med vilken cykel som är att det jag nu äger är en citybike från biltema, 3 växlar förvisso, med sämre rull än en rullator. Duger att ta sig till Ica och 3km till jobb inom Lund men knappast intresserad av att göra det till en vana att cykla den långt. Testade att periodvis cykla från Lund mot Malmö 1mil pga studier (på en biltema cruiser, görs ej om)
A-N sa:
-Punkteringafria däckA-N sa:
WSMC sa:-Punkteringafria däckA-N sa:
Det vill jag också ha.
Kan de mena tubless, eller är det solida gummidäck?
Så kan man ju helt klart också tolka det.frause sa:WSMC sa:-Punkteringafria däckA-N sa:
Det vill jag också ha.
Kan de mena tubless, eller är det solida gummidäck?
Eller att de vid försäljningen inte har punktering?
DarthVidar sa:Haha, vad gulliga ni är! Det är klart att Lund har uppförslut på sina håll men här pratas det om Lund som om det vore San Francisco, and it just ain´t! Jag har pluggat i Lund och varit en hel del i Lund utöver detta, så det är inte som att jag killgissar utifrån nån google maps-sökning.
Jag vågar påstå att du klara dig med vilken rackans psykel som helst för kortdistans-pendling i och omkring Lund. Med detta sagt så finns det ju en hel del hyggliga hojar på blocket i bara Lund, så att hitta en hybrid/racer som pallar trycket lär ju inte vara svårt (det fanns ju till och med en fixie). Köp en gammal racer med typ 5/6 delat eller liknande (om du vill ha växlar), de brukar ju ha tämligen robusta slitdelar.
MrSpock sa:Det sägs att Lund har den största lutningen av alla städer i Sverige. Vet inte om det stämmer. Men hela tätorten lutar ju.
Jag tror det är lutningen inom stadsmuren (kort sträcka) som avses när man säger att Lund lutar mest, inte de absoluta höjdmeterna. Det är inget jag själv har hittat på utan det fick jag höra av flera när jag flyttade hit.ani sa:Var då?
Höje å 9 möh. Brunnshög 81 möh.
jmf Östersund:
Storsjön 293 möh, Solliden 404 möh.
Annonsen på Blocket har legat sedan 27 november, är inte det lite skumt? Priset verkar ju vara rimligt annars.pirx sa:A-N sa:
+1 på den, den ligger inom budget också
om den inte är för liten, och inte känns trög att cykla etc
Hur gick det, blev det något köp?
Även kikat på mtb, vad tror folk om det för pendling? Eller för tungt med de breda däcken?
Att hoppas på vindstilla är väl som att spela på lotto och hoppas på miljonerHänder att jag tar skryllespåret på väg till jobbet och då följdaktligen cyklar mtb in till Lund. Det tar inte så mycket längre tid, men det är väldigt mycket tråkigare att cykla asfalt med mtb-däck. Men funkar gör det. Allt hänger på vinden, är det vindstilla (haha) så rullar det på bra med mtb också, men i motvind känns det som att dra på ett ankare.