Releasefest - Mountainbike kring Stockholm 27/6

Westman

Aktiv medlem
Nu på onsdag 27/6 är släpps guideboken MTB kring Stockholm, som allas vår tisdagsrajd-Aron författat ihop med Kalle Bern. Releasefesten hålls på Cykloteket 1700-1930 och det kommer bjudas på öl, vin och tilltugg.

Releasefest-Inbjudan-437x600.png

Senast ändrad:

JMT

Aktiv medlem
Låter som en bra bok, om jag hinner till Cykloteket efter jobbet imorgon så köper jag en.

Aron

Moderator
Boken kommer att finnas i bokhandeln, friluftsbutikerna, Intersport, cykelbutikerna, Adlibris etc.

Väl möt på releasefesten i kväll! Det ser som att "alla kommer vara där".

Aron

Moderator
Gotland tar vi i samband med folkparksturnén - "Sverige cyklar och ler".

Kan tillägga att "Pelle the Goat" har har anmält sig via Facebook, cykeltröjorna ligger pyrt till.

Kvällens introduktionspriser blev också precis klara:

1 bok 200 kr
2 böcker 300 kr

(Ordinarie pris 245 kr/st)

Fixa årets julklapp till mamma redan i kväll. Med tanke på att halva happymtbsthm är med på bild i boken så finns det ju en hyfsad sannolikhet för att hon dessutom uppskattar presenten.

skate

Medlem
Aron skrev:
>
> Kvällens introduktionspriser blev också precis
> klara:
>
> 1 bok 200 kr
> 2 böcker 300 kr
>
> (Ordinarie pris 245 kr/st)
>
Jag gillar mängdrabatter. Om jag förstår det rätt så kan jag köpa 40 st för 4100? Lovar att inte ställa mig på Cykelringen och nasa dom (signerade och fina) på ett re-releaseparty imorrn ; )

1st 200:- = 200/bok. 2 st = 150/bok. 3st = 133/bok ....osv osv till 40 böcker = 4100:- (103/bok)

Jag är på väg, börja signera!

skate

Medlem
Tack för trevlig tillställning på cykloteket. Körde bil så jag kunde inte dyka ner i öltunnan men kompenserade med mera kallskuret. Har snabbläst, bläddrat och fluktat: bra skrivet, driven text. Insiktsfullt, faktarikt, snygg layout och fantastiska bilder. Tur jag köpte flera ex så jag kan lägga ifrån de utslitna/ihopklibbiga..

Att köpa den till mamma som hjulkapp är förståeligt. Att köpa den till hustrun är ett måste. Så hon förstår varför man (hellre) är i skogen så ofta.

Kan bara komma på en brist. Jag finns inte med på någon bild.

Grattis Aron o Kalle till ett lyckat jobb!

Spindelbenen

Aktiv medlem
skate skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan bara komma på en brist. Jag finns inte
> med på någon bild.

Du å Adrian....

A.Nilsson

Aktiv medlem
Johan A skrev:
> skate skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan bara komma på en brist. Jag finns inte
> > med på någon bild.
>
> Du å Adrian....

:)

heklamama

Aktiv medlem
Ojojoj.
Cykelhistoria.
Stark jag-var-där känsla.
("asså ja va faktiskt där när första mtb kring stockholm släpptes, alla legenderna som e me på bild i boken va där år Aron satt i centrum å signerade böcker, de va på Cykloteket som låg vid kanten av det som då va Stockholms innerstad")

Tack för ett kul boksläpp!
Tack för öl och tilltugg!
Tack för att ni skrivit denna bok!

Stumpy

Aktiv medlem
skate skrev:
> 1st 200:- = 200/bok. 2 st = 150/bok. 3st =
> 133/bok ....osv osv till 40 böcker = 4100:-
> (103/bok)

Eller kanske:
1st 200:- = 200/bok. 2 st = 150/bok. 3st = 166/bok ....osv osv till 40 böcker = 6000:- (150:-/bok)

Lycka till!

Hep

Aktiv medlem
Jag kan efter att ha tittat på mitt kvitto från igår avslöja att tre böcker kostade 500:-

mamme1

Aktiv medlem
skrotfot skrev:
> Premiumbok! Fulmekarnas konung/McGuyver är ofta
> förekommande på fina foton.

Du menar
balthazar-560x448.jpg

?

> Tack Aron och Kalle!
+2, och vad synd att Kalle inte kunde närvara. Nästa gång kanske?
Och tack för öl&tilltugg!

Aron

Moderator
Tack alla som kom!

Det blev en helt fantastisk kväll med öl, mat, bokbläddring och framförallt ett härligt mingel i en fullpackad lokal.

Min medförfattare Kalle kunde pga sjukdom tyvärr inte medverka i går. Han är naturligtvis oerhört nyfiken på det hela, så det skulle vara väldigt uppskattat om ni som plåtade la upp lite bilder från kvällen. Som bonus får jag dessutom något att visa barnbarnen. :)

Något omtumlad, med skrivkrampande hand och väldigt lycklig cyklade jag hemåt genom sommarnatten. En så stor uppslutning hade vi aldrig vågat hoppas på.

Än en gång - Tack!

AkeW

Ny medlem
Cyklade idag halva spåret vid Altorp i Djursholm... skulle vara svårighetsgrad 1.

Jag är nybörjare på MTB, och undrar om den verkligen är representativ för de 1-klassade spåren i boken? Var 200'e meter var det gyttjegropar eller flera meter långa vattensamlingar med lera på botten.

Var hittar jag 0-klassade stigar i Stockholmsområdet, eller ska jag bara skärpa mig? :-)

PS. Ni glömde skriva om dödsmyggorna som kommer om man tvingas stanna DS.

DrGT

Medlem
AkeW skrev:
> Jag är nybörjare på MTB, och undrar om den
> verkligen är representativ för de 1-klassade
> spåren i boken? Var 200'e meter var det
> gyttjegropar eller flera meter långa
> vattensamlingar med lera på botten.
>
> Var hittar jag 0-klassade stigar i
> Stockholmsområdet, eller ska jag bara skärpa
> mig? :-)

Leran har för tillfället tagit över i princip alla stigar i Stockholm så det är bara att skärpa sig och försöka ge dig den på att du ska cykla igenom/förbi lerhålen. Med fart och bra tryck i benen så brukar de flesta lerhål kunna forceras - om det inte är för djupa så att man får stopp och far över styret, dvs OTB. Ut och träna nu!

mzi

Aktiv medlem
Första gången i skogen gjorde jag ett stillastående OTB då jag startade med framhjulet mot en rot. Inte mitt stoltaste ögonblick. Andra gången så kämpade jag en mil på över två timmar på en 1-klassad stig och svettades så jag höll på att dö. Fjärde gången så gjorde jag den där milen på under en och en halv timme och hade kul samtidigt.

Släng iväg en fråga om en Happyride eller be om sällskap och kör med någon som är lite bättre så ska du se hur lätt det blir!

Aron

Moderator
Det är bara att kämpa på! Snart nog kommer du att susa fram. :)

Värt att ha i åtanke är att terrängen runt Stockholm är ganska teknisk. En 1:a i Stockholm hade kanske varit en 3:a i någon annan del av landet.

Ett litet tips angående lerpölar: Flytta bak kroppsvikten så att framhjulet surfar på ytan och bakhjulet trycks ner ordentligt. Då får du driv genom hindret samtidigt som du minskar risken för att fastna och gå omkull.

Köp & Sälj

Topp