Remote Fox 32 SC

MarcusEngqvist

Aktiv medlem
Remote Fox 32 SC
Hej, har en gaffel som suttit på en Hardtail.

Fork Fox 32 SC 29" Factory Kashima remote, 100mm travel, FIT4 2 position remote w/open mode adj, 1.5" ALU Tapered HT, 15X110

Ska nu sättas på en fulldämpad hoj med typ scotts twinlocks system.

Hur kommer det att funka? För fullgung Ska ju gå att låsa i 2steg som jag fattat det.

Remote Fox 32 SC
Tänkte även på hur framgaffeln kommer reagera om man kör med ett reglage som låser i 2 steg, när gaffeln kom med ett reglage som bara låste i ett steg. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Remote Fox 32 SC
MarcusEngqvist sa:
Tänkte även på hur framgaffeln kommer reagera om man kör med ett reglage som låser i 2 steg, när gaffeln kom med ett reglage som bara låste i ett steg. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Jag förstår vad du menar. Min Fox34 Elite FiT4 som styrs av Scott TwinLock på min Spark, uppfattar jag som att den bara har två lägen, alltså öppen i både open och pedal, låst i lock. Bakdämparen däremot känner jag skillnad på tre lägen open/pedal/lock. Vet inte om även gaffeln har tre lägen, men jag känner ingen skillnad i alla fall. Genom att justera wirespänning till gaffeln kan du styra när den låser, typ.

Är ingen expert och har inte koll på alla olika Scott/TwinLock möjligheter med olika reglage och gafflar som sitter på en himla massa olika cyklar.

Remote Fox 32 SC
Sixten Fors sa:
Jag förstår vad du menar. Min Fox34 Elite FiT4 som styrs av Scott TwinLock på min Spark, uppfattar jag som att den bara har två lägen, alltså öppen i både open och pedal, låst i lock. Bakdämparen däremot känner jag skillnad på tre lägen open/pedal/lock. Vet inte om även gaffeln har tre lägen, men jag känner ingen skillnad i alla fall. Genom att justera wirespänning till gaffeln kan du styra när den låser, typ.
Gaffeln har mycket riktigt bara två lägen så du uppfattar rätt.

Tillbaka
Topp