Renodla nu !

Renodla nu !
Happy skulle vara mycket mer happy om det handlade om mtb. Endast.
Nu får man kryssa runt bland artiklar, inlägg, annonser mm som behandlar vägis-material. Det är som att vara främling i sitt eget land!
Det heter happymtb för guds skull! Det finns ju en uppsjö andra communities för cykling i allmänhet och vägcykling i synnerhet. Varför måste då happy vara invaderat av vägisar och deras vägissaker?
Det är som att diskutera hundar på en site för hästägare. Eller vin på en site för whiskyfantaster.
Låt oss ta oss ur schizofrenin och ägna oss åt det som namnet antyder är föremålet för sidan! I stället för en blurrig värld av allehanda cykelsurr i största allmänhet kunde happy bli källa till relevant fakta och meningsutbyte, likasinnade emellan.

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Renodla nu !
Jag håller med. Bara xc (riktig mtb), ingen såndäringa störtlopp och sånt där heller. Och inte 29" hjul eller snigelspeed. Eller fixie. Bara xc, lätta xc.

Renodla nu !
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Fritte: Kommer inte bli någon hätsk debatt här
> tror jag. Ingen som är dum nog att hugga på det.

Jorrå, jag är tillräckligt dum.

Eget land säger du? Hur länge har du varit medlem och hur många inlägg har du skrivit?
Normalt tycker jag inte att det spelar roll men i den här frågan tycker jag det.
Det råder ingen schizofreni alls, happymtb är och förblir vad dess medlemmar gör det till. Bevisligen är det också rätt många som gillar att ha det på det sättet eftersom så många hänger här och är så aktiva.

Om du hade varit här lite längre skulle du förstått att rätt stor del av happy inte alls handlar om cykling någonstans. Jag fick t.ex. hjälp och tipps mitt i natten av fyra pers när min symaskin pajjat. Lade då tidigare på kvällen in ett inlägg på ett strikt modererat syforum och fick inte ett enda svar medan jag på happy engagerade ett flertal personer mitt i natten...

För att sammanfatta: Det är föga troligt att happymtb i framtiden kommer och bli ett strikt mtb-forum eller ens ett rent cykelforum. Om du söker ett sådant så sök vidare.

I all välmening
//
Erik

Renodla nu !
Nu skäms jag lite för att jag inte genomskådade trollet.

Men för att säga något om ämnet:
Renodling leder till segregation som leder till dumheter.

Renodla nu !
Trodde också att det var en trollning ända tills jag såg att han varit reggad i två månader. Kan ju fortfarande vara en trollning, men då en mycket mer intrikat sådan. Hursom bjuder jag på den om det har trollats...

Renodla nu !
Mårten skrev:
> Kneecap: Vaddå, du bor väl i en
> stockholmsförort väl? Strax norr om Barkarby?

Nejnej, det är mycket närmare Stureplan än Barkarby!

Renodla nu !
kitzblitz skrev:
> vad smörjer man en symaskin med?

Vad sägs om Finishline wax? inget klet, god genomträngning och bra beständighet i torra miljöer? Funkar bättre än bra i lås oxå. På delar av maskinen som går i högvarv kanske en dry chainlube.

Och så rätt fett i kapslade lager såklart.

Renodla nu !
Mårten skrev:
> Freeskier: My bad!
>
> Längs vilken tunnelbanelinje?

Tunnelbana?! Då måste dom ju beblanda sig med pöbeln!

Renodla nu !
bruce skrev:
> Jag håller med. Bara xc (riktig mtb), ingen
> såndäringa störtlopp och sånt där heller. Och
> inte 29" hjul eller snigelspeed. Eller fixie. Bara
> xc, lätta xc.

Det var ta mig fan det finaste jag hört sen jag konfirmerades.

Renodla nu !
Tjena!

Muerto... Pendeln.. Mot Lapplands-Väsby och vidare..

fetchimage.jpg ht=314

Japps.. Bilden är tagen i Åre.. Skumt nog..

Renodla nu !
"Jag har hört att killar inte kommer vara välkomna på det nya happylvg.org, vad tycker ni om det?"
-Den där var egentligen för enkel! (Syster-sighten...) :-p

Har ju nyss diskuterats, och är helt i sin ordning. Ut med de trebenta bara!

Renodla nu !
Ser ut att bli fint väder idag. Funderar på att ta en liten tur i kväll. Det blir en renodlad tur endast för silverfärgade XC cyklar med 100 mm slag och LX framväxel. SPD och Lycra är ett krav. Likaså är flaskställ på ramen förbjudet på mina turer. Någon som vill/kan följa med?

Renodla nu !
bruce skrev:
> Jag håller med. Bara xc (riktig mtb), ingen
> såndäringa störtlopp och sånt där heller. Och
> inte 29" hjul eller snigelspeed. Eller fixie. Bara
> xc, lätta xc.

Häller med, MEN... lätta XC, rakade ben, och lycra. Gärna unga killar med rakade ben i lycra.

Host

Phil

Renodla nu !
En dela av trådarna här t.ex om cykelförbud i Nackaresarvatet är inte roliga att läsa, finns det ingen UnhappyMTB.org där de kan hålla till i stället.

Renodla nu !
är det inte bara 55-åriga gubbar som pendlar till jobbet i för små tajts som kör mtb nu för tiden. och dom har väll inte tid att sitta och runka till happy. jag menar, dom cyklar ju inte så fort. mtb var väll mer en ungdoms grejj på 90-talet, eller...

Renodla nu !
Det heter väll renuppfödning?
De är ju inga grönsaker precis (även om deras intelligens ligger på en kålrots nivå).

Tillbaka
Topp