Renovering- Marin Bear Valley SE 95

P_Järvholm

Ny medlem
Jag har efter några års funderande äntligen kommit fram till att jag ska renovera upp min gamla Marin Bear Valley från 1995. Det blir till att byta de mesta, och jag har funderat på om det är prisvärt att köpa en hel komponentgrupp typ Shimano LX rakt igenom eller om man ska blanda komponenter. Marinen kommer att användas som pendlarhoj.

/ Peter

LX-gruppen är riktigt bra på pendlarhojen. Kostar inte många tusingar heller. Jag kör med det på min pendlare. Funkar kalas.
/J

Hurra för Bear Valley från '95 använder en sådan dagligen för pendling. Är modell SE som tydligen var aningen coolare än standard. Sitter fortfarande en del originalkomponenter på och den går i vått och torrt.

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> LX-gruppen är riktigt bra på pendlarhojen.

Helt otroligt, jag håller med mollot igen.

Yes, kör själv med en Marin Eldridge grade i stål från 92-93, som går som dagis/pendlar/dåligtväderhoj det finns fortfarande några orginalprylar kvar på den.

/STEFAN

Kör en Bear Valley SE från -92, också coolare :) Ombyggd till SS, bara ram och gaffel original men skön som få.

Jag skulle nog säga att LX är lite överdöderi, tror inte det behövs egentligen. Men har du råd och lust så ...

Kör med LX bak, mest för att få rapid rise på både pendlar-cykeln och skogsscykeln.

Jo just det, jag bytte till kortare styrstam, low-riser och V-bromsar, det gjorde underverk.

Sen håller jag med Abbe, LX lite att ta i för pendlarhoj men det är min åsikt.

Att jag funderade på LX var mest för att jag inte hittade någon lägre grupp typ Deore som gick att köpa som grupp. Nu har jag ju inte synat marknaden så ingående utan tittat lite på CC:s priser.
Någon som har tips på var man hittar lägre grupper typ Deore på nätet? Är hos tyskarna man ska leta?

Tillbaka
Topp