Renovering utav en specialized rockhopper expert

Ok, tack. Hur hade du annars gjort? Hade du kört 1 och en krans enbart? Eller hade du behållit resterande två? Om man ex kör på en krans, behövs vevpartiet att modifieras? Eller är det bara skruva bort dom?
Det är bara att montera bort dreven. Sätta på ett drev som är anpassat för att köra utan framväxel. Jag hade börjat med att bara fixa till cykeln. Men om du vill köra med 1x så fundera på hur stor kassett du vill ha där bak. Jag klarar mej med 32 fram och 40 som största bak. Många vill åtminstone ha 34 fram och 46 bak. Då är det läge att kanske byta till 10 eller 11 lägen bak. Då behöver du oxå ny kassett, kedja, bakväxel och reglage förutom klingan fram.

Lexus_V10

Medlem
Det är bara att montera bort dreven. Sätta på ett drev som är anpassat för att köra utan framväxel. Jag hade börjat med att bara fixa till cykeln. Men om du vill köra med 1x så fundera på hur stor kassett du vill ha där bak. Jag klarar mej med 32 fram och 40 som största bak. Många vill åtminstone ha 34 fram och 46 bak. Då är det läge att kanske byta till 10 eller 11 lägen bak. Då behöver du oxå ny kassett, kedja, bakväxel och reglage förutom klingan fram.
Ok, tack för hjälpen. Då utgår jag därifrån.

Lexus_V10

Medlem

Bilagor

Lexus_V10

Medlem
Så. Nu är det klart. Har aldrig upplevt hur "skönt" det är med en luftdämpare. En fråga bara, mina belägg gnisslar som fan. Finns det möjlighet att byta beläggen till något bättre märke? Eller det ska låta att det är en tävlingsbil på ingång?

Bilagor

Så. Nu är det klart. Har aldrig upplevt hur "skönt" det är med en luftdämpare. En fråga bara, mina belägg gnisslar som fan. Finns det möjlighet att byta beläggen till något bättre märke? Eller det ska låta att det är en tävlingsbil på ingång?
Det är rengöring av skivor och belägg som gäller. Till skivorna kan du använda samma som till bilen. Beläggen bränns med fördel rena. Jag byter ofta beläggen istället.

Lexus_V10

Medlem
Det är rengöring av skivor och belägg som gäller. Till skivorna kan du använda samma som till bilen. Beläggen bränns med fördel rena. Jag byter ofta beläggen istället.
Jaha, ok. Då köper jag nya belägg. Det räcker att rengöra dom gamla? Eller ska man ta nya skivor i samband med beläggen? Då cykeln har stått riktigt länge.

LTS

Aktiv medlem
Det finns justermån för bakhjulets vinkel i ramen. Om du lossar snabbkopplingen kan du ta tag runt däcket och dra hjulet rätt.

Lexus_V10

Medlem
Jag införskaffade denna från aliepress. Ljusterbar stem 0- 85 grader. Tänkte att det kanske blir skönare för ryggen än att ha en jockey position hela tiden. Måste passa på att tacka er alla för hjälpen/tipsen man har fått.

Bilagor

Lexus_V10

Medlem
Just ja. Tänkte även kolla en sak med er. Till min ljuftdämpare så finns det en tabell för vikt luft/ förhållande. Är det farligt om man fyller på med tryckluft? Nipplar kan flyga av och träffa en i huvudet/ögonen och diverse andra saker? Då jag aldrig tidigare pillat på en sådan så frågar jag hellre.

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer