Repa innerben rxf38

Hakeesson

Medlem
Repa innerben rxf38
Hej,
Köpte en begagnad RXF38 m.2 på buycycle till, vad jag trodde, bra pris. Fick hem den idag och det visar sig att det är en klart tydlig repa på ena innerbenet. Har inte repat några av mina tidigare gafflar förr, så osäker på jur mycket detta skadar.

Repan känns om jag drar över med nageln, men det är inte supervassa kanter.

1. Går det att sanda ner/ fylla med nagellack/ sanda ner för att få bra funktion?

2. Är det ett alternativ att byta innerbenet, vad går en sån operation på?

3. Vad är gaffeln värd i nuvarande skick? Säljaren är med på att kompensera, men jag vet inte hur mycket det är värt. Om (1) ovan är en omöjlighet så är enda valet såklart att försöka häva köpet och skicka tillbaka.Visa bilaga 840703 17836200320212966710842304048343.webp

Senast ändrad:
Repa innerben rxf38
Tack, synd du inte provat. Verkar smart. Men väldigt få recensioner?

Rekommenderade också Sendhit till TinyTemper och hon lagde gaffeln:

Repa innerben rxf38
Det är svårt att ser från din bild hur djupt repet är. Min son har en små repa på innerbenet av sin gaffel. Jag föreslåg att laga det men han tyckte inte att det behövdes. När jag känner med nageln är det faktiskt så odjup att det inte orsakar nån problem. Viktigt är att det inte finns uppstickande ränder.

Repa innerben rxf38
Ja, det är inte speciellt djupt, och som sagt inga vassa kanter, men ojämn yta. Men värt att prova sendhit-kittet om det tar bort ojämnheten. Säljaren får ta den kostnaden plus lite till. Har betalat 6000kr inkl frakt. Så ett bra pris om gaffeln varit i utlovat skick. Nu känns det väl egentligen inte som någon vidare affär.

Tillbaka
Topp