[Reseblogg] MTB-resa till Kappadokien

Lite diktatur har väl aldrig varit problem på Happy?

Otroligt fint, vilka bilder! Man förstår att cyklingen måste varit fantastisk. Lägger till på min bucket-list!

Ja det ser magiskt ut! Helt klart något att lägga på minnet för framtiden? Hur var klimatet där nu förresten?

AX3L sa:
Ja det ser magiskt ut! Helt klart något att lägga på minnet för framtiden? Hur var klimatet där nu förresten?

Varmt! Vi hade runt 26-27 c.
Ena dagen drog det in regn när vi skulle luncha och då sjönk tempen med 10 c direkt men sen blev det fint igen på eftermiddagen. (Spöregn på natten och dagen efter men det var hemresedagen).

Galet bra mat!
Superfina stigar, skydd rekommenderas! Skrovlig sten med lösgrus och sand ovanpå är ibland lite oförutsägbart då det går från supergrepp till blixthalka och lämnar fina skrapsår. Sen går det rätt fort också bitvis.
Knä och armbågsskydd skulle jag absolut rekommendera. Jag körde mjuk skyddsjacka också som funkade bra trots värmen.

Efter det hade regnet var greppet mycket bättre då regnet band sanden.

Smidig resa också.
Hotellet var tydligen det mest cykelvänliga på byn men ändå klagade dem på att vi hade cykelkläder hängande ute / mekade utanför rummen (små rum). Så det hade kunnat vara bättre.

Blir sjukt avis! Jag har mer och mer insett att guidade resor är väl värda sitt pris med tanke på hur sjukt bra man verkar kunna utnyttja dagarna. Hur fungerade resten av arrangemanget från Apollo? Ingick invallning på Arlanda osv också eller var det som vilken resa som helst bokad i paketpris + guide? Som sagt, nästa gång är jag iaf gärna på om jag har möjlighet! :)

Apollos närvaro begränsade sig till att guiden hade en Apollotröja på sig :)
Från Arlanda till Keyseri tog vi oss för egen maskin och där möttes vi upp av vår guide och chaufför som tog oss till en restaurang för att käka middag innan vi lämnades av på hotellet för att bygga ihop cyklar.
Hemresan enligt samma princip fast tvärtom.
I övrigt ingen Apollobranding någonstans, de anlitar ju Middle Earth Travel som är tour-företaget som guiden jobbar för.

glitch sa:
Apollos närvaro begränsade sig till att guiden hade en Apollotröja på sig :)
Från Arlanda till Keyseri tog vi oss för egen maskin och där möttes vi upp av vår guide och chaufför som tog oss till en restaurang för att käka middag innan vi lämnades av på hotellet för att bygga ihop cyklar.
Hemresan enligt samma princip fast tvärtom.
I övrigt ingen Apollobranding någonstans, de anlitar ju Middle Earth Travel som är tour-företaget som guiden jobbar för.

Skönt ändå! Man får ju lite sällskapsresan-vibbar av upplägget annars, börja dagarna med fågeldansen osv ? Jag ska ju ner med BikeVillage till Les Arcs i Augusti, ska bli jäkligt spännande!

Tillbaka
Topp