Reservdelar till äldre Fox 36-gaffel

ze93

Aktiv medlem
Hallå!

Skulle behöva lite tips/hjälp med att hitta reservdelar till en Fox 36-gaffel av 2009 årsmodell. Det är en 36 Float RC2 där jag under service lyckades dra av gängorna på pistongen (airshaften) i botten på luftfjäderbenet (se bild).

Biketoys verkar endast hålla delar på lager fem år bakåt och Mojo vill/kan inte sälja utanför Storbrittanien (oklart om de har delarna eller inte). Har även mailat TFTuned men inte fått svar. Fick reservdelsnummer från Mojo men lyckades glömma det på jobbet.

Någon som har tips på var man kan skaffa detta eller blir det sura äpplet med helt ny gaffel?

Mvh/
Johan

Bilagor

• Gänga.png
    Gänga.png
    507.6 KB · Besök: 29
Jag har nog de delar du behöver om det är samma som i 2006 års modell. Har en Float RC och en RC2, båda med skadade ytterben men i övrigt bra.

Kan sälja en el båda, skicka PM.

mikipedia_ sa:
Kolla med Fillariosa i Finland lr RacingBike i Växsjö

Tack, ska kolla upp det.

happymtb.fr sa:
Hur lyckas man med den bedrift, om man får undra...

Jadu, det är nog en kombination av oförsiktighet och dåligt/utmattat material. Har haft isär den otaliga gånger och det gick kanske lite fort nu.

jomper sa:
Jag har nog de delar du behöver om det är samma som i 2006 års modell. Har en Float RC och en RC2, båda med skadade ytterben men i övrigt bra.

Kan sälja en el båda, skicka PM.

Tack så mycket. Jag har inte koll på om det är lika men ska göra lite efterforskningar. Hör nog av mig senare när jag vet mer.

/Johan

Tillbaka
Topp