Resultat Vätternrundan 2016

Schysst lista!

Men en fråga. Vad är ordningen baserad på? (Tiderna stämmer men inte ordningen. Fast det är ju ingen tävling ;))

Har nu laddat upp Vätternrundan och MTBVättern också (på samma länk).

Vad säger vi om Peter Oscarsson på 6:15 runt Vättern? Känns något tveksamt tycker jag...

Han har minst sagt intressanta resultat om man säger så.

Screenshot_20160620-075639.png

Screenshot_20160620-075659.png

Hellre testdata i produktionsmiljön än produktionsdata i testmiljön?
Jobbigt att råka skicka faktura till 100.000 svenskar eller beställa 20.000 diplom varje gång man kör sina unit-tester? :P

Edit:
Jag vet att unit-tester ska vara isolerade, annars är de inte unit-tester utan snarare någon form av integrationstester. =)

Senast ändrad:
Vänta nu, är vi upprörda på att en kille som antagligen körde bil runt med en transponder och testade systemet råkar stå med på den inofficiella resultatlistan i ett motionslopp som inte ens är en tävling?

I'm game. Avgå alla!

simpsons-crowd1.jpg

Senast ändrad:
gerrardsdobbar sa:
Vänta nu, är vi upprörda på att en kille som antagligen körde bil runt med en transponder och testade systemet råkar stå med på den inofficiella resultatlistan i ett motionslopp som inte ens är en tävling?

I'm game. Avgå alla!

Han har inte ens kört en meter. Bara petat in lite tider i databasen för o se så allt fungerar :P

Fy fan, han har alltså inte ens förflyttat sig själv runt sjön??? Hoppas han åtminstone haft anständigheten att knappa in tiderna i realtid under 6 timmar och 15 minuter.

Vi satt iallafall ute vid vår mellantid mer eller mindre hela natten. Igenom hela regnet, hejjade på alla som körde förbi :D

kimkimano sa:
Gällande MTB Vättern så är tiderna blandade för den korta respektive den långa rundan?

Visste inte att det fanns två sträckningar. Om du filtrerar tabellen i Excel på de som inte har en mellantid i Linden så bör du få den korta rundan och tvärtom för den långa.

Linden är klockslaget för mellantiden. Linden tid är tiden till mellantiden.

gerrardsdobbar sa:

I'm game. Avgå alla!

Med tanke på att folk kör med livet som insats under loppet för att få en bra tid så kan nog man bli upprörd om "resultatlistan" inte är perfekt :-D

Jocke77 sa:
Med tanke på att folk kör med livet som insats under loppet för att få en bra tid så kan nog man bli upprörd om "resultatlistan" inte är perfekt :-D[/

+1

Jag måste bara få fråga, jag har nu hört från två olika håll att folk upplever det som att vissa "snabbgrupper" körde lite oaktsamt i år.
Man kör om långsammare grupper utan att vänta på lämpligt läge.

Man går ut för omkörning så man ligger som tredje, fjärde led, sen när man får möte skriker man "bil" och går in och trycker till dom innersta cyklisterna så dom nästan hamnar i diket.

Jag har själv sett detta vid något tillfälle, men jag har alltså fått intrycket att det var mera sånt i år?
Ni som körde, hur upplever ni detta?

Senast redigerad av en moderator:
Upplevde lite samma, särskilt på slutet då grupperna pressar på för att nå sina tidsmål. Jag kan förstå att man vill klara ett tidsmål, man tränat för. Men säkerheten måste komma först och vissa omkörningar borde skett med ett led istället för två.

Jag tyckte att vi försökte köra ett led. Varje gång som jag drog om en klunga, så var jag tydlig med att signalera enkelled. Tyvärr var många klungor som passerades inte organiserade på något sätt. Det var cyklister i 4 led och upptog i princip hela filen. Inte heller bra. Vid något enstaka tillfälle så kom det en snabbare grupp utanför oss, som redan påbörjat en omkörning. Inte bra beslut.

Jag vill dock ge kudos till de klungor (ofta cykelklubbar) som själv ropade "Håll höger - omkörning". Det var stundtals mycket trångt på vägen mellan Jönköping och Hjo.

Tack för listan!
Var det någon annan som upplevde att km markeringarna såg ut att sitta fel?
Min minnesbild är bla. att det stod 100 km kvar i Karlsborg...

Väldig imponerad av både tapper publik och arrangör, kändes skönt att ha en mc framför vår grupp när vi cyklade passerade samhällen, utfarter och andra cyklister.

falk1 sa:
Tack för listan!
Var det någon annan som upplevde att km markeringarna såg ut att sitta fel?
Min minnesbild är bla. att det stod 100 km kvar i Karlsborg...

De har suttit fel på alla Vätternlopp (1 hel och 2 halva) jag kört, jämfört med cykeldatorn. Inte jättemycket, men med ett par kilometer åtminstone. Mänskliga faktorn, I guess. Organisationen har väl kört bil runt och satt dem ungefärligt enligt bilens trippmätare, kan tänkas.

Crossmax sa:
Hade Happy någon fotograf på VR 2016? Har ännu inte sett några bilder alls, varken från arrangör eller från frilansare.

Absolut. De lyckades fånga mig på minst 25 bilder. Sportograf alltså… Bra kvalitet på bilderna. Tagna med bl.a. en EOS 5D MkII och ett EF135/2L :)

sportograf-81838459_800.jpg

Här kommer delar av SUB9-gruppen på väg uppför någon av backarna efter Fagerhult.

Senast ändrad:
Som svar på http://happyride.se/forum/read.php/1/2963407/2968216#msg-2968216

Stewe sa:
Jocke77 sa:
Med tanke på att folk kör med livet som insats under loppet för att få en bra tid så kan nog man bli upprörd om "resultatlistan" inte är perfekt :-D[/

+1

Ni som körde, hur upplever ni detta?

Det var väldigt trångt stundtals. Körde om en del grupper som plötsligt föll in i tempot av vår omkörande grupp för att de fick lite mindre motvind (den låg snett), vilket gjorde det förbannat omständigt att köra om dem. Knepigt det där, för alla involverade.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp