Retur till Bikester

D i U

Aktiv medlem
Retur till Bikester
Jag har skickat tillbaka lite prylar till Bikester med deras fria retur. Skickade grejerna i måndags eftermiddag, alltså för en vecka sedan men har inte hört ett ord från dem än. Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få bekräftelsemail från dem att grejerna kommit fram?
Jag skickade med DHL och har inte varit möjligt att spåra med sändningsnumret nån gång.

JTF

Aktiv medlem
Retur till Bikester
För mig tog det ungefär en vecka efter inlämning att få bekräftelse på mottagen retur, och efter ytterligare 2 dagar så kom pengarna på kontot.

D i U

Aktiv medlem
Retur till Bikester
Ok, Jag har väntat en vecka utan svar varken från bikester eller att det ens gått att spåra returen hos DHL. Känns som nåt gått fel men får väl ha tålamod då Raggamuffin väntat 2 mån :O

Belse

Aktiv medlem
Retur till Bikester
Tog lite över en vecka för mig har jag för mig. Returfrakten tar längre tid, står på deras hemsida, och du måste gå in på tyska DHL för att kunna söka på frakten efter att den har lämnat Svea Rike...

JTF

Aktiv medlem
Retur till Bikester
Igår stod det "beställ före 16:00 fredagen 21 dec" och idag har dom ändrat, men inte blev det direkt rätt nu heller...
u1.gif

bikjul.png

MrBMrB

Ny medlem
Retur till Bikester
fick min cykel idag
men.... gilla den inte tyvärr
blir till att skicka tillbaka den
hur är dom med returer på cyklar ?
nån som fått problem typ ej godkänd return eller liknande

Retur till Bikester
Är deras returer på cyklar gratis? Sunda förnuftet säger mig att de kanske inte riktigt är så sugna på att ge gratis retur på cykel. De kommer väl med bud och dylikt?

MrBMrB

Ny medlem
Retur till Bikester
dom bjuder på frakten tillbaka
men du får inte ha test kört den utomhus....
vilket jag hade gjort
men jag tvättat den tok noga och smörjde däcken med lite lite fett
så dom vart blanka och finna :)

dom tog tillbaka min utan frågor :)

D

Deleted member 43681

Guest
Retur till Bikester
Distanscykling sa:
Är deras returer på cyklar gratis? Sunda förnuftet säger mig att de kanske inte riktigt är så sugna på att ge gratis retur på cykel. De kommer väl med bud och dylikt?
Står här: https://www.bikester.se/nc/kundservice-information/saa-haer-handlar-du-paa-bikester/reklamation.html

"På bikester har du alltid fri returfrakt när du använder vår returfraktsedel."

och lite längre ner står det:

"För cyklar och skrymmande paket kontakta kundtjänst på mejl: service(at)bikester.se eller telefon: 08-4030 4702, så hjälper vi dig med returen."

Artix

Medlem
Retur till Bikester
Har köpt en cykel GPS hos Bikester. Bikster har öppet köp i 30 dagar.
Kan man testa grejer, eller öppna förpackningen? Kommer öppet köp att gälla?

MagerValp

Aktiv medlem
Retur till Bikester
Öppet köp gäller väl sällan bruten förpackning? Bikester specifikt säger
På Bikester har du alltid 30 dagars öppet köp så länge varan är i nyskick.
Nu vet jag ju inte var de drar gränsen, men har man brutit förpackningen och tagit av skyddsplasten och satt igång enheten är det väl svårt att hävda nyskick.

Kevin

Aktiv medlem
Retur till Bikester
Om man returnerar inom 14 dagar så är man fortfarande inom lagen för distansköp och enligt den gäller att "Konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion" och att starta en GPS-enhet och kolla dess funktioner tycker iallafall jag helt klart räknas inom den definitionen. Att däremot ta med den ut i skogen och eventuellt skita ner den känns ju mer i gränszonen.

Går du över 14 dagar så är det helt Bikesters villkor som gäller och då kan dom tycka att du inte ens får öppna kartongen.

MagerValp

Aktiv medlem
Retur till Bikester
Jo det är väl sunt förnuft som gäller. Om du öppnar den så försiktigt att man kan återförsluta allt utan att det direkt märks så går det väl vägen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer