Returnerat till chainreaction, paketet kom fel !!?

johnny165

Aktiv medlem
Skickade tillbaka min reverb för lite mer än tre veckor sen, fick en return label att skriva ut, gick ner till lokala dhl service point och skickade den. Lätt, tänkte jag..förra veckan maliade jag ccr och frågade om dom fått den men fick ett nej..så jag spårade paketet till helsingborg där det hade legat sen den 16:e, så jag ringde dom idag (58min kö för övrigt..) och dom sa att den blivit levererad den 17:e til mottagaren i Tyskland!! WTF...hon (dhl) kunde inte se några detaljer om mottagaren förutom att det är ett ställe i tyskland..
vad har gått fel?
Jag har meilat ccr och berättat men inte fått någon återkoppling än, men kan dhl ha gjort fel?

Tyvärr inget svar på din fråga (mer än att ja, DHL kan säkert ha gjort fel, mitt förtroende för speditionsfirmor är sådär), men gav mig en påminnelse om att det var ungefär lika längesen jag returnerade ett paket till CRC (15/6), och har inte heller hört nåt. Sista notering är 19/6 i Jönköping (vilket var min mottagare i Sverige på returavin): "Utlastad för leverans till mottagaren". Får också kontakta dem imorgon då..

Posta gärna här om/när du får mer info, så gör jag detsamma.

zinkpasta sa:
Tyvärr inget svar på din fråga (mer än att ja, DHL kan säkert ha gjort fel, mitt förtroende för speditionsfirmor är sådär), men gav mig en påminnelse om att det var ungefär lika längesen jag returnerade ett paket till CRC (15/6), och har inte heller hört nåt. Sista notering är 19/6 i Jönköping (vilket var min mottagare i Sverige på returavin): "Utlastad för leverans till mottagaren". Får också kontakta dem imorgon då..

Posta gärna här om/när du får mer info, så gör jag detsamma.

Ska bara försöka övertyga dom att det är dom som gjort fel...men absolut! jag återkopplar!

Brando, den funkar bara inom sverige, men tack ändå!

Aftership har fungerat prima när jag beställde grejer från Bulgarien, spårbart fram till slutleverans hos mig!

Jag har gjort flera returer till olika butiker där apårningen tar slut i Helsingborg för att sedan plötsligt vara framme. Det har tagit olika lång tid så min teori är att det är nån tjänst där dhl samlastar en klump returpaket till samma mottagare och att de därför kan bli liggande ett tag.

Rattnalle sa:
Jag har gjort flera returer till olika butiker där apårningen tar slut i Helsingborg för att sedan plötsligt vara framme. Det har tagit olika lång tid så min teori är att det är nån tjänst där dhl samlastar en klump returpaket till samma mottagare och att de därför kan bli liggande ett tag.

Den är klassisk när man returnera till Bikester ?

Jag hade samma till CRC, När det hade gått tillräckligt lång tid så började jag maila WN returns som deras tjänst heter. Några dagar senare var returen fixad. Men det är nog som många säger, att de samlar ihop paketen och skickar till något ställe där det tar ett tag att processa

Epilog (för egen del iaf): Fick mina stålars från CRC i fredags, ni kan aldrig ana vad som hände sen!

(Köpte alkohol för pengarna.)

Tillbaka
Topp