Reverb AXS på Scott Spark RC?

andjon

Medlem
Hej!

Precis inhandlat en Scott med Twinloc som jag kört förr. Tycker alltid det är svårt att få till en bra setup med droppern så att det är praktiskt och ser någorlunda ut på styret. Någon som testat att klämma in en AXS bredvid twinlocen på något vänster? Den är ju rätt stor... frågan är om det går vinkla twinlocen upp och ha droppern undertill? Alternativ två är att köra på syncross original där twinloc + dropper sitter i samma men den delen kostar ju fan 1500 löst. Drömmen hade ju varit att göra något liknande som Nino med en knapp i handtaget men det verkar vara lite klurigt för en någorlunda okunnig.

Öppen för förslag!

Jensen

Aktiv medlem
Så som nino har är ju bara en knapp och en blipbox. Däremot blir det ju en merkostnad på 4-5k på stolpen (eller något om jag minns rätt ) som isig redan är dyr. Jämfört med de där 1500kr och en bikeyoke devine sl eller något likande (som tillsammans typ hamnar på samma eller under vad en Axs stolpenisig kostar utan blipbox om jag minns rätt även där).

med det sagt så är axs fin. Twinloc gör scott finns ju för montering Ivan styret. Men tycker personligen ergonomin blir sämre och en sådan ju som de där 1500kr du tyckte var för dyrt.

Senast ändrad:

andjon

Medlem
Så som nino har är ju bara en knapp och en blipbox. Däremot blir det ju en merkostnad på 4-5k på stolpen (eller något om jag minns rätt ) som isig redan är dyr. Jämfört med de där 1500kr och en bikeyoke devine sl eller något likande (som tillsammans typ hamnar på samma eller under vad en Axs stolpenisig kostar utan blipbox om jag minns rätt även där).

med det sagt så är axs fin. Twinloc gör scott finns ju för montering Ivan styret. Men tycker personligen ergonomin blir sämre och en sådan ju som de där 1500kr du tyckte var för dyrt.
Ja precis, hade droppern ovanför styret på min förra Spark men skulle vilja hålla det mesta under eller i höjd med styret på denna. Även om utseendet inte är det viktigaste tycker jag det ser rent förjävligt ut med massa kontroller ovanpå styret. Hittade den här bilden på IG men svårt att avgöra hur ergonomiskt det där blir.

Bilagor

RDFG

Medlem
Det går att ha AXSreglaget ”bakom” twinlocen. Problemet blir att när man trycker fram spaken till helt låst läge ligger den typ mot AXSpaddeln.
Funkar det? Ja
Är det fult? Ja

andjon

Medlem
Det går att ha AXSreglaget ”bakom” twinlocen. Problemet blir att när man trycker fram spaken till helt låst läge ligger den typ mot AXSpaddeln.
Funkar det? Ja
Är det fult? Ja
Lite det problemet jag hade på min förra, bytte därför och satte det ovanför styret men lite äckligt att försöka komma åt droppern ovanpå styret, blir lite av ett dödsgrepp när man ska använda den i något lurigt läge.

Doominator1

Aktiv medlem
Kan väl smyga in denna lilla 3d-print jag har på test hos några av Sveriges vassare cyklister innan MkII ska ritas...
94D593E0-D668-4C8C-8B4F-8FC816D470C5.jpeg
.
EBB44873-12E8-49F5-A354-AB4C5A19C4C0.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer