Rex Trekking Sport 3 info, please...

Allting beror ju på vad du ska använda cykeln till. Med det styret, den sadeln & 3 växlar så passar den för väldigt korta turer i en stadsmiljö som inte är kuperad.

Frid!

Jag kommer att använda cykel till att åka till och från jobbet här i Uppsala. Vill ha en cykel som håller mer en min gamla Mustang iaf.

Skulle tro att den blir billigare här: http://www.rex.se/factory/ men vet inte om de skickar.
Fast jag hade nog satsat på en DBS eller liknande istället. Tror att din gamla Mustang är av bättre kvalitet än Rex. Eller för att citera min LBS: "Rex är massproducerat kinaskräp"
Men han är kanske lite jävig.... :)

Ok, men förutom alla problem med cykelringen... Cykel i sig, är det något att ha? Jag ser mycket negativ, med nästan allt är riktad mot cykelringen och ser ingen konstruktiv kritik mot Rex. Och ja, den där med att cykeln är från Kina... Säg bara en cykel som inte är därifrån... (I samma prisklass )

I stort sett alla cyklar i denna prisklass har "samma" komponenter. Skulle inte tro att någon tillverkare väljer att subventionera en cykel runt 5 000 kr med extra fina nav/lager/vevar. Dessutom skulle det inte förvåna om många av ramarna i denna prisklass kommer från samma fabrik.

Det kan ju förstås hända att Rex har en vältrimmad sammansättningsfabrik, fast det vet jag inget om.

Mitt råd är att handla av en butik som har gott rykte. När det krånglar, för det kommer det att göra, behöver justeras eller liknande är det viktigare med en just handlare än en "bra" cykel.

Tillbaka
Topp