Reynolds 50 mm TLR hjul / tips på däck?

Herr Thomas

Aktiv medlem
Mina 50 mm kolfiberfälgar från Reynolds är erkänt svåra att kränga däck på. Continental GP5000 är i princip omöjliga så dessa har jag gett upp. Tråkigt för det är annars bra däck som jag har på mina andra cyklar.
För stunden kör jag på Bontrager R3 som går att montera, om än med med ett visst arbete. Frågan är dock om det finns andra alternativ än Bontrager? Inte det mest vanliga däcket och lite halvsvårt att få tag på. Så jag tar gärna mot tips på lättmonterade däck med bra egenskaper i övrigt när det gäller vikt, rullmotstånd och punkteringssäkerhet.

Jag kör gärna Schwalbe Pro One som är lättarbetade på mina hjul. Lättare än Conti som jag har på en cykel.
Men jag kör slanglöst och om de är det på dina hjul får du återkomma om 😎

Har bytt från GP5 för ett antal år sedan till Schwalbe PRO one som är likvärdiga, men hur dom är att kränga på dina hjul inte en aning.

Saker jag hoppas aldrig mer behöver göra - kränga däck på Reynolds Attack fälgar. Mitt bästa tips är att köpa andra hjul.
Jag hade både Pro One och Conti på mina och det var ett helvete varje gång.

Så jag tar gärna mot tips på lättmonterade däck med bra egenskaper i övrigt när det gäller vikt, rullmotstånd och punkteringssäkerhet.
med slang, 622, 25 mm bredd.
Jag har tyvärr inga tips som inte andra redan har kommit med.
Men om du skall använda slang bör du undvika däck för slanglöst de är oftast mkt svårare att kränga på
Just det, en sak till: vad använder du för däckkrängarverktyg?

En sådan här däckmonteringstång är det många som rekommenderar
md_23Do5oTNhgI1.png

Den säljs av många handlare, även under annat namn än BBB, tex hos TCM
Jag blev såpass nöjd att jag köpte en till för att ha på landet.
Men om den räcker till för att montera ditt däck kan jag förstås inte veta.

Tillbaka
Topp