Reynolds topo c

barkan80

Medlem
Reynolds topo c
Tja,

Jag har snubblat over ett par Reynolds topo c 26" men vet inte sa mycket om dom, jag har heller aldrig kort kolfiber falgar pa mtb det kanns lite laskigt, man det gjorde det ju pa den tiden man skaffade kolfiber ram med och det har ju gatt hur bra som halst!

Ar det nagon har som kor eller har kort dom och kan ge lite feedback?
flex?
hallbarhet?
Nav kvalitet (tror iof det ar dt 240s sa det borde ju va finemang!)?

Typen av akning ar aggressiv xc (stokig stig i hog fart), har tranat och tavlat i 20ar, jag vager typ 81kg kor kalfiber ht typ 2kg i 2,2 dack, far genomslag valdigt sallan...

Tacksam for svar!

Reynolds topo c
Tackar for svaret!

Ja priset vet jag ju inte an, dom ligger pa ebay. Jag haller lite koll och ser om det barkar ur!

Jag har kollat pa crossmax slr, lite dt hjul (riktigt daligt med recensioner och info), diverse stan's kombos och american classic mtb 26. Dom ar alla i typ samma vikt klass, det som talar lite mer for american och stan's ar att det ar standard delar sa man inte behover offra en arm om nagot pajjar! Egentligen vet jag inte hur mycket vikt man ska lagga vi det, har kort sonder en falg och 1 eker i hela mitt liv.

Crest falgar, pa dt240s nav competition ekrar och alu nipplar ar en trevlig kombo
American hjulen dyker upp ibland till valdigt vettiga pengar antar att dom inte ar sa trendiga...
Easton XC 90 vet jag inget om.

Far invanta mer tips fran happy och grubbla vidare!

Men som du sager lite kolfiber ar ju aldrig fel :)

Reynolds topo c
Reynolds "brukar" köra DT240s-nav ( i alla fall på mina landsvägshjul) dessutom har dom varit schyssta med service/garanti efter garantitiden... själv är jag på jakt efter ett par 26"-MTB-hjul i andra ändan av prisskalan, ett par lagom billiga, gärna beggade, till vinterdäcken...
Men som sagt, avvakta ett tag, Happy brukar leverera :-)

Tillbaka
Topp