Ride of Hope

Ride of Hope
Det har var ju finfint, bra för barncancerfonden, bra motion och bra för samvetet ;).
Bifogar några mer eller mindre suddiga mobilbilder

Transportcykling till starten, mkt trevlig cykling, vi var väl en sisådär 12 cyklister som klev av pendeln i Märsta och körde tvåled till starten i Uppsala.
200908091367.jpg ht=544

Vid starten
200908091371.jpg ht=544

Astrid Lindgrens barnsjukhus
200908091379.jpg ht=544

Strandvägen innan Djurgårdsbron
200908091383.jpg ht=544

Mot mål typ
200908091385.jpg ht=725

Anna Book på grönan ;), tyvärr sjöng hon playback
200908091387.jpg ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Ride of Hope
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och min lilla son stod och hejade på
> raksträckan efter Upplands Väsby. Jag såg att
> Nypan låg i gruppetton. :)
> /J

Jag vinkade faktiskt till Vicke. Hoppas han såg det.
Och det var INTE gruppeton. Vi startade grupperna i omgångar. Det kom 2 grupper efter oss, varav en hade startat före oss. Danne och Markus var också med i vår grupp.
Den första gruppen var "cykla långsamt gruppen". Fast vår grupp var också långsam. Inte som förra årets "bomba på i regnet kalas".
Fint väder och en god stämning. Cykling mer för det specifika syftets skull.
( vi afterbajkade lite ändå, på Sorbon )

Ride of Hope
nypan skrev:
> Jag vinkade faktiskt till Vicke. Hoppas han såg
> det.

Han såg dig i förstagruppen också. :)

> Och det var INTE gruppeton. Vi startade grupperna
> i omgångar. Det kom 2 grupper efter oss, varav en
> hade startat före oss. Danne och Markus var
> också med i vår grupp.

Jo det brukar låta så...

> ( vi afterbajkade lite ändå, på Sorbon )

Jag misstänkte det. Känner mig ändlöst kränkt.

Hur mycket drog ni ihop?
/J

Ride of Hope
Hemma igen efter en dag i sadeln. Jag och Nypan cyklade från Kungsängen till Uppsala och hade det riktigt mysigt i morgonsolen. Resan till Stockholm blev lite konstig och ryckig men vi var ju inte där för att tävla som någon sa. Men lite snabbare hade vi nog kunnat köra...

Tyvärr missade vi Anna Book men det blev en Hooegaarden och en Sierra Nevada Pale Ale till pastan på Sorbone. Från Bromma till Kungsängen var det lite segt;-) Det blev 185km till slut.

Tack alla för en trevlig dag!

/Danne

Ride of Hope
För att vara den "snabba gruppen" så kändes 26,4km/h inte så starkt men tanken med det hela var ju ändå inte att cykla snabbt men jag hade gärna sluppit bromsa i alla nerförsbackar.

Tänk att en Hooegaarden kan smaka så bra. Danne och jag passade på att köra lite grusväg på hemvägen, perfekt träning inför glasrikerresan.

Ride of Hope
Hemma vi också, till slut.
Fantastiskt kul att köra i grupp, första gången någonsin vi gjort det. Och alla våra planer på att "ta pendeln en bit om det går för fort" skingrades snart, ja ja vi körde i den "långsamma gruppen", men otroligt vad mycket snabbare man kan rulla bakom andra, fick ofta ligga på bromsen t o m hehe.

Och underbart med så många cyklister på samma gång, och med ett gemensamt syfte mot barncancer.
Xtra tack till 4 av våra barn som stod i Sollentuna/Norrviken och hejade på oss och andra, speciellt till yngsten Oskar som t o m försökte springa ifatt vår klunga, men så hade han också cancer för några år sen, så det finns lite fighting spirit i grabben....

Tror det kan bli nån bild också senare, nu ska vi på fest, och vi tar givetvis cykeln....

Ride of Hope
Ett stort tack till alla som var med för en trevlig dag på cykel. Det var kul att träffa bekanta ansikten och nya. Missade dock att spotta Big och Little Mollo längs vägen Hem gick det fortare tack vare skön medvind och CK Uni killarna som stod för tempot.

Lyckades också med min första vurpa och drog med en stackars Vallentuna CK kille som låg bakom mig. Väjde för ett par stora hål i asfalten och hamnade med framhjulet i rullgrus, "jävlar" var allt jag hann tänka och sen låg jag där. Som tur var gick allt gick bra med både cyklister och cyklar. Det trista var att när jag såg hålen efteråt så insåg jag att det inte skulle blivit någon vurpa om jag bara hade kört rakt fram, de var stora men inte speciellt djupa. Det verkade inte riktigt vara min dag igår för på vägen hem fick jag en geting i hjälmen i Märsta och det brände till skönt när den stack ;-)

Ride of Hope
Lite fler bilder från denna undérbara cykelsöndag:

depstopp.jpg ht=544

Depåstoppet

storklunganorrviken.jpg ht=544

En av klungorna drar förbi Norrviken i Sollentuna (hade några barn på plats som heja o foto klack)

klungainorrviken1.jpg ht=725

En klunga till....

pk+klunga1.jpg ht=544

Och så till slut den "långsamma gruppen" (aka moster Agda gruppen) som vi åkte i.

p+knorrviksleden.jpg ht=544

Och vi ville förstås också vara med på en egen bild...

uppsamlinggardet.jpg ht=544

Uppsamling för all på Gardet för defilering mot Gröna Lund

gronalund.jpg ht=544

Och på grönan blev det ceremoni

gronancrowd.jpg ht=544

För cykelcrowden...

Senast redigerad av en moderator:
Ride of Hope
Ah, så det var du. Jag och cykeln klarade oss bra, några skrubbsår och ett snett reglage som är fixat nu.

Man skulle nästan kunna kalla incidenten för en "grundlig happyspotting" ;-)

Road_Runner skrev:
> Det är lugnt schture jag överlevde :-) även
> cykeln klarade sig bra lite repor men nu är
> kuotan inkörd :-)
>
> Hoppas du o din cykel klarade sig lika bra

Ride of Hope
Road_Runner var det du som klagade på att sjukvårdsbilen inte paceade upp er till klungan vid rastplatsen i Märsta? Det var iaf jag som kacklade något annat om service bil precis då. Snygg cykel hade du iaf.

Ride of Hope
:-) har inte klagat på draghjälp, våran lilla happy ihopstötning hände typ innan solna.
Du tänkter nog på dom röd/vit klädda herrarna som fick punka ganska omgående och fick slita lite för att komma ikapp.

Ride of Hope
Nä jag tror det var en grönklädd människa, men vad minns jag. De röd/vita punkade även på vägen upp då de hittade ett helt körfält med glas.

Tillbaka
Topp