[ride report/film] whistler/squamish

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Hej vänner!

Sent om sider så är film nummer två från mig klar. Har lagt ner lite mer jobb, försökt tima vissa saker med musiken och låter en hel del av ljudet från filmklippen höras för att förmedla ännu mera känsla.

I filmen syns bland annat lite av stigen Homebrew där några av Wade Simmons-klippen i The Collective filmades. En magisk stig, även om vi inte gör fullt så snygga manövrar som Wade...

Filmen är ungefär 100MB och ca 5 minuter:
http://fullface.happymtb.org/whistler2005/squamish - www.happymtb.org.wmv

.. om någon vecka eller så kommer nästa avsnitt, från 'the north shore'...

Det gjorde du bra Jonas! Man kan inte göra annat än längta tillbaka! Måste dit igen!!

Catarina

Ojoj... har varit där vintertid och klättrat och åkt skidor, börjar
inse vad jag missat! Riktigt snyggt klippt film!!!

Helt underbar rulle!

Jag gillar ... äh f-n, det var bara bra helt enkelt:-)

Såg ut att vara rätt brant på sina ställen ...

Grumt! :D

Är helt galet sugen på att åka till Canada nästa sommar istället för Åre och alla andra småkullar här hemma. :-) Kul att se Leo vurpa ;-)! Grym avundsjuk på all NS ni fick åjka också.

Jag vurpa? Det var ju ett planerat fall...nästan. ;-) Nästa gång tar jag den backen, på bakhjulet. :-D

Eric: Kanada slår Åre med hästlängder, mycket möjligt att jag försöker spara allt som går och äta nudlar i ett helt år nu för att kunna återvända till Whistler nästa år. :-)

/Leo

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vurpa? Det var ju ett planerat fall...nästan.
> ;-) Nästa gång tar jag den backen, på bakhjulet.
> :-D

Nåja.. :D Det ska jag komma ihåg till nästa år, då blir det upp till bevis. =)

> Eric: Kanada slår Åre med hästlängder,

Tyckte precis det verkade så ja. Ser grumt kul ut helt enkelt.
Dessutom ser jag ingen lera!

> mycket
> möjligt att jag försöker spara allt som går och
> äta nudlar i ett helt år nu för att kunna
> återvända till Whistler nästa år. :-)

Får man fråga en sådan sak som vad hela paketet kostade, och vad man kan "vara utan"?
Har jag lite flyt och får jobb färgan till Oslo i början av sommaren kan ni räkna med mig. ;-)

Eric: Har försökt glömma vad allt gick på, men här lite info. Flygresa t.o.r. 9-11kkr(beroende på hur man väljer att flyga, antal mellanlandningar osv...). Boende och bilhyra för två veckor ca 4000kr+bensin. Liftkort 280kr per dag i parken. Mat för ca 100-200kr per dag. Guidningen gick på ca 1800kr för fyra dagar. Räkna med ca 20000kr totalt för två veckor. Det kan gå att komma lite billigare undan om man reser vid annan tidpunkt, väljer annat boende och hoppar över hyrbilen - ifall man bor hos <http://www.freerideguides.com/> så behövs nog ingen hyrbil t.ex.

/Leo

Trevlig rulle. Helt okej stigar. ;)

Leo:
Vad gick helilyftet på då? Ca. 1000 SEK per person eller?

Åter till filmen, riktgt bra klippt Jonas! Squamish var riktigt kul ställe att cykla på, men vad jag inte då visste var att North Shore of Vancouver skulle vara ännu bättre! Ser fram emot NS Vancouver filmen! :-9

/Leo

ps. Vi körde alla i gula Sverigetröjor, sverige-tyskland 5-3 blev det. ;-)

Mycket bra redigerat, bra låtval oxo Jonas! Kan bara säga att både jag och Catarina kommer att göra allt vi kan för att ta oss till Whistler även nästa år. Vi hann ju bara skrapa lite på ytan under de två veckor vi var där så det kändes lite snopet att behöva åka hem.... det får nog bli tre veckor nästa gång..

//Dick

Det är nog bäst att lyfta den här med. Jag är imponerad över att jag lyckades klippa så fint :-)

Nästa år?

Blev riktigt glad igår när jag satt och kollade igenom alla filmer inkl den i första inlägget här!

Tillbaka
Topp