[Ride with Jofa] Spansk DH i mars

jofahjalm

Aktiv medlem
På våren ska man cykla DH i Spanien. Detta tänkte jag och bullit göra med RoostDH. Nu har även du chansen att hänga på!

Vi siktar på 5te mars till 12te mars. 7 nätter med 6 dagars cykling. Kalaset kostar 675 eur (600 eur om man tidigare har rest med Roost) och då ingår transfer till/från flygplatsen i Spanien, boende med halvpension (fulle och middag), fulöl, guidning och shuttel. Flyg med cykel kostar nog ca 3000 kr, kanske lite mindre.

Inget trampa, massa utförcykling. Det finns något osammahängade att läsa här, om något liknande:
https://happyride.se/forum/read.php/1/2633200/2635808

Vi tänkte cykla det som är DH-resan och resan förutsätter att man klarar att cykla det som erbjuds. Eftersom man kör ut med shuttel till de olika platserna finns det inte en massa alternativ att välja efter förmåga.

Hojta till om du vill hänga på. Helst ser vi formell ansökan om sällskap i tråden, komplett med lättklädda bilder. Men alla andra kommunikationsalternativ fungerar också.

Jag ska till Malaga om ett par veckor, cykeln ska med.
Är det nån som känner till om det går att köpa enbart shuttle service av nån lokal firma därnere?
Har bara hittat bolag som erbjuder paketresor där shuttle ingår och jag har redan boende.

Tjipp! Det verkar som jag lurat med mig familjen till Malaga v1710 och cykeln ska med. (Banshee Phantom = kortslagigt och inte så mycket DH, men needföörsorienterat)
Finns chans att hooka up med er?
Kommer dock bo i eget skal...
/Lars
[edit: cykelval]

Senast ändrad:
Tjena!

Kul! Det kanske funkar att du ansluter. Då är det lättast att du kollar med Roost om dom kan ha platser lediga bara för shutteln. Sedan kommer du eventuellt behöva transportera dig ut till dom eller någonstans på vägen eftersom vi inte bor inne i Malaga.

Om du är bra på att cykla kommer säkert din Phantom funka fint, men det är bra att veta att vi som har bokat har monstercyklar och (i mitt fall) en osund dragning till att cykla det jävligaste som erbjuds. Eftersom allt är baserat på shuttel finns det oftaste inte så mycket alternativ i vad som kan cyklas.

Tillbaka
Topp