ridewrap - sitter redan skyddsplast på vissa delar

scott730plus

Aktiv medlem
Nybörjarfråga kring ridewrap... Jag har lyckats sätta dit plasten på framdämparn men nu när jag börjar planera för resten av ramen så ser jag att exempelvis under ramen så sitter det redan skyddsplast från fabriken så det är ju bra... Men hur gör jag då med ridewrapen? Drar man den utanpå !?

Eller hoppar man över den biten bara?
Jag beställde ju efter min ram på ridewraps sida... så tycker att det är konstigt om den inte ridewrapen ska sättas dit?

Personligen så drar jag av befintlig om jag monterar RideWrap eller Invisiframe.

Delen under här som jag har kvar nu... ser ju ut att vara ett bra skydd från början också men antar att dra på ridewrapet då jag ändå har det... ?

Bilagor

• 421098481_404489551993230_783532466928460440_n.jpg
    421098481_404489551993230_783532466928460440_n.jpg
    95.6 KB · Besök: 62
Satte dit biten och mätte lite och den kommer inte täcka över hela gamla skyddet... På ett sätt tänker jag att gamla skyddet täcker lika bra. Eller kommer ridewrap skydda bättre? har för mig jag läste att ridewrap kunde återhämta sig lite efter nåt stenskott typ?

Och om jag skulle sätta dit ridewrapen över den befintliga så kanske det inte blir helt tätt å bra.. vetefan hur jag ska göra

Satte dit biten och mätte lite och den kommer inte täcka över hela gamla skyddet... På ett sätt tänker jag att gamla skyddet täcker lika bra. Eller kommer ridewrap skydda bättre? har för mig jag läste att ridewrap kunde återhämta sig lite efter nåt stenskott typ?

Och om jag skulle sätta dit ridewrapen över den befintliga så kanske det inte blir helt tätt å bra.. vetefan hur jag ska göra
Spara Ridewrap-biten och byt ut den befintliga om den verkar hålla låg kvalitet.

Tillbaka
Topp