Riktigt billig och prisvärd mtb

instinktivt känns de som att han borde spara nåra kronor till för att dels slippa biltema, och få förmånen att välja storlek på hojen. Alla som köpt nåt på biltema vet vad gambling vill säga. man vet ATT det går sönder, men inte NÄR. om de är en skruvmejsel är de la inte lika allvarligt som tex en cykel på väg över stock o sten, eller hur?!

För de pengarna är Biltema bäst. Grymt mycket cykel för grymt lite pengar.
Kolla storleken bara, den finns bara i en storlek.
/J

jo jag vet att den inte är vidare bra men det är verkligen mest för att han ska slippa köra sin gubbcykel när han hänger med mig ut.. inget mer... den funkar nog för de lilla motionsåkandet vi gör :)

RS Judy TT-gaffel, kanske inte så bra prestanda men säkerligen hållbarare än dubbelt så dyra hojars RST-historier.

Truvativ IsoFlow-vevparti, har byggt ett par budgetbyggen med dessa och måste säga att både finish på vevarna och kvalité på dreven är LÅNGT över vad priset skvallrar om.

Deore bakväxel och Deore reglage. Gissar att kassett, kedja och framväxel i vanlig ordning är någonting annat. Men i den här prisklassen talar vi normalt om Shimano Acera i bästa fall, ofta TX30 lr vare heter.

Tektro-bromsar, marginellt bättre än no-name så varför inte?

Quando-nav, satt det på min Scott Team USA Racing med butikspris på c:a 17.000 kr för 7 år sen. Glappade väl lite i frihjulet mot slutet efter 1.5 års dagligt plågande, men då hade den sett mer än lovligt mycket trapplandningar och dylikt.

Kalloy sadelstolpe. Vad ska man säga, Biltemas stora dolda triumf-kort?

Maxxis-däck, OEM-gummi visst, man kan ju fortfarande få sämre för pengarna...

Givetvis har Biltema i vanlig ordning säkerligen snålat där man snåla kan, vevlager, styrlager, kedja, kassett, framväxel, växel/broms-höljen/vajrar, ekrar och så vidare. Visst väger ramen säkert något kilo för mycket och saknar allt vad själ heter.

Men kom igen nu, vi talar om en hoj för 3.000 kr! Det är ett kap utan like och går du till någon annan butik får du lätt och ledigt laxa upp nästan det dubbla för motsvarande komponenter. Skulle jag bygga en budgetcykel utan tanke om prestige så finns det mycket komponenter där som jag gladeligen skulle ta med mig till den hojen.

Dessutom är ju hojen ganska snygg, ur rent estetisk mening då! ;)

Ingen tvekan om att Biltemahojen är ett bra köp om storleken är rätt! Det är ju trots allt bra grejor ditskruvade och bara för att det sitter fel klistermärke på ramen så faller ju inte delarna isär, eller hur?
Spring å köp!

har kollat kelly hojarna.. där får du en cykel med typ full alivio och rst dämpare för 5000 så jag tror biltema hojen är mer prisvärd i slutändan även om en några delar på kellys hojarna är bättre

Tillbaka
Topp