Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är fortfarande lagkrav på ringklocka på cykel i trafik. Oavsett tid på dygnet.Miss Lycka 2.0 sa:Det är fortfarande ett motionslopp.
Så, är det ingen kontroll innan loppet?Grimpeur sa:Jag har haft ringklocka alla år då jag kört. Jag skulle nog inte skämts jättemycket om jag hade kört utan, då vinsten i luftmotstånd och vikt inte är jättestor. Vill man nå nått mål som typ sub 10 så skulle jag tycka själv att det vore lite konstigt att skryta med att jag nådde sub 10 fast jag följde ju inte tävlingens regler. M.a.o. många rullar nog utan ringklocka och det funkar bra, men vill man berätta att man följt reglerna och nder en viss tid så är det bra att följa reglerna. Vill man cykla under en viss tid utan att följa reglerna och prestera bra så skulle jag framförallt korta sträckan då det ger mest pang för fusket.
En ganska stor andel. Historiskt var efterlevandet av lagen ganska bra då man hade kontrollanter som kollade innan start.Ecke16 sa:Jo lag på det, men hur många skulle ni uppskatta har det på sin racer exempelvis på vätternrundan?
Ecke16 sa:Varför tror dom flesta att jag ska köra utan ringklocka? Jag var bara nyfiken.
Manurhin2 sa:Ecke16 sa:Varför tror dom flesta att jag ska köra utan ringklocka? Jag var bara nyfiken.
För att det är det enda rätta på en racer, av respekt för ......
Jag förutsätter nästan att du kör utan.
Vätternorganisationen kommer aldrig kolla att du har.
M
Bengt-re sa:Manurhin2 sa:Ecke16 sa:Varför tror dom flesta att jag ska köra utan ringklocka? Jag var bara nyfiken.
M
De kollar nog inte bromsarna heller så skippa sådant tönteri. Lättare utan dessutom.
Haha!ooms sa:Med skivbromsar på racern behövs väl ingen ringklocka? De tutar ju på rätt bra...
Manurhin2 sa:Bengt-re sa:Manurhin2 sa:Ecke16 sa:Varför tror dom flesta att jag ska köra utan ringklocka? Jag var bara nyfiken.
M
De kollar nog inte bromsarna heller så skippa sådant tönteri. Lättare utan dessutom.
Om det du ska handla om bromsar .... Ja, har man kolfiberfälg och klassikerbromsar och det ska bli blött är det lika bra att plocka av dom. Har man moderna bromsar är det en viktig del av säkerheten.
Och glöm inte en riktig Wetlube om du kör 30 mil .
M