Rinkebyskogen
Jag har de senaste två åren cyklat ganska mycket i Rinkebyskogen, Danderyd, och tycker att det är ett riktigt fint område. Förvisso inte riktigt i paritet med Hellas men tillräckligt bra för att jag inte ska behöva ta mig söder om stan för att hitta fin cykling.
Ganska ofta stöter man på andra glada cyklister i området så jag tänkte att de kanske finns behov av en tråd för oss som cyklar i Rinkebyskogen och de sammanhängande områdena i Täby och Sollentuna (områdena kring Rösjön och Fjäturen).
Tanken är att bland annat kunna:
Rapportera om status på stigarna (nedfallna träd, snö/is/lera/vatten, cyklistfällor etc)
Varna för galningar
Skryta om sina prestationer
Lära känna andra cyklister i området
Hitta någon att cykla med
Tipsa om nya stigar
Osv.
Själv far jag oftast omkring i de södra delarna av området (gult och blått spår med avstickare) på en modifierad one-of-a-kind Scott Spark 930 med plusdäck och avvikande baktriangel.
(Jag ska fundera ut ett mer passande och inkluderande namn på tråden men har just nu idétorka.)
Ganska ofta stöter man på andra glada cyklister i området så jag tänkte att de kanske finns behov av en tråd för oss som cyklar i Rinkebyskogen och de sammanhängande områdena i Täby och Sollentuna (områdena kring Rösjön och Fjäturen).
Tanken är att bland annat kunna:
Rapportera om status på stigarna (nedfallna träd, snö/is/lera/vatten, cyklistfällor etc)
Varna för galningar
Skryta om sina prestationer
Lära känna andra cyklister i området
Hitta någon att cykla med
Tipsa om nya stigar
Osv.
Själv far jag oftast omkring i de södra delarna av området (gult och blått spår med avstickare) på en modifierad one-of-a-kind Scott Spark 930 med plusdäck och avvikande baktriangel.
(Jag ska fundera ut ett mer passande och inkluderande namn på tråden men har just nu idétorka.)