[RIP] Kära Miyata nu får du vila..

David_J

Aktiv medlem
Min kära Miyata On/Off RoadRunner har nu rullat färdigt.
Tyvärr så glömde jag bort henne vid busshållplatsen då jag fick för mig att ta ett löp-pass hem från jobbet. När jag skulle hämta henne på Lördagen såg hon ut så här. Tydligen har någon gruvunge här i Höganäs tyckt att hon varit uppkäftig och sparkat och hoppat på henne.
Hon var den vackraste för 17 år sedan, nu var hon kanske inte så vacker men hon har gett mig många fina minnen och hon gjorde ett hästjobb i ur och skur..
Trist att folk inte kan lämna andras saker ifred.

Bilagor

• PICT0029.JPG
    PICT0029.JPG
    136.5 KB · Besök: 53
  • PICT0028.JPG
    PICT0028.JPG
    134.3 KB · Besök: 49
Fan vad nostalgisk jag blir. I den lilla stad där jag växte upp saluförde cykelhandlaren Miyata, varje dag hängde jag där och glodde på just den där modellen och andra. Till cykelhandlarens förtret, han var en butter man som nog inte var så överförtjust i mina besök. Tyvärr kunde jag inte finansiera något Miyata-köp, fick nöja mig med att prova kompisarnas. Nåja, synd att din gått ur tiden på ett sånt hemskt sätt.

VAd trist. En sådan där hade jag mina vinterdäck på, när de stals.. Den bakbromsen var väl ingen höjdare direkt, men Miyata hade annars trevliga cyklar!
Provade en lite nyare rödeloxerad(?) Miyata senare, som försvann nyrenoverad med mina Boazabaena-däck.

-Det måste vara några. som inte gillar märket?

Åh nej! Min pappa hade precis en sådan Miayta och den var döball när han skaffade den när jag var lite pöjk och hojjade runt på en halvtaskig bmx. Den var storlek XXXXXXL så jag kunde närapå står raklång i ramen och trampa...

Vilka typer! De har ingen lokal, det är därför.
Min Miyata mtb försvann också. Stulen. Gjorde iofs inte sååå mycket då den var inihelvete för stor. Och jag är ändå 188. :-) Fast då gjorde det en del förstås...

Vänta vänta här nu!

vad är det för växelreglage på den där, Suntour utan klicklägen???? Du har väll inte slängt den än?

Trist när det händer!

Trist på hojen men jag misstänker att det är en bil som varit framme och puttat. Ungdomen av idag är för vek att sparka sönder sadelstag.

Det var nog de oerhört snygga rosa scott handtagen som triggade vandalerna.. =)

Polisanmälan är nu inlämnad, inte för att jag tror det kommer hjälpa så mycket. Kan väl inte få ut så mycket på hemförsäkringen heller antar jag. Fast visst, hon var ju lite av en veteran i MTB sammanhang..

captain8track: Jag tror att växelreglagen heter Shimano Exage Trail (man kan stänga av klicklägena)

Jag beklagar verkligen. Jag får också säga att jag förstår hur du känner dig, min on/off road runner åkte jag och slängde på sortergården för ca 1,5 år sedan, då hade den gjort sitt och förtjänade att vila. Jag kommer ihåg när min svarta Miyata var den snyggaste och dyraste cykeln på skolans parkering, året var 1990...

Topp reglage är ballast i världen, blir så jäkla snyggt och rent på styret! Tänk o hitta ett par XT såna dom är nog det bästa Shimano någonsin gjort!

Tänk då hur grym min Haro Extreme (med uppdragna kedjestag) i rosa, grönt och vitt var på min skolgård 91, med Deore DX o rapidfire! dessutom hade den varit med i en dokumentär på fyran...

ps, okej, ja näh fundera över reglagen på dagens runda, och jag tror jag hade sådana på min första giant, och på den bytte jag till XT kom jag på.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp