Riserstyre eller raktstyre?

Kör riser på xc (30mm) och flatbar på dhn.

Tycker det handlar om vad för position på cykeln styret ger dig, inte ifall det är av riser typ eller flatbar. Har absolut inte blivit långsammare genom teknsika partier på dhn bara för att jag har ett flatbar snarare snabbare då jag hamnat i en bättre position över cykeln. Absolut ingen skillnad åkmässigt på flatbar och riser så länge de har liknande geometri och sitter lika högt.

Riser eller flatbar spelar väl inte så stor roll? bredd, backsweep och styrstam påverkar ju körställningen i klart större utsträckning.

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Spetz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > +1 tycker den här killen:
>
> fast han är ju inte en "stilikon från USA", så
> han räknas väl inte? =)

Ironiskt var jag, var du dubbelironisk nu? Är så intrasslad i det ironiska att jag inte vet vem jag är längre.

http://www.talkofbike.com/
Test av spinninghoj

Senast redigerad av en moderator:
Börjar komma bredare flatbars nu som borde ge ett mellanting, jag åker 620mm rakt fsa styre o ett par wcs barends och på 26" funkar det fint. Ska jag dock byta till en 80mm´s fox blir det kanske ett lowrise för att få ypp styret lite.

Men efter att inte kört med barends på ett längre tag så, var det rätt behagligt!

På min hoj, xc hardtail, så har jag rakt styre (amoeba scud carbon 115gr) samt barends (Pro 68gr). Själv tycker jag att det är snyggast med rakt styre och raka lätta barends på en xc hoj samt inga spacers under en stam som pekar nästan rakt framåt.
På fulldämpade XC hojar med lite längre slag (runt 120mm) så är det snyggare med ett lite bredare riser styre.
Smaken är som baken!
Bara för att reta stilpolisen så kan jag berätta att mina ben är håriga som på en apa trots att jag har tighta svettokläder och kör med rejsig 2x9 setup.

captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> Börjar komma bredare flatbars nu som borde ge ett
> mellanting, jag åker 620mm rakt fsa styre o ett
> par wcs barends och på 26" funkar det fint. Ska

Vilken modell är det? Har du någon vikt på den?

http://www.talkofbike.com/
Test av spinninghoj

Tillbaka
Topp