Risk att fortsätta cykla med denna kolfibergaffel?

johnnyw93

Medlem
Nu har det även hänt mig! Kom precis hem från en härlig runda och till min stora förvånad så har en liten bit kolfiber helt lossnat från kabelingången nere vid frambromsen på min kära Standert Kreissäge RS.

Vad tror ni om denna skada? går det att köra på med detta? går det att laga?

Bifogar bild nedan!

Allt gott, J.

gaffel.png

Gammal? Annars reklamera. Har du inte slagit i rejält i något vasst så måste det varit kass hållfasthet från början.

På gott och ont 2024 modell, väldigt förvånad att det ens lyckas försvinna en så pass stor bit från detta ställe...

Ser ut som en färg flaga har lossnat. Hade inte oroat mig. Osannolikt att den delen innehåller några strukturella fibrer.

Ser ut som en färg flaga har lossnat. Hade inte oroat mig. Osannolikt att den delen innehåller några strukturella fibrer.
Det ser snarare ut som att porten i gaffeln har varit för liten för slangen/höjet. Det är uppenbart att detta också är skadat från genomföringen. Jag hade ju inte varit nöjd om jag hade betalat mycket pengar för det där.

Det ser snarare ut som att porten i gaffeln har varit för liten för slangen/höjet. Det är uppenbart att detta också är skadat från genomföringen. Jag hade ju inte varit nöjd om jag hade betalat mycket pengar för det där.
Så är nog fallet, tack för svaren! Relativt tjockt lager färg vid brytplatsen men definitivt en bit kolfiber som också lossnat... Hoppades på mindre strul med alu ram men tji fick man med gaffeln!!

Tror inte lacken är en faktor i detta. Gaffeln borde ju knappast gå av p.g.a. detta, men vill du ha det fixat från säljaren blir du nog utan cykel ett tag.

Tillbaka
Topp