Ritchey WCS Apex 36mm carbon tubular disc wheelset

Hej!
Jag tänkte köpa ett par hjul till min cx och såg dessa för under 8000 (rea på pro bike kit)
RITCHEY WCS APEX 36MM CARBON TUBULAR DISC WHEELSET

Jag tyckte det lät som ett bra pris, men noterade att dom väger 1571 gram, vilket lät lite mycket jämfört med zipp o dyl. Någon som känner till dessa?

Med vänlig hälsning,
//
Johan

Edit: inte skrika i rubriken / admin

Senast redigerad av en moderator:
En gång i tiden sa man att Ritchey var bra grejor så länge man undvek allt som var runt. Så vitt jag vet så gäller det INTE numera...

Tjena!

Jag hade ett par men hann bara köra på dom c:a tjugo mil innan dom blev stulna från bagaget på en kompis bil när han fick inbrott.

Klucken sa:
Efterfrågan på tub är ju inte så stor nu för tiden. Kanske därför priset är hyfsat....
Jo, det är lite synd att så många är rädda för tuber, för för CX är det så mycket bättre att cykla på...

Även om dessa är 2hg tyngre än Zipp 202 och även om det bara är 1hg lättare än Borg22Tdb så är väl inte vikten så mycket att bekymra sig över.

Jo, förvisso väger väl disk-hjul lite mer, men tuber brukar ju vara lättare å andra sidan?
200g skillnad kanske man inte skall hänga upp sig på om det är bra grejjer i övrigt.
Ja, jag har fått intrycket att tuber är finfint för cx. Köpte en cykel för ett tag sen, men har mest kört landsväg hittils så jag tänkte komma igång med det i höst eller så :)

Men bra med lite input iaf...

Med vänlig hälsning,
Johan

Tjena!

Såg nu att det diskuterades disc, det hade ju inte jag. Men jag saknar hjulen ändå.

Senast ändrad:
JFCarlstrom sa:
Så dom va trevliga?

Tjena!

Det lilla jag hann köra på dom som trivdes jag riktigt bra med. Bytte från Zipp till dom. (Fick bra pris på Ritchey, kunde sälja Zippen för mer pengar och Ritchey matchar min hoj.)
Jag hade gärna köpt nya likadan, men har inte behov av det så jag kör på ett par Ritchey Zeta nu.

Tillbaka
Topp