Roadkill

Whenthingsgowrong

Aktiv medlem
Roadkill
Vad har ni kört över med cykeln?

På blott min trettionde mil, igår, körde jag över en orm som låg och solade sig. Jag tycker ormar är oerhört otäcka så jag blev lite rädd. Har inte sett en vild orm sen jag var tio år gammal. Jag tror att det var en ofarlig snok.

Men vad har ni stött på eller krockat med?

Roadkill
Körde över en råtta. Med båda hjulen! Till min stora förvåning sprang den vidare.

Vid ett annat tillfälle fick jag precis stopp på cykeln och undvek att köra över en liten huggorm. Den gjorde ett utfall mot framdäcket innan den ringlade iväg.

Roadkill
En morgon låg en tvådimensionell purjolök på gatan utanför min bostad. Kanske inte övercyklad i första hand, men i alla fall död.

Bilagor

• FB_20160911_10_51_50_Saved_Picture.jpg
    FB_20160911_10_51_50_Saved_Picture.jpg
    60.2 KB · Besök: 41
Roadkill
En gång körde jag på vad jag tror var en grävling (eller möjligen bäver) under ett grusvägsrally. Det var mörkt och rätt hög vegetation längs "vägen" och plötsligt rasslade det till på höger sida, jag såg en skugga röra sig upp ur buskarna och sen small det. Jag var uppe i 34 km/h, det vet jag för jag tittade på datorn precis innan. Jag klarade mig utan att vurpa, glad att det stackars djuret inte satte nosen i framhjulet för då hade det nog gått sämre för oss båda. Detta tog mer på bakdelen.

Roadkill
Kört över en huggorm. Båda hjulen strax bakom ormens huvud. Vände tillbaka och administrerade en coup de grâce med en sten vilket förmodligen var olagligt.

Roadkill
Körde över en orm med fatbiken för 2 veckor sedan. Jag vände tillbaka för att se hur det gick för den, och den slingrade vidare som om ingenting hade hänt.
Eftersom den överlevde utan synliga men så är jag väl tvungen att radera detta inlägg innan admin bannar mig?

Tillbaka
Topp