Roadrage cyklist?

Roadrage cyklist?
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> staine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > asså vem blir provocerad ;-)
>
> Det är nog Selstam i den här tråden, som
> skriver med VERSALER och spottar och fräser.
>
>
> > är det du som uppfunnit ordet eller?
> > man skulle kunna tro det med tanke på hur
> ivrigt
> > du försvarar och förespråkar det hela tiden.
>
> Hela tiden? Jag tror nog att din fixering vid mig
> är något ohälsosam om du har fått för dig att
> jag sitter på happy hela dagarna och försvara
> ett pronomen.
>
>
> > jag är ju iof lite fjösigt henaktig själv
> men
> > tycker det är fan så mycket rejälare och
> > roligare med hanar och honor där ute!
>
> Vad pratar du om egentligen? Hen är ett pronomen
> som i det här fallet används när könet inte
> är känt eller relevant. Hur tror du att det
> påverkar dig i din glädje över att det finns
> män och kvinnor? Det är ju en helt bisarr
> slutsats...

...alltid intressant med språkdiskussioner men för jobbigt på nätet, roligare irl så jag pallar/hinner inte fortsätta, du tycker si jag tycker så, jag tycker även det är förj*vligt när man säger assesoarer eller vart bor du. Men dom språkprofessorer jag känner hävdar att människan formar språket som förändras hela tiden så allt majoriteten säger blir korrekt till slut så dom håller med dig era jämrans liberaler :-)
Ett varningens ord på vägen dock: Det är lika mycket språket som formar männinskan!

Roadrage cyklist?
Deus_X_M skrev:
> Poxeman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "Två fel gör inte ett rätt"
>
> Det gör det visst det, minus och minus ger plus,
> det lär man sig på matten i högstadiet :)

Minus multiplicerat med minus ger plus, det lärde man sig på matten.
(-1)*(-1)=+1

Minus och (d v s plus) minus ger minus, det lärde man sig också på matten.
(-1)+(-1)=-2

Vi kanske har använt oss av olika axiom kanske? Det är ju inte omöjligt att minus och minus blir plus i en annan typ av värld.

Roadrage cyklist?
Förstår cyklisten då jag varit med om liknande själv fast med cykelvagn. Att folk knäppa saker pga kraftigt adrenalinpåslag är inte ovanligt vid olyckor mm. Men att cyklisten i denna situation ser vad som kommer hända.. Tar upp flaskan och kastar den rakt fram i färdriktingen låter lite väl.. Sen att cyklisten kanske hade den i näven redan och nystade den lätt åt sådan så bilen ifråga mer "krockade" med den känns rimligare imho. Att rutan gick sönder måste ju bara vara en bummer, vad är chansen för det? Vad ger att rutan inte var sprucken innan och en bra chans att få en ny ruta?
Jag vetefan, tycker bara det låter som att väldigt mkt är slumpen att utgången blev som den blev.. Cyklist dricker vatten, ser en bil som kör om och håller på att preja honom strax framför och kastar flaskan för att greppa styret och styra undan och flaskjäveln spräcker rutan och det blir lite pannkaka av allt?

Roadrage cyklist?
En del undrar ju om inte cyklisten utsatte sig själv för fara då hen kastade flaskan mot en bil som hade hög fart. Jag skulle bli förvånad om det inte visar sig att kastet skedde efter att båda stannat. Det verkar ju vara framrutan på den omkörande bilen som sprack, dvs. att kastet kom framifrån efter att bilen kört om. I mina ögon låter det som att trafikanterna pratade om händelsen utan att bli vänner och att cyklisten då kastar flaskan, men det är ju mina egna tolkning.

(Det känns ju ovant med hen, mina ögon liksom stannar på ordet då jag läser det, men det är onekligen ett bra ord så det bara att vänja sig)

Roadrage cyklist?
Tvärt om hände mig för 1,5 år sedan.
Cyklade med en kasse mat på styret när det plötsligt smärtade till rejält i magen.
Tittade ner och såg något vaniljfärgat kladd på tröjan.

Klart som fan att någon jävel i bil hade hivat en full mcdonalds milkshake på mig.

Var det samma bil blir jag glad, men kommer antagligen aldrig få veta.

Roadrage cyklist?
Jag har varit rätt sugen på att tömma en full vattenflaska i baksätet på en mersa-cab som körde upp brevid och ville peka ut cykelbanan. Överjaget tog dock överhand.

Hade det varit ok? Efter att jag sagt något spydigt (nått kul måste man ju få ha) körde gubben förbi och tvärnitade. Bara tur att jag inte hamnade i baksätet själv.

Nästa gång.... (?)

Roadrage cyklist?
Marcus_A skrev:
> Hej,
>
> Bortsett från de rent moraliska aspekterna så
> funderar jag lite på hur cyklisten tänkte,
> genomförde och värderade sin egen risk.
>
> Antar att de närmade sig varandra med i runt 30 m
> per sekund. För att kasta med någon precision
> och kraft antar jag att man därför bör vänta
> med att kasta tills det är mindre än en sekund
> kvar till möte. Och av rent fysikaliska lagar
> kommer man då att vingla till. Risken att flaskan
> ska studsa tillbaka på en är kanske inte helt
> försumbar heller.
>
> Mvh Marcus

Nu när det har hänt, hur skulle du fylla i dina retoriska frågor? Jag tror iaf att cyklisten nog inte tänkte så mycket, fick till ett bra kast och fick inte flaskan i huvudet samt överlevde incidenten utan några större skador så antar cykeln klarade sig från diket?

Roadrage cyklist?
Har gjort samma sak, tog upp flaskan o började dricka då jag såg att bilen stannade vid stopp-plikten o tittar åt mitt håll. Sen efter ett par sek kör bilen ut framför mig o korsar vägen. Flask-träffen tog runt b-stolpen på bilen. Flaskj-ln var dyr så jag fick vända o hämta upp den. Och jag fick till på köpet tag på bilföraren.

Ja, flaskan var hel men vätskan hade runnit ut då locket lossnat.

-Var det vär det då? Ja.
-Var det värt det nu, några månader senare när jag fått distans till det hela o är lugn o fin? Ja, ännu mer värt det.

Roadrage cyklist?
senator skrev:
> Har gjort samma sak, tog upp flaskan o började
> dricka då jag såg att bilen stannade vid
> stopp-plikten o tittar åt mitt håll. Sen efter
> ett par sek kör bilen ut framför mig o korsar
> vägen. Flask-träffen tog runt b-stolpen på
> bilen. Flaskj-ln var dyr så jag fick vända o
> hämta upp den. Och jag fick till på köpet tag
> på bilföraren.
>
> Ja, flaskan var hel men vätskan hade runnit ut
> då locket lossnat.
>
> -Var det vär det då? Ja.
> -Var det värt det nu, några månader senare när
> jag fått distans till det hela o är lugn o fin?
> Ja, ännu mer värt det.

Kasta flaska kontra ge på käften är ju en skillnad.. hade lätt kastat flaska om möjligt

Roadrage cyklist?
Kupa skrev:
> Känns ju lagom begåvat att polisanmäla en
> händelse där man själv (bilisten) enligt
> uppgift kör om medan man får möte.

Nu står det ju inte att det var bilföraren som anmälde, utan "ägaren till bilen." Det behöver ju inte vara samma person. Hän kan ju ha lånat ut bilen till hennenoms sotter.

Roadrage cyklist?
- Sir, I =am= offended!
- Did you just throw your bottle at me, sir?
- Sir, I sure did!
- Sir, kindly pick it up!
- I most certainly will not!
- Sir, I command you to pick ut up!
- No sir, I most definitely will not!
- Then sir, you leave me no choice! By dawn?
- By dawn it it, sir!
- Weapon of choice?
- Spokes, sir!
- Spokes it is!

Roadrage cyklist?
H. skrev:

> Shit vilket kasst program.

Verkligen. GW är iaf lite kul att lyssna på och det är bra kemi med side kicken. Det här programmet var ju total öken.

Roadrage cyklist?
gsb skrev:
> "Den kastade sin flaska" - inte korrekt svenska,
> möjligtvis "Denne kastade..."
>
Jag hävdar att det är helt korrekt svenska, om än lite larvigt. "Denne" är också korrekt men då har man ju bestämt sig för könet.

Roadrage cyklist?
Oavsett har jag inget att invända mot kast med liten flaska. Har sett det ske i min grupp och själv varit sugen mga ggr. Vad förutsätts man göra när man blir prejad av vägen antingen vid omkörningsmöte eller vanlig hederlig omkörningsprejning med tutan nedtryckt i botten? Le och dela ut gratis majblommor?

Tillbaka
Topp