Rock Shox Reba

• Trådstartare Trådstartare VH
  • Start datum Start datum

VH

Ny medlem
Rock Shox Reba
Tjena

Tänkte höra mig för hos alla Reba ägare hur ni har era gafflar inställda när det gäller pos/neg air pressure, självklart hurdan körning ni använder den till. Själv blir det mest XC/aggresiv xc/am?

Jag har lite problem med att få den som jag vill ha den, eller om det ens går. Helst skulle ja vilja få den att ha bra följsamhet vid mindre gupp(high speed compression?), så att den inte är så stötig, detta upplever jag väldigt svårt att få till. Just nu kör jag väl runt 100-110 pos air och 90-100 neg air. Det funkar sådär.

Vad har ni för tips?

Sedan undrar jag om någon lycklig människa har genomfört service på den? Några tips? Klurigt? Ser inte allt för blodigt ut i manualen men man kan alltid höra sig för.

Är det svårt att ändra slaglängden, vet att det är ett plastclip som ska tas bort, kräver det en total rivning av gaffeln?

Rock Shox Reba
Jag väger ca. 76kg och kör min på +Air 125-130 och samma på -Air. Ganska snabb Re-bound dvs. skruvar ett par varv mot kaninen. Trycker jag ner den helt och släpper går den snabbt tillbaka till utångsläge men inte så snabbt att framhjulet studsar upp.
Prova att sätta ett buntband runt benet och kolla när du kör en tur om du använder hela slaglängden. Dessa inställningar funkar fint för mig och då kör jag blandat XC allt från Hellas-tekniskt till breda motionsspår.

Angående att space:a om den så måste man öppna hela gaffeln som jag förstått och tryka in distanserna. Har inte gett mig på något sådant ännu.

/C

Rock Shox Reba
Ok, jag använder i dagsläget mer eller mindre hela slaglängden, så det är jag nöjd med men den är väldigt hård i början av dämpningen tycker jag, skulle vilja ha den snabbare och mjukare där, och hårdare därefter, nu känns det nästan tvärtom ibland.

Väger 83 kg, jag kanske har för lågt tryck?

Tillbaka
Topp