Rock Shox Redrum på Fox-gaffel

MusicMan

Medlem
Efter att ha bytt cykel från en med Rock Shox till en med Fox undrar jag om det går bra att smörja gaffelbenen med Redrum? Jag har ju en flaska kvar så det skulle vara smidigt att slippa köpa Fox motsvarande olja. Tror ni att det går bra eller riskerar det att klumpa ihop sig eller paja gaffeln och dämpare på något annat sätt?

Borde funka bra. Sett en del som kör med fox olja på rs gafflar utan problem.

*Edit: stavfel plus annat. Jäkla mobil

Senast ändrad:
Dämparenheten är ju ändå skild från resten av systemet med egen olja så att smörja benen borde inte vara ett problem. Det är ju ändå gaffel olja, ända skillnaden är väl vilken viskositet den har, men för smörjning av gaffel benen så har det ändå ingen större betydelse.

Nu antar jag att du menar, efter tvätt av cykel, på gaffelbenen för att ta bort "stichtion" inte någon annan stans på/i gaffeln osv...

Sen var det gäller Fox/Rock Shox oljor så är det billigare att köpa gaffel olja för motorcyklar då det ändå är det samma. Men med ett annat pris än det de försöker lura på oss :)

Bäst är väl ännu Redlines oljor, dock svåra att få tag på här i Sverige och dyra om man har en MC, men helt klart ekonomiska till cyklar.

Har själv märkt att redrum tar bort bra mycket mer sticktion än fox float fluid, som också är en smörj/anti stickion olja.

Kör på bara!

Tillbaka
Topp