Rock Shox reverb problem ?

Jag beställde en reverb så snart jag såg att den var på gång och fick den i början på året.
Den har fungerat perfekt så när som på att jag för ett par veckor sedan fick lufta reglaget.

Plötsligt på en tur i går så gick sadeln inte upp och det visade sig vid en kontroll efteråt att lufttrycket inte håller, man hör tydligt att luften som man pumpar i pyser ut.

Jag vill inte skruva då garantitiden inte gått ut men det kan vara intressant att veta om det är fler som haft liknande problem.

Senast ändrad:
Inga svar och det tolkar jag som om det inte är så mucket problem med Rock Shox Reverb.
Jag orkade inte vänta så jag skruvade isär den och upptäckte att den innersta tätningen var inte ordentligt iskruvad, troligen redan på fabriken.
O-ringen hade krupit ut och därför så pös lufttrycket ut och sadeln gick inte upp.
Efter rengöring och infettning så skruvade jag ihop ordentligt så nu fungerar den perfekt igen.

Kul att du fick ordning på den.

Har kört med min ganska mycket nu och kanske tycker att den glappar lite mer än den gjorde ibörjan.
Funktionen är det inget fel på än dock

Fick hem en Reverb för ett par dagar sedan. Verkar toppen men jag tycker inte att hastighetsskruven som justerar hur fort den åker upp igen gör någon skillnad. Är det någon som har koll på dessa och i så fall tror ni att en luftning skulle göra skillnaden större?

Förtydligande: Den åker upp snabbt även om jag skruvar åt "minus" på vredet.

Tacksam för tips!

Senast ändrad:
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Att lufta är buslätt så det kan ju vara värt
> ett försök iaf.

Ja absolut.

Tillbaka
Topp