Rockrider AM 500 S

superh

Ny medlem
Rockrider AM 500 S
Då frugan lagt beslag på min gamla HT jagar jag en ny FS cykel. Utbudet är väldigt begränsat och många modeller i min pris och storleksklass hos t.ex. Bikester är slutsålda (jag är 178cm lång och hoppas hitta något runt 25k). Jag cyklar i princip uteslutande stig men vill prova på enklare/nybörjar downhill.

Hittade nedan hoj hos Decathlon och tycker specen ser spännande ut med XO1 EAGLE och för prisklassen bra dämpare back och fram. Dock är jag för grön för att betygsätta övriga komponenter och har läst tidigare att Rockriders geometri är omodern (dock kanske detta var fallet för ett par år sedan mer än nu?).

Hur ser ni som har så mycket bättre koll än jag på denna cykel?:

Ett alternativ i liknande prisklass är Ghost SL AMR 4,9. Sämre spec och snäppet dyrare men kanske bättre ram och geometri?:
https://www.xxl.se/ghost-sl-amr-4-9-al-u-20-heldampad-terrangcykel-unisex-svart/p/1172036_1_style

tmalm

Aktiv medlem
Rockrider AM 500 S
Hyffsat lika, bättre växlar på rockridern, Ghost en cm längre (i large).
Mtp prisskillnaden hade jag satsat på rockridern.
(Geon är lik min cykel från 2013...)

/T

Larsson79

Medlem
Rockrider AM 500 S
Har också kollat på den där Rockridern, tycker den ser vass ut. Men jag är helt okunnig gällande geometri och dess påverkan på cyklingen..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer