Rockshox SID problem
Jag har en SID XX WC Solo air 100 mm på min 29a HT. Nu har jag fått problem med den, när jag cyklat så har slaglängden minskat från 100 mm till ca 80 mm. Har sett i tidigare trådar som beskriver liknande problem att det beror på att det blivit övertryck i den negativa kammaren och att man ska släppa ut luften genom ventilen under gaffelbenet, har gjort så och det hjälper även på min, jag får tillbaka slaglängden till 100 mm men nästa gång jag cyklar blir det likadant igen.
Jag har även servat gaffeln, bytt ut allt som medföljer i service kitet, men det hjälper inte, fortfarande samma problem.
Jag förstår ju att det är något i tryckutjämningen mellan kamrarna som inte fungerar men är det någon som har koll på hur detta fungerar och kan säga vad det är i gaffeln som är trasigt?
Jag har även servat gaffeln, bytt ut allt som medföljer i service kitet, men det hjälper inte, fortfarande samma problem.
Jag förstår ju att det är något i tryckutjämningen mellan kamrarna som inte fungerar men är det någon som har koll på hur detta fungerar och kan säga vad det är i gaffeln som är trasigt?
Senast ändrad: