Romic!

Romic!
Bahhaa...

b0e0751fc1.jpg

Romic!
Dane,

vad kostar en CCDB i sverige och är det något du skulle kunna ta in? isf i dimensionen 8,75x2,5 ? Antar att man måste gå genom cane creek och inte via öhlins direkt?
/Y

Romic!
Yavor skrev:
-------------------------------------------------------
> vad kostar en CCDB i sverige

I senaste numret av norska tidningen "Terrengsykkel" testade de 12 bakdämpare, CCDB går loss på 5.500,- NOK enligt tidningen. Den är dyrast i hela testet men de anser att det kan vara värt det då man slipper skicka den på custom-tuning för att få den perfekt - om man förstår hur man vill att bakdämparen ska kännas och vad man ska skruva på för att få till ändringarna.

I övrigt rackar de ned på att den inte är det minsta progressiv, så den blir lite okänslig på småstök när den är inställd att klara medelstora smällar.

> Antar att man måste gå genom cane creek och inte via öhlins direkt?

Jopp. Det är dessutom Öhlins i USA som samarbetat med CC om jag minns rätt. Det verkar saknas både importör och serviceställe i Norge (och troligen övriga norden) i vilket fall.

Romic!
I en gammal Öhlins/Cane Creek-tråd så var det någon från Öhlins i Sverige som uttalade sig. Leta reda på den och maila honom och fråga :)

Romic!
Japp i dag damp den ner i posten.
Stendec i England var dom närmast som servar romic, nu är den bättre än ny inställd för cykeln och min vikt! men att hålla på och skicka den dit varje gång den behöver servas så blir det inte någon billig dämpare!

Romic!
lundatok skrev:
> Det gjorde det nog, men jag har inte hittat en bättre bakdämpare.

Jag vill ha en DHX-Coil. :D

Mekmässigt vill jag ha en Rocco...

Romic!
lundatok skrev:
> Jag vill inte ha en fox, tycker man verkar få lite för sina pengar.

Man är ju hänvisad till begagnatmarknaden när det gäller DHX-C till 5-Spot så man får ju ett något lägre pris på så vis.

Cane Creek Double Barrel däremot, där har vi liten pang för stor peng...

Finns inte så mycket att välja på tycker jag. 5th element och Fox liksom. Om man vill ha coil och inte tycker om Manitou...

Romic!
Har kollat runt lite, det verkar ju som att antalet DHX-C i rätt längd är försvinnande få.

Vad har man att välja på?

5th, finns dom kvar egentligen? Jag har läst att dom ska sluta tillverka cykeldämpare. Å andra sidan verkar Manitous 6-way vara mer lyckad om än tyngre än en licenstillverkad 5th.

Cane Creek, har bara läst två recensioner om den, båda på mtbr. Ingen aning. Båda ägarna verkar nöjda.

Avalanche, samma löjliga liga som Cane Creek, Roger verkar nöjd med sin iofs...

Manitou i olika inkarnationer, dom verkar inte drabbas av "stuck down" iallafall, fortfarande manipoo?

Romic!
Servat Romicen nyligen? Annars så kan du väl skicka den på samma tuning som trådskaparen gjorde.

Jag tror att en inställd gamal dämpare är nog minst lika bra som en ny standard dämpare. (Både Canecreek-DB och Avalanches byggs för kunden)

Annars är säkert Rocco ett bra alternativ om du vill ha livlig och aktiv bakdel

Romic!
lundatok, okej då skickar jag Romicen till Stendec. Chansen bör vara rätt stor att de lyckas med servicen.

Efter det blir det Brain-dämparens tur att skickas till doktor eker.

Romic!
Ja, det kanske är dags att ta tag i det här för min del också. Tack för påminnelsen, hade förträngt att allt vad dämpning heter efter att ha kört helstelt sen i vintras.

Romic!
Helstelt! Jag undrar vad som rör sig iMats huvud ;)

lundatok, custom valving, ska jag definera min åkstil till Stendec och få dämparn ställd efter mig? Grädde på moset låter gott.

Min åkstil. Jag skyller på att jag inte har cusom valving och andra materialfel som vanligt :D
10208965.jpg

Romic!
Obed skrev:
> Min åkstil.

Hade inte 5-Spot varit ett bättre val för dig? ;)

Finns det en bild till i serien, vad hände sedan - liksom?

Romic!
the_TnT skrev:
> Obed skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min åkstil.
>
> Hade inte 5-Spot varit ett bättre val för dig?
> ;)
>
>
> Finns det en bild till i serien, vad hände sedan
> - liksom?

Han ser ut att behöva stödhjul om inte annat.

Roger, custom valving ingick i priset. Man fyller i serviceordern med hoj, slag och åkstil så kommer den tillbaka len som silke.

Romic!
Ursäkta dröjsmålet ang. svar om CCDB.

Dagspriser hittar man numera på: http://www.northamericanflyers.com/index.php?id=167

Med dagens valutakurs är CCDB med stålfjäder SEK 5839:- och med Ti 7635:- Dämparen kan beställas till ramen som du har nu, eller som OEM på nästan alla nya ramar som jag importerar.

Mer information om dämparen finns här: http://www.canecreek.com/double_barrel.html

Senaste artikeln som jag har sett om det finns här: http://www.canecreek.com/fileadmin/canecreek/news/dirt_63_db_article.pdf

Romic!
the_TnT skrev:
>
> Hade inte 5-Spot varit ett bättre val för dig?
> ;)

Med en 5 Spot med Pushad VanillaR kan det inte gå fel, eller........

HHHR-vurpan.jpg ht=483

/Staffan, som säljer en lätt begagnad Romic 7,5 x 2"

Romic!
Obed skrev:
> Helstelt! Jag undrar vad som rör sig iMats huvud
> ;)

Förmodligen helstelt där också...

Jag lyckas inte få fram några priser hos Stendec, någon som har någon aning?

Romic!
Ja nu börjar det bli spännande. De har inte dragit pengar ur kontot och det har inte hörts ett ljud från dem. De har inte svarat på mail när jag ställde en fråga innan jag skickade dit dämparen.
Jag hade tänkt ha dämparen till helgen eller senast till nationaldagen. Det kanske är dags att tänka på en ny dämpare.

Romic!
Jag är måhända någon slags stendec-analfabet men hur funkar betalningen och var anger man betalkort?
Har kommit så långt att jag skrivit ut det där service pappret i alla fall...

Romic!
jag antar att de tar kort så jag skrev mina nuffror på pappret, annars kan de kontakta mig på telefon, mail eller snailmail. Vad mer kan man göra.

Romic!
Beställde en DHX 5 i ren desperation. Skulle inte förvåna mig om den nya dämparen anländer först. Eller att att Romicen försvinner spårlöst.

Romic!
Obed skrev:
> Fässberg, ja det blir enduron med smal ynkliga
> xc-svettofälgar med 28 ekrar.

tss =)
jag ska köra med en 8 till bakhjul o fälgbroms så.... ;P
Men kul kommer det bli =)
Syns imorgon!

Tillbaka
Topp