Rör till headtube?

L.and

Aktiv medlem
Rör till headtube?
Hallå!
Går i vaga tankar om att bygga en cargobike men den trånga sektorn för mig just nu är rör till headtube.
Skulle behöva ett rör till headtube, någon som har en aning om var man kan få tag på ett sådant?
Tanken är att köra vanlig 1 1/8-styrrör. Besitter inte några svarskills eller möjligheter, så det är tyvärr kört.

Några ideer?

Rör till headtube?
Nästa utmaning sen blir väll sen rör och gämgsats till vevparti där samma lösning som ovan kan användas. Och sen vill du kanske ha hjulholkar att hänga upp bakhjulet i? Att slakta en donatorram känns som en lösning i alla de fallen. Riktigt billiga "cykel på köpet" cykel har allt detta och är ofta i stål.

Rör till headtube?
Ja, alltså tanken är att kapa en gammal mtb, förlänga headtube och köra med 20-tumsframhul typ. Men det kanske blir till att hitta en ytterligare cykel ändå...

Rör till headtube?
Att hitta i vanligt stål inom EU, har jag misslyckats med.
På mitt HTbygge så använde jag ett vanligt rör. De lösa lagerkopparna som jag tog från en gammal aluram gick att montera i röret.
Till nästa bygge så ska jag använda ett rakt 44mm rör. Så man kan använda både raka och konade gafflar. En kompis ska svarva ett åt mig.
Vevlagerhus köpte jag från https://reset-racing.de/ tyvärr i krommolly.

Tillbaka
Topp