Rose-tråden

Rose-tråden
Hej!
En liten utvärdering:
Måste säga att leveransen av min cykel har gått otroligt bra (till och med Posten har skött sig riktigt bra). Alla mina önskemål vid beställningen blev uppfyllda (specificerade längder/bredder på delar etc). Måste tacka för en riktigt bra support här i tråden med riktigt snabba svar på alla diverse frågor. Vilket har känts riktigt tryggt!

Jag kommer fortsätta att handla av Rose tack vara detta, oavsett hur små eller stora beställningar jag gör samt rekommendera er till vänner+bekanta.

Nu måste den där jävla snön bort bara så jag kan provcykla grejerna och hoppas att allt funkar som det ska (vilket jag inte tvivlar på) :)!

MVH Johan

Rose-tråden
Hej igen!
Nu när jag ska lägga en beställning på lite delar till min MTB så vill jag ju använda den förmånssedel som jag fått vid tidigare order. Men denna fungerar tyvärr inte, dvs den registreras ej.

Vad göra?

Skriva den i meddelandefältet?

MVH Johan

Rose-tråden
Staraction: Roligt att höra att du är nöjd så här långt! Ja, skriv koden i meddelandefältet, så dras den av manuellt efter att du lagt beställningen.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Jag bumpar min fråga om specialarhjul lite. Eller är det tyskarna som ska sätta ett pris som drar ut på det? :)

28". Hade tänkt mig 105 nav, Mavic A119 fälg och DT Revolution. Silverfärgat.

Pris för ett bakhjul?

Pris för ett hjulset?

Rose-tråden
Rattnalle :

Så här ser priserna ut:

FH-5700 nav, 307.14 kr
HB-5700 nav, 180.67 kr
DT Revolution ekrar, 72 st, 344.88 kr
DT Swiss silver nipplar, 39.00 kr
Mavic A119, fälg, 372.18 kr
Montering, 279.93 kr

Totalt: 1523,80 kr

/Mats Ribacka
ROSE

Rose-tråden
Och för att beställa så lägger jag alla delar i kundvagnen och skriver i medellandefältet att jag vill ha dem byggda så läggs monteringskostnaden på manuellt i efterhand, eller?

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> Rattnalle: Exakt! Skriv på engelska i
> meddelandefältet att du önskar få hjulen byggda
> vid fabriken.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Bra. Tack!

/Styrbjörn

Rose-tråden
Cykelkatten: Vilken nyckel menar du? Kan du skicka beställningsnummern så får jag kolla vad beställningen borde innehålla? (eller maila orderbekräftelsen till mig på jenni.ribacka@rosebikes.se)

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej igen!
Upptäckte att jag behövde mer delar än planerat till min MTB, har en Scott Aspect 20 med Deore LX bakväxel (9 delat).

Vilken kedja respektive kassett behöver jag/är kompatibel till denna?

Gärna billigt fungerande alternativ:)?

MVH Johan

Rose-tråden
Rose skrev:
> Rattnalle :
>
> Så här ser priserna ut:
>
> FH-5700 nav, 307.14 kr
> HB-5700 nav, 180.67 kr
> DT Revolution ekrar, 72 st, 344.88 kr
> DT Swiss silver nipplar, 39.00 kr
> Mavic A119, fälg, 372.18 kr
> Montering, 279.93 kr
>
> Totalt: 1523,80 kr
>
> /Mats Ribacka
> ROSE

Hej igen,

Har ni möjlighet att följa upp ord nr. 19872420 och se så att det blir rätt med hjulen enligt ovan?

/Styrbjörn

Rose-tråden
Staraction: Av princip tar vi inte ställning till andra tillverkares cyklar eftersom vi inte känner dem tillräckligt väl. När det gäller vårt eget märke där vi får tag i all "historisk" info hjälper vi naturligtvis till så gott vi kan, så länge cykeln inte är modifierad med några delar som vi inte känner till. Om en kund vill beställa en reservdel som vi inte har i vårt sortiment kan vi ofta beställa denna från någon av våra leverantörer.

Rattnalle: Allt ser bra ut.

/Mats Ribacka
Rose

Rose-tråden
Är det någon som har en länk eller har läst test om nya Reose Xeon CW-nnnn årsmodell 2013?Har letat men inte hittat någon. Skulle vara intressant att höra hur andra uppfattar cykeln.

Rose-tråden
Hej ROSE! Har några frågor ang. Xeon-CW årsmodell 2013:

1) Vad är det för skillnad på vikten mellan Xeon-CW och Team-versionen i samma serie?
2) Vad är det för leveranstid för en Xeon-CW om den beställs under denna vecka?

Rose-tråden
perhan: Xeon CW Team-ramen är 210 gram lättare än Xeon CW-ramen. Om vi har alla komponenterna i lager är leveranstiden ca 3 veckor för tillfället. (de flesta kunderna har fått sina cyklar på ca 2 veckor den senaste tiden). Ramarna finns i lager, så troligen kring 3 veckors leveranstid.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej,

Jag lyckas inte logga in på mitt konto hos er. Jag tror att jag valde att registrera ett riktigt konto när jag beställde och jag har fått ett mail med en aktiveringslänk som jag använt men er sida säger att mailadressen jag försöker logga in med är fel. Jag kan inte heller mitt kundnummer i bekräftelsen på min beställning. Mitt ordernr är 19872420 och mail rattnalle(a)gmail.com om det räcker för att ni ska hitta mitt konto och se vad som är fel.

Rose-tråden
Rose skrev:
> Rattnalle: svarar med ett PM. Kontot är
> aktiverat.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Nu funkar det fint. Tack!

Rose-tråden
Hallå,

Köpte en "Pletscher system luggage carrier Quick-Rack" til min Scott Scale 40 då jag ska ut på lite cykelsemester i sommar och ingen av mina cyklar sedan tidigare har några pakethållare. Beställde en efter att ha läst det ni skrivit om produkten. Väl framme med den i handen ute vid cykeln märkte jag att den ej passar till cyklar med skivbromsar.

Finns det ngt sätt att lösa detta med adapter eller dyligt? Lite trisst att beställa ngt som ej passar. Ni kanske skulle börja skriva som Cykloteket gör, vilken modell som passar till vilken typ av cykel.

/Tomas

Rose-tråden
banankakan: Om du vill ha pakethållare till en cykel med skivbroms rekommenderar jag någon av dessa:
http://www.rosebikes.se/artikel/top...ck-with-spring-flap-for-disc-brake/aid:243556 eller http://www.rosebikes.se/artikel/tubus-luggage-carrier-disco/aid:254825
Det går bra att returnera oanvända produkter, mer info i våra köpvillkor: http://www.rosebikes.se/innehall/info/koepvillkor

Jag skall be mina tyska kollegor lägga till en text till produkten i fråga att den inte passar för skivbromsade cyklar.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:

>
> gabbeon: bancyklarna var gjorda endast för detta
> lag och finns inte i vårt produktsortiment, jag
> har också sett en cykel i Biketown. Kan fråga
> mina tyska kollegor en gång till om det är
> möjligt att få tag i en bancykel.
>

Tack! Om det skulle visa sig vara möjligt är jag intresserad av en i strl 50-52 nånstans.

Rose-tråden
Jag beställde ett mekställ som levereras via DHL, hur är det med DHL och dessa paket, byts tracking# ut till ett svenskt när det kommer till svenska gränsen? För det har inte blivit någon mer uppdatering nu på drygt ett dygn.

Rose-tråden
bogg: Även om vi skickar med DHL tar svenska posten över när paketet kommer över gränsen. Du kan ringa postens servicetjänst för att få det svenska trackingnumret så att du kan följa paketet i Sverige: 020-23 22 21 (Frågor om paket, Övriga Frågor).

DHL köper leveranstjänsten av Svenska posten.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Japp, jag ringde in dit alldeles efter mitt inlägg och fick svenska kolli-numret (och mekstället är nu ihopmonterat och står här en bit ifrån mig).

Glömde redigera inlägget bara :)

Rose-tråden
Vilken styrlinda är det som sitter på cross 4400 (1880643) kan det va den här 309039? råka utför en liten marksyning i dag, cykeln är ju bara 2veckor så det hade vart bra och fåtag på en likadan

Rose-tråden
Unique87: Jo, vi är medvetna om detta och väntar på att vi skall få en uppdatering på webbsidan som rättar till detta. Det är bara att trycka bort rutan, den har ingen betydelse annat än att den ser ful ut just nu...

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej,
Jag vill beställa det här hjulsetet: MTB wheel set 26"; Mavic XC 717 Disc / Shimano Deore XT Disc

Är det möjligt att få med svarta nav och ekrar istället? Vad blir isf mellanskillnaden i kostnad och vad är leveranstiden?

/Johan

Rose-tråden
alfons69: Här finns storlekstabell: http://www.rosebikes.se/innehall/info/hitta-raett-storlek/storlekstabeller men man får ta den med en nypa salt tycker jag. Om du tittar på vår serie som vi har tillsammans med Giordana t.ex. byxorna: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-bib-shorts-pro-ii/aid:639886 har de storlekar enligt Giordanas kläder. Denna serie är lite mindre i storlekarna: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-bib-shorts-design-iii/aid:561025

Jag rekommenderar att du beställer den storlek du tror du skall ha och en storlek mindre eller större och så kan du skicka tillbaka den som inte passar kostnadsfritt.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Någon nära Göteborg som ska slänga iväg en beställning och kan tänka sig att slänga med en ringklocka? Känns lite tråkigt med 80kr frakt för 25kr ringklocka...

Synd att jag bara köpte en på prov för den var verkligen grym :) (Den som heter 'steel bell'.)

Rose-tråden
Jag skulle precis montera en kasset jag köpte från er. Emballaget/påsen för kassetten var skadad vid leverans. Den lilla ringen som sitter näst längst ut (innanför låsringen) saknas. Jag skickade precis ett mail. Kan ni posta över en sådan ring? Tack / Andreas

Rose-tråden
Tattaren skrev:
> Den lilla ringen som sitter näst längst ut (innanför låsringen) saknas.

Nu blir jag intresserad av
- vilket fabrikat/modell av kassett det handlar om?
- vad det är för ring?

Rose-tråden
Rattnalle skrev:
> Någon nära Göteborg som ska slänga iväg en
> beställning och kan tänka sig att slänga med en
> ringklocka? Känns lite tråkigt med 80kr frakt
> för 25kr ringklocka...

Jag beställde massa kul grejer nu och slängde med en steel bell också. Du kan ju få den på nån tur vid tillfälle! :-)

/Jonas

Tillbaka
Topp