Rose-tråden

floors

Aktiv medlem
Rose-tråden
Hej hörni!

Har jag missat den, eller finns det ingen stor Rose-tråd? Jag kommer på mig själv med att öppna upp sidan www.rosebikes.se alldeles för ofta och kommer behöva nypa mig i kinden när skatteåterbäringen dimper ned i brevlådan om någon månad.

Canyon hade ju provcyklingsdagar för ett tag sedan (vilket av någon outgrundlig anledning hos mig skapade ett behov av en Grand Canyon CF. Det är konstigt hur det där fungerar. Innan jag provade så hade jag ju inte alls ett behov av en sådan cykel, men så råkade jag bara...) och jag frågar mig - borde inte Rose också göra slag i saken så här i början av säsongen och ha provcyklingsdagar, eller kommer det sådana dagar och att jag bara har missat det?

Rose-tråden
Härmed öppnar vi en Rose-tråd. Här kan ni diskutera Rose-cyklar och andra prylar. Vi kommer att följa med tråden och svara på frågor.

Rose's svenska representanter
Jenni & Mats Ribacka

Rose-tråden
Det har inte funnits någon officiell Rose-tråd här tidigare, men nu öppnade vi en, den heter kort och gott "Rose-tråden". Vi följer med och svarar på frågor.

Rose's svenska representanter
Jenni & Mats Ribacka

Rose-tråden
Rose är ett tyskt postorderföretag som säljer cyklar, cykelprylar, kläder och andra tillbehör. www.rosebikes.se De har byggt cyklar i Tyska Bocholt i över 100 år.

Rose's svenska representant
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Som vanligt pratar jag först och tänker sen...kunde ju ha goolat på det först...
Fina hojar ! Ska jag titta närmare på !! Kul !!

Rose-tråden
Jag har kollat lite på er sida, bra och informativ, lite som Canyon.

Min nästa hoj blir nog en 29er i kolfiber, har ni någon sådan på gång?

Rose-tråden
Går det att testa cyklar på Bike Town i Bocholt och i så fall vilka? Eller vart ligger de testcenter som jag sett reklam om, hittar inget vid snabb letande på websidan. Såg nått om Willingen.

Rose-tråden
Alla cykelmodeller som vi har finns framme i Biketown i Bocholt, man kan inte cykla så långa rundor, men man kan testa dem iallafall. Våra testcenters finns i: Hochsaurland (Willingen, wandern-und-biken.de eller hochheide.com), Oberharz (Waldhotel Untermühle, mountainbike-hotel-harz.de), Vaujany (vaujany.com), Finale Ligure (resade.it) och Bike Park Todtnau (bikepark-todtnau.de).

Rose's svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Eric W skrev:
-------------------------------------------------------
> Luktar dubbelprofil lång väg..

Du har näsan full av pollen, inget fulpostande här.

Slog ihop trådarna.

Rose-tråden
Angående kommande 29ers: Full Suspension kommer i höst och de jobbar med prototypen som bäst i Tyskland, 100mm dämpning. En kolfiber hardtail 100mm dämpning är också på kommande till nästa säsong.
Kolfibercross med skivbromsar blir kanske aktuellt någon gång i framtiden, tyvärr inte inom närmaste framtiden.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Mer frågor, nu om Mr Ride HT 29:ern. Den fick lite kritik på geometrin/åkegenskaper i Bike Magazin 1/11 men när jag jämförde med data i er katalog (fantastisk katalog förresten!) stämde inte siffrorna med deras artikel, på t.ex. vevlagerhöjd. Funderar på om de testade 2010 modellen och ni ändrat inför 2011 - eller är det jag som läst fel. Hur ligger det till?

med vänlig hälsning
/Kristoffer

Rose-tråden
staine skrev:
"skillnaden mellan double och compact "
-------------------------------------------------

53/39 vs 50/34 skulle jag gissa.
/E

Rose-tråden
Yes, Compact-versionen har drevkombinationen 50/34 fram och double är den
"traditionella" 53/39.

Angående MR Ride: Markfrigången är 310mm och till center 325, så båda hade rätt men med olika mätningar.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Jo, den är komplett, men passar endast till denna sadel: Red X Tri-Vario saddle (item no. 1170625-1)

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose ansökte om svensk moms nummer i januari och i juni kommer vi att kunna lägga till den svenska momsen till våra priser på rosebikes.se-sidan.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Stewe skrev:
>
> Min nästa hoj blir nog en 29er i kolfiber, har ni
> någon sådan på gång?

Lägg av att fresta..

Rose-tråden
Lite sugen på en Mr Ride 6 i stl. L (196cm lång/95 grenmått). Lite osäker gällande geometrin på cykeln. Verkar skilja sig en del från övriga 29er på marknaden. Någon som har någon nyttig info om detta.

Rose-tråden
Konfigurerade en Rose Cross Pro med lite andra hjul men hänvisas hela tiden till den engelska sidan som visar slutsumman i Euro. Hur fungerar det vid en beställning , ska jag lägga beställningen på den engelskspråkiga sidan eller kan ni ordna med dom ändringar som jag skulle vilja göra?!

Rose-tråden
Jo, vi har haft lite krångel med valutorna och omräkningarna. Det går bra att beställa från både den svenska sidan eller den engelska. Våra cykelförsäljare går igenom varje beställning och korrigerar priset och skickar sen ut en ny, mer officiell orderbekräftelse på mailen. Så även om priset ser konstigt ut efter konfigureringen så korrigeras det i efterhand. Jag skall ännu säga till om detta till Tyskland, om de kunde få felet fixat.
Det går också att maila beställningen till oss så skickar vi den vidare (mats@rosebikes.se).

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Du kan helt tryggt handla hjul. Vi har tysk moms på priserna tills vi har fått den svenska momsnummern.

Roses svenska representant
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Jo, det är sant, men du får köpa fler saker på samma gång =o) Eller beställa tillsammans med någon kompis eller också ladda ner en förmånssedel värd 10€ på facebook, så då har du frakten betald och ena strumpan =o) (men då måste man köpa varor för minst 30€, men du kan ju ge strumpor i julklapp till alla släktingar ;o) ).

Jenni Ribacka

Rose-tråden
nu blir man ju lite frågande, beställde för 2 månader sedan nya katalogen på tyska sidan, ännu har den inte kommit. beställde för 3 veckor sedan samma katalog på svenska sidan, ännu har ingen kommit. har ni slutat skicka ut katalogen? i så fall kan det ju vara bra att skriva det på hemsidan

Rose-tråden
Låter mystiskt! Fick du någon kundnummer? Maila den isåfall till oss på mats@rosebikes.se, så kollar jag upp det!

Roses svenska representant
Jenni Ribacka

Rose-tråden
fredrikw skrev:
> beställa en katalog? var det inte det man gjorde
> på typ 90-talet med Cyklopedin? ;-)

haha, jo, men 900 sidor katalog, det är bara kul att ha, just bara därför :D

Tillbaka
Topp