Rose-tråden

Rose-tråden
Måste dessvärre erkänna att min åkte i pappersinsamlingen, helt hopplöst format för så mycket grejer, dög inte ens som toa-litteratur. Beställer gärna från Rose, men att beställa från en papperskatalog känns lika hett som om man skulle börja cirkulera en Ginza-katalog bland ens kompisar :)

(och nej, jag beställde inte katalogen, den dök bara upp)

Rose-tråden
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Måste dessvärre erkänna att min åkte i
> pappersinsamlingen, helt hopplöst format för så
> mycket grejer, dög inte ens som toa-litteratur.
> Beställer gärna från Rose, men att beställa
> från en papperskatalog känns lika hett som om
> man skulle börja cirkulera en Ginza-katalog bland
> ens kompisar :)
>
> (och nej, jag beställde inte katalogen, den dök
> bara upp)

haha, det är ju bara grejen att ha en :D

Rose-tråden
fredrikw skrev:
> Måste dessvärre erkänna att min åkte i
> pappersinsamlingen, helt hopplöst format för så
> mycket grejer, dög inte ens som toa-litteratur.

Det är ju precis just som sådan den är heelt perfekt. :-)

Rose-tråden
Jo, de modeller som har frontmotor är det enkelt att ta bort batteriet på.
Black Water-E1 modellerna har frontmotor.

Rose's svenska representant
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Jag har en fråga angående Rose flight bag Containerbag Pro (art.nr 1059377) och II (984102). Vad är det för skillnad på dem och är någon mer lämpad som flygväska (t.ex. i form av tjockare vaddering)?

Rose-tråden
Personligen skulle jag inte välja en mjuk väska för flygtransport, hellre ROSE Travel Box V artikelnr: 1714960, eller också budgetversionen i papp, artikelnr: 491015, när man beställer en Rosecykel kommer den packad i en liknande låda. Väljer man papplådan rekommenderar jag skilda väskor för hjulen.

Rose's svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hur ligger det till med leveranstider nu på sommaren?
Funderar på att beställa en granite chief i månadsskiftet men kan inte hitta
någonting om leveranstider på hemsidan. Det står mellan Rose och Canyon, tar den som levererar snabbast, abstinensen är outhärdlig....
Tacksam för svar.

/Klabbe

Rose-tråden
Leveranstiden ligger nu på 5-6 veckor eftersom varje cykel byggs enligt kundens önskemål och mått.

Roses svenska representant
Mats Ribacka

Rose-tråden
Sitter och funderar på ROSE X-LITE CROSS-CARBON 4400 46/36, skulle vilja göra några små ändringar men det tycks inte vara möjligt i konfiguratorn. Så jag undrar om det är möjligt på något annat sätt?

Mvh
P

Rose-tråden
Det går också att göra förändringar som inte finns i konfiguratorn. Kontakta oss på mats@rosebikes.se så tar vi detaljerna där.

Mvh
Mats Ribacka
Roses svenska representant

Rose-tråden
Tjena kan vara att nån skrivit nått om detta, har varit lite lat och inte orkat läsa igenom alla inlägg men precis beställt en Rose Count Solo 1, är det någon som har en sådan cykel och vad tycker ni om den!?
fördelar, nackdelar ? eller annan info som kan vara kul att veta, är otroligt spänd och kan knappt vänta tills den kommer!!!!

Rose-tråden
Jag är sekunder och millimetrar från att slå till på ROSE X-LITE CROSS-CARBON 4000.
Det som håller mig tillbaka lite är att jag ingenstans kan hitta några omdömen om X-LITE CROSS-CARBON. Finns det ngn här som har erfarenhet av någon av Rose cross carbon?

Rose-tråden
Hej, tänkte lägga en beställning på lite prylar från rose idag.

Hur lång tid tar det om alla artiklar har lagerstatus: "artikeln finns i lager"?

Rose-tråden
Senast jag beställde (flaskor + taktransportfäste) lade jag beställningen kl. 12 (onsdag) och varorna skickades dagen efter (torsdag). Hade grejorna hemma vid dörren måndag.

Rose-tråden
flight skrev:
> Min Facebook kod fungerade inte när jag
> beställde, hur justeras rabatten då?

Jag skrev koden i kommentarfältet, slutpriset blev sedan justerat innan det drogs fån kontot.

Rose-tråden
Jag har en lite äldre rose-cykel, En Red Bull Pro-lite.

Finns det något sätt att få fram information om ålder, ursprunglig utrustnig och pris?

Rose-tråden
Tyvärr har vi inget offentligt arkiv för tillfället där man kan se gamla modeller. Problemet är ju att cyklarna byggs enligt beställning och önskemål och de flesta utnyttjar detta. Det här gör att det är knepigt att hålla ett arkiv. Men om du skickar bild på din cykel till oss, kan vi fråga tyskarna vilken årsmodell det är. mail: mats@rosebikes.se

Rose's svenska representant
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Leveranstiden ligger nu på 5-6 veckor eftersom
> varje cykel byggs enligt kundens önskemål och
> mått.
>
> Roses svenska representant
> Mats Ribacka

En idiotfråga måhända med tanke på erat svar men gäller 5-6 veckor även de cyklar med tre gröna punkter och texten "artikeln finns i lager, leveranstidpunkten kontrolleras"?

Mvh
Andreas

Rose-tråden
Andreas: Ja, det gäller först och främst de cyklar som har gröna prickar. Alla cyklar monteras för hand i vår fabrik i Tyskland enligt kundernas önskemål och mått och nu under högsäsong är det kö till produktionen.

DunderHassan: Schwaslbe Marathon är slutsålda och vi kommer inte heller att få in några nya.

Globalistic: Frakten är 5,95€ för saker som är mindre än cyklar (med undantag av transportlådor för cyklar). Du kan ladda ner en kod för en 10€:s värdesedel på facebook, men för att denna skall funka måste du köpa varor för minst 30€. Du får passa på att köpa strumpor åt hela släkten i julklapp på samma gång ;o) Eller också pratar du ihop dig med någon kompis och så beställer ni tillsammans och delar på fraktkostnaderna.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Kul att ni var med på XC-turen på festivalen idag!
Och jättekul att det finns ett märke som är på plats på festivalen och ställer ut lite annat än DH!

Hoppas ni kommer tillbaka nästa år och ställer upp med ett komplett Rose-team i Trippeltrampet.

262210_253474791333422_211761632171405_1185557_2039903_n.jpg

Rose-tråden
Funderar allvarligt på att beställa en Rose med Mavic Cosmic Carbone SL. Vad händer när en eker pajar på ett sånt hjul. Min lokala cykelhandlare var skeptisk till att han skulle kunna fixa det. Måste jag då skicka iväg hjulet någonstans eller hur gör man lämpligast?

Herr/fru Ribacka eller någon annan med aero-fälgar kanske kan svara.

Tack!

Rose-tråden
Om det är garantiärende så skall hjulen ner till Tyskland, men om kunden själv vill fixa hjulet i hemknutarna går det att få tag i ekrar via oss.

Roses svenska representant,
Mats

Rose-tråden
Hej!

1) Gör jag rätt i att välja Strl M om man är 180 cm lång och har 86-87cm (går banne mig inte att mäta noggrannare) i grenmått (ca 84 cm med cykelbyxor och shorts)? Om jag använder Rose's verktyg för att beräkna ramstorlek och skriver 87cm rekommenderas strl L, skriver jag 86 rekommenderas strl M, så det är på gränsen. Känslan jag har är att gå på M då den cykel jag har nu (en Scott HARDTail) är Large och känns lite otymplig när man trixar i skogen.
Cykeln det gäller är Jabba Wood (eller eventuellt Granite Chief).

2) När släpps specarna på 2012 års modeller? Och när reas 2011 cyklarna ut?

/Anders

Rose-tråden
1) Av kunder med samma mått har vissa beställt M och vissa L. M låter som ett bra val om du vill trixa i skogen. Kan vara en idé att välja en sadelstolpe som är minst 400mm för säkerhets skull.

2) Vid Eurobike premiärvisas en del av Roses 2012-års modeller. Just nu är det -15% rabatt på Count Solo modellerna. Vissa 2011-ramar är redan slutsålda.

Rose's svenska representanter
Jenni & Mats Ribacka

Rose-tråden
Hej jag funderar på nya hjul
och när jag kollar på 1433375
så står det

(artikeln kan vara tillgänlig senare)

Men nav och fälg finns i lager .

Går det att beställa hjulen?

Rose-tråden
Hej,

Hjulet byggs för hand i vår fabrik i Tyskland, efter beställning. Så du kan beställa hjulet så är det klart för leverans på ca 1 vecka.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Snabbt svar :-)

En annan fråga.
Vad skiljer Jabba Wood 2 och 4? Är det bara styre+styrstam och sadel+sadelstolpe eller har jag missat något väsentligt?

/Anders

Rose-tråden
Hjulen är ca 200gr lättare på Jabba Wood 4 förutom det du nämnde. Styret på 4:an har också lite mer riser, men man kan ju välja vilket styre (eller andra delar) man vill i beställningsprocessen/konfiguratorn. Men totalt är Jabba Wood 2 100 gram lättare, eftersom Rose's egna produkter är lite lättare än Syncros.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Det står ju mellan Canyon och Rose (Nerve vs Jabba alt Granite chief) för min del. Det är jämt skägg men Canyon ligger lite på plus i och med att de skickar med dämparpump och momentnyckel... om jag beställer Rose innan fredag skickar ni med det då också? ;-D

/Anders

Rose-tråden
DenGirige: 2012-års cyklar skall finnas för beställning i december. Den grönvita MR Ride kan fås redan i slutet av oktober.

Anders: Vänta med beställningen tills måndag ;o)
Köpvillkoren: http://www.rosebikes.se/innehall/info/koepvillkor

Azi: Det går bra att beställa växelöron, maila beställningen till oss: mats@rosebikes.se

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Jag har sett på hemsidan att ni gör reklam för Shimano Ultegra 2012. Klickar man på reklambannern hamnar man dock vid cykelkonfiguratorn och inte på en sida som berättar mer om vilka modeller som faktiskt har Ultegra 2012.

Hur är det om man beställt en Rose Pro-RS 3000 runt, låt oss säga, den 11 juli? Får man Ultegra 2012 då eller blir det 2011? Så vitt jag vet håller min cykel på att monteras i skrivande stund.

Tack på förhand!

Tillbaka
Topp