Rose-tråden

Rose-tråden
Mange: Skicka din ordernummer till mig på mailen: mats@rosebikes.se, jag kanske hinner ändra till 2012 om du vill.
Man kan välja Pro RS 3000 new (ultegra 2012) eller Pro RS 3000 (ultegra 2011).

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Det är lite knepigt med skivbromsar, eftersom våra crossar (i allafall hittills) har kolfiber framgaffel och eftersom brytpunkten blir längre ner med skivbromsar, går det inte att få skivbromsar på crossarna som de ser ut idag. I september kommer nästa katalog ut och där borde 2012-års cyclocrossar finnas med.

Rose's svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Kollade upp uppgifterna från Tyskland och MR Ride 2012 är klara för leverans i oktober/november. Målet är att få in alla Rose terrängcyklar i konfiguratorn (på tyska) tills Eurobike-mässan.

Rose's svenska representant
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> Även cyklar är fraktfria om beställningen görs
> idag (6.8) eller i morgon (7.8).
>
> Rose's svenska representant,
> Mats Ribacka

Härligt! :)

Vilken storlek på ram (Count) rekommenderar ni om man mäter 92cm till skrevet och är 187cm lång, L eller XL? Har tänkt använda cykeln till blandad körning; grusväg, stig och "teknik".

Rose-tråden
Jag tror att du trivs bäst i skogen på en L. En XL blir onödigt bökig för stigar och teknisk cykling.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Jag tror att du trivs bäst i skogen på en L. En
> XL blir onödigt bökig för stigar och teknisk
> cykling.
>
> Jenni Ribacka

Jag köper resonemanget, tack för snabb respons!

Rose-tråden
Maila oss på mats@rosebikes.se och meddela vilken ram du är intresserad av så kollar vi upp det.

Mats Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> När ett erbjudande slutade började nästa.
>
> Rose's svenska representant
> Jenni Ribacka

Men inte för samma produkt? Jag frågade så sent som igår vilken storlek som var rätt för mig, det vore ju trevligt om ni då informerat mig att det var sista dagen som priset gällde... :-/ sadmtb.org

Rose-tråden
Vi får inte all information om alla kampanjer, och vi har inte fått någon information om när Count Solo-erbjudandet skulle sluta. Vi letade också i nyhetsbreven och där fanns inte heller någon information om när erbjudandet skulle sluta. Detta är väldigt beklagligt!

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Vi får inte all information om alla kampanjer,
> och vi har inte fått någon information om när
> Count Solo-erbjudandet skulle sluta. Vi letade
> också i nyhetsbreven och där fanns inte heller
> någon information om när erbjudandet skulle
> sluta. Detta är väldigt beklagligt!
>
> Jenni Ribacka

Tack för snabbt svar. Ja, det är beklagligt men har inte ni i egenskap av agenter möjlighet att hävda att vi diskuterat storlek (och leveranserbjudande) igår och att jag borde få köpa cykeln till det reducerade priset förutsatt att jag omgående placerar en order? Så hade iaf jag resonerat om förhållandet var det omvända! Jag ringer gärna till Tyskland och diskuterar frågan själv om ni har namnet på någon kontaktperson.

Rose-tråden
Gör beställningen, skicka beställningsnummern åt oss på mailen: mats@rosebikes.se och så gör vi allt vi kan!

Rose's svenska representant
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Gör beställningen, skicka beställningsnummern
> åt oss på mailen: mats@rosebikes.se och så gör
> vi allt vi kan!
>
> Jenni Ribacka

Tack för erbjudandet men om vi gör så riskerar jag att förlora skillnaden ifall inte Rose i Tyskland accepterar. :( Vore det inte bättre om reder ut allt imorgon då Rose själva kan konfirmera eller inte?

Jag skriver gärna en beställning till er per omgående via e-mail som gäller med förbehållet att priset för cykel och frakt är det som diskuterats, hur låter det? Oavsett är det kanske bättre om vi fortsätter diskussionen i "icke publik" form då jag absolut inte har för avsikt att kontaminera tråden eller uttrycka mig negativt om vare sig varumärke eller köp. :)

Mvh

Filip

Rose-tråden
WITMatrix skrev:
> Ja, det var synd det inte stod nått datum när
> kampanjen tog slut då hade en order varit lagd
> för länge sen. Nu får man ju börja leta efter
> annat igen...

+1

Rose-tråden
Om det nu är en kampanj och man funderar att köpa en Rose hoj som i det här fallet varför inte köpa direkt isåfall?
Känns ju inte läge att komma att klaga då, är ju inte Rose fel.

Rose-tråden
mir skrev:
> Om det nu är en kampanj och man funderar att
> köpa en Rose hoj som i det här fallet varför
> inte köpa direkt isåfall?
> Känns ju inte läge att komma att klaga då, är
> ju inte Rose fel.

Man kanske vill fundera lite grand, t.ex. över storlek? Man kanske vill passa på att beställa annat i samma veva när man ändå ska betala frakt? Man kanske inte är uppkopplad dygnet runt?
Det kan finnas många anledningar till att man inte beställer direkt.
Gör du alltid det själv?

Rose-tråden
mir skrev:
> Om det nu är en kampanj och man funderar att
> köpa en Rose hoj som i det här fallet varför
> inte köpa direkt isåfall?
> Känns ju inte läge att komma att klaga då, är
> ju inte Rose fel.

Man kanske behöver jobba ihop lite cash. Är man student skiter man inte ut pengar!
Fattar väl också att det inte är deras fel att kampanjen är slut, tycker bara det hade varit bra om det hade funnits info om hur länge kampanjen pågick. Det är ju inte helt ovanligt med "kampanjen pågår månaden ut", "fram till v. 32" eller liknande.

Dessutom har jag ju inte sagt att det inte innebär att leta vidare bland Rose andra modeller, tycker det verkar vara ett prisvärt och bra märke. Tycker du är snabb på att dömma.

Senast ändrad:
Rose-tråden
kayaker skrev:
> Man kanske vill fundera lite grand, t.ex. över
> storlek? Man kanske vill passa på att beställa
> annat i samma veva när man ändå ska betala
> frakt? Man kanske inte är uppkopplad dygnet
> runt?
> Det kan finnas många anledningar till att man
> inte beställer direkt.
> Gör du alltid det själv?

Fundera får man väl göra, men jag tycker inte heller man kan komma och gnälla över att ett extrapriserbjudande försvann under tiden i så fall. Vill man göra klipp får man tänka snabbt.

Rose-tråden
quid skrev:

> Fundera får man väl göra, men jag tycker inte
> heller man kan komma och gnälla över att ett
> extrapriserbjudande försvann under tiden i så
> fall. Vill man göra klipp får man tänka snabbt.

Ett slutdatum brukar ändå vara kutym. Ingen av de brittiska sajter jag beställt något från har underlåtit att ange slutdatum för olika specialerbjudanden. Ibland kan datumen förskjutas framåt men det är ett mindre "problem".

Rose-tråden
Till kayaker o WITHMatrix: Jag är inte ute efter att döma någon. Har själv missat bra kampanjer när jag funderat för länge.
Även om de satt ett datum kan t ex sakerna bli slutsålda. Precis som quid skriver. Vill man göra klipp gäller det att vara snabb.

Rose-tråden
mir skrev:
> Till kayaker o WITHMatrix: Jag är inte ute efter
> att döma någon. Har själv missat bra kampanjer
> när jag funderat för länge.
> Även om de satt ett datum kan t ex sakerna bli
> slutsålda. Precis som quid skriver. Vill man
> göra klipp gäller det att vara snabb.

Är enig att det gäller vara snabb ibland för att inte missa att göra en bra affär. Surt ändå när man väl gör det!
Men tror vi alla fått fram det vi ville ha sagt och menade nu, så vi kan ju avsluta den här diskussionen så inte tråden skenar iväg allt för mkt! :p

Rose-tråden
Hmm, jag lyckas inte använda min förmånssedel när jag ska betala. Jag fyller i den i kommentarsfältet, och även i förmånssedel-fältet, men jag får hela tiden felmeddelandet "kunde inte hitta förmånskoden i kommentarsfältet". Någon mer som upplevt samma sak? Vill gärna beställa idag eftersom frakten är fri ..

Rose-tråden
Rose skrev:
> Fyll bara i den i kommentarsfältet, och skriv på
> engelska.
>
> Jenni Ribacka

Ni har grym service :)

Rose-tråden
WITMatrix skrev:
> mir skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om det nu är en kampanj och man funderar att
> > köpa en Rose hoj som i det här fallet varför
> > inte köpa direkt isåfall?
> > Känns ju inte läge att komma att klaga då,
> är
> > ju inte Rose fel.
>
> Man kanske behöver jobba ihop lite cash. Är man
> student skiter man inte ut pengar!
> Fattar väl också att det inte är deras fel att
> kampanjen är slut, tycker bara det hade varit bra
> om det hade funnits info om hur länge kampanjen
> pågick. Det är ju inte helt ovanligt med
> "kampanjen pågår månaden ut", "fram till v. 32"
> eller liknande.
>
> Dessutom har jag ju inte sagt att det inte
> innebär att leta vidare bland Rose andra
> modeller, tycker det verkar vara ett prisvärt och
> bra märke. Tycker du är snabb på att dömma.

fast gör ni likadant näre är rea på stan, kollar på nått, återkommer några dagar o blir besviken när saken är såld till annan eller att rean är över? jag förstår dilemmat, men en rea/erbjudande är ju just nått som är tidsbegränsat och nått som ä meningen att slås till på direkt, inte en vecka senare.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Jensen skrev:
> fast gör ni likadant näre är rea på stan,
> kollar på nått, återkommer några dagar o blir
> besviken när saken är såld till annan eller att
> rean är över? jag förstår dilemmat, men en
> rea/erbjudande är ju just nått som är
> tidsbegränsat och nått som ä meningen att slås
> till på direkt, inte en vecka senare.

Tja, om det var något jag skulle lägga en 15-20 tusen på så hade jag nog gått hem och funderat lite innan jag slog till. Men det är ju trevligt för dig om du har pengar i drivor och inte behöver fundera över en för mig ganska stor utgift!
Sen kan jag inte minnas nån gång jag gått och kikat på en kampanj i en butik och inte vetat när kampanjen skall ta slut på förhand, eller tagit reda på hur länge priset är nedsatt (kunde jag ju säkert gjort här också). Det står nästan alltid hur länge en tidsbegränsad rea gäller. Och är prylen såld när jag bestämt mig så är det ju inte så mycket att göra åt, det visste jag ju på förhand kunde hända.

Och om någon fått för sig att jag klagar på Rose att kampanjen är slut så är det inte det som var min mening. Jag bara beklagade mig lite över att jag missat ett bra klipp.

Senast ändrad:
Rose-tråden
WITMatrix skrev:

>
> Tja, om det var något jag skulle lägga en 15-20
> tusen på så hade jag nog gått hem och funderat
> lite innan jag slog till. Men det är ju trevligt
> för dig om du har pengar i drivor och inte
> behöver fundera över en för mig ganska stor
> utgift!
> Sen kan jag inte minnas nån gång jag gått och
> kikat på en kampanj i en butik och inte vetat
> när kampanjen skall ta slut på förhand, eller
> tagit reda på hur länge priset är nedsatt
> (kunde jag ju säkert gjort här också). Det
> står nästan alltid hur länge en tidsbegränsad
> rea gäller. Och är prylen såld när jag
> bestämt mig så är det ju inte så mycket att
> göra åt, det visste jag ju på förhand kunde
> hända.
>
> Och om någon fått för sig att jag klagar på
> Rose att kampanjen är slut så är det inte det
> som var min mening. Jag bara beklagade mig lite
> över att jag missat ett bra klipp.

jag har verkligen inte pengar i drivor, men jag skyller mer på mig själv än på nån annan om jag missar nått som säljs på t.ex. rea. jag gnäller sannerligen inte på butiken för att de inte hade erbjudandet längre eller hindrade nån annan från att köpa produkten :D. men uppenbarligen var detta inte heller din mening, men jag uppfattade det lite så, ber om ursäkt om det inte var detta du menade :D

Senast ändrad:
Rose-tråden
Jag vill egentligen inte uttala mig om rea-frågan mer än att jag anser att man bör tolka frågan från fall till fall. Har man t.ex. påbörjat en diskussion med en leverantör (IRL eller på internet) och prisbilden ändras under pågående diskussion tycker jag det känns konstigt att behöva betala det nya priset (förutsatt att det inte är lägre såklart :-P).

I mitt fall har Rose Nordic hittills skött sig klanderfritt och jag kan inget annat än rekommendera dem som agent/representant för företaget! Att de sedan inte alltid i förhand får information om prisändringar från Tyskland är kanske något man bör titta närmare på i framtiden i syfte att undvika liknande situationer. Alltså, en ros till Jenni och Rose Nordic. ;-)

För min del blev det till slut en Count Solo 4 XT och det känns kanoners! När hojjen dimper ned i brevlådan (!) postar jag några foto för den nyfikne.

Senast ändrad:
Rose-tråden
WITMatrix skrev:
> @Glebster: gärna en recension också då jag
> också är lite sugen på den, eller nån av de
> andra count-modellerna. :)

Visst, jag kan göra ett försök till en liten recension. :-)

Rose-tråden
Om någon vill köpa en Count Solo idag (9.8) eller imorgon (10.8) skicka beställningen via oss på mailen: mats@rosebikes.se, så ordnar vi -15% rabatt på de fåtal som finns kvar i lager. Jag kollade upp varför kampanjen tog slut mitt i allt utan "förvarning" och det berodde på helt enkelt att lagret på ramarna börjar ta slut och det var inte någon idé längre att annonsera om saker som håller på att ta slut.

Angående recension om Count Solo så testades Count Solo 1 i Kadens 1/11.

Jenni Ribacka

Tillbaka
Topp