Rose-tråden

Rose-tråden
fastforward skrev:
-------------------------------------------------------
> Per.F skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej,
> > Jag har ett antal gånger (3) försökt handla
> > från Rose, utan att lyckas...efter varje lagd
> > order har jag fått ett mail från kundtjänst
> i
> > stil med:
> >
> > "Much to our regret the authorization of your
> > credit card has failed.
> > Please provide us with your complete credit
> card
> > data (credit card number, expiry date and
> > security
> > code) once more, so that we can recheck"
> >
> > Jag har skrivit in kortnumret på nytt, testat
> > både mitt kontokort (VISA) samt mitt
> kreditkort
> > (Mastercard) utan att lyckas få igenom en
> order.
> > Och ja, jag har pengar på kontot :-)
> >
> > Någon som haft liknande problem eller har en
> > aning om vad detta beror på?
>
> Har du aktiverat "Verified by Visa" på båda
> korten?

Jag kan på mitt kort (inte swedbank) definiera var man ska kunna handla för det. Typ bara i Sverige, bara i Europa, bara i Sverige och Afrika osv. Kanske någon sådan inställning

Rose-tråden
+1 härifrån också

perzzon skrev:
> +1
> floors skrev:
> -----
> > Hörni, ska ni inte ha en Roseprovardag i
> > Sthlms-trakten? Det vore väldans trevligt om
> ni
> > kunde få till något sånt innan vintern
> kommer
> > så att man kan fundera på att beställa sig
> en
> > skönhet innan snön lägger sig.

Rose-tråden
flight: Facebook-rabatten är 1/kund.

Per.F m.fl: Ta kontakt med oss på mats@rosebikes.se om det strular med kreditkorten.

floors: I höst blir det ingen demo-dag i Stockholmstrakten, men om ni kunde hjälpa oss att hitta ett bra ställe både för landsväg och mtb kunde vi kanske tänka på saken och försöka få det ordnat sent i vinter / tidigt på våren.

Jompa83: DH-urvalet kommer att vara rätt lika 2012, som 2011.

Rose's svenska representant,
Mats Ribacka

Rose-tråden
Hej Rose,

Jag är ganska sugen på en Rose Pro-SL 2000. Jag har pysslat lite i konfiguratorn med den och som jag förstår det, kan man välja mellan 5mm, 10mm eller inga spacers till styrstammen. Några andra val finns inte i konfiguratorn (tror jag). Helst skulle jag vilja ha en okapad gaffel och själv prova mig fram till vilken höjd jag vill ha. Jag har en lång period bakom mig med ryggproblem jag vet att jag får problem om jag sitter för "rejsigt". Går det att ordna?

mvh
Peter

Rose-tråden
Saturday/Lulle: Om man gillar Rose på Facebook, kan man på vår Facebook-sida generera en voucher (gutschein) som är värd 10€. Och om koden av någon anledning strular, kontakta då oss på mats@rosebikes.se.

Peda: Det går att ordna med 30 eller 40mm spacers lite beroende på cykelmodell. Man kan ange detta i "fritextfältet" i beställningen så tas det i beaktande när cykeln tillverkas.

Mats Ribacka

Rose-tråden
Fick hem er katalog, vilket var kanon, tog med den till jobbet och den är frekvent läsning vid lunchen.

Kan man få tag i fler kataloger som man kan "droppa" på bra ställen?

Rose-tråden
Hej,

Fick hem min första beställning igår - tyvärr var en detalj skadad. Hittar ingen info om hur jag returnerar denna. Eller allra helst bara får en ny för att slippa krångel. Jag bor i Sverige.

Rose-tråden
Guldfinger: Ännu finns inte "returnlabel"-systemet i bruk i Sverige, så du måste betala returen. Antingen lägger du kvittot och dina kontaktuppgifter med i lådan du skickar tillbaka, eller också scannar du kvittot och skickar det till oss på mail: mats@rosebikes.se. Skriv en liten lapp vad som var skadat och din kundnummer mm så skickas en ny oskadd del till dig.
Skicka paketet till:
Rose Versand GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Germany

Selstam: Roligt att katalogen kommer i användning! Ifall det är enskilda personer som vill ha katalogen är det enklast om du ber dem beställa en egen här: https://www.rosebikes.se/requestcatalogue/index
Om du vill ha fler kataloger att placera ut på olika ställen, maila oss på mats@rosebikes.se. Hur många du vill ha så skickar vi dem till din address

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Guldfinger: Ännu finns inte
> "returnlabel"-systemet i bruk i Sverige, så du
> måste betala returen. Antingen lägger du kvittot
> och dina kontaktuppgifter med i lådan du skickar
> tillbaka, eller också scannar du kvittot och
> skickar det till oss på mail: mats@rosebikes.se.
> Skriv en liten lapp vad som var skadat och din
> kundnummer mm så skickas en ny oskadd del till
> dig.
> Skicka paketet till:
> Rose Versand GmbH
> Schersweide 4
> 46395 Bocholt
> Germany
>
> Selstam: Roligt att katalogen kommer i
> användning! Ifall det är enskilda personer som
> vill ha katalogen är det enklast om du ber dem
> beställa en egen här:
> https://www.rosebikes.se/requestcatalogue/index
> Om du vill ha fler kataloger att placera ut på
> olika ställen, maila oss på mats@rosebikes.se.
> Hur många du vill ha så skickar vi dem till din
> address
>
> Rose's svenska representant,
> Jenni Ribacka

Hej Jenni,

När du avser "kvitto" är det på min beställning från Rose eller är det kvittot på returfrakten?

Nu när en grej ändå var skadad så tänker jag att då kan jag lika gärna returnera ett felköp också. Eller blir jag bara kompenserad för fraktkostnaden för den skadade detaljen?

Senast ändrad:
Rose-tråden
Guldfinger: Lägg med beställningslappen från Rose (eller bara beställningsnr, kundnr och dina kontaktuppgifter + orsaken till returen på en skild lapp) och kvittot på att du betalt för returen antingen i lådan eller scanna oss, så att du får pengarna tillbaka.

H: Jenni

Rose-tråden
Bra plats för båda... well, det finns nog ett gäng sådana platser men Lovön, i anslutning till Fornstigen, vore klockrent om du frågar mig. Långa från vägbanan separata cykelvägar som är som klippta och skurna för racercykling. Fornstigen bjuder på både cyclocrosstigsunderlag och en del hällcykling. Det är mitt förslag i alla fall.

Ett annat alternativ är att ha en bas ute vid Hellasgården. Även där finns separat cykelbana och stigar in absurdum.

Rose-tråden
Jag är ute efter ett åttaväxlat Shimanonav - Inter 8 SG-8C31 - med fotbroms, och undrar vad den exakta kostnaden blir, inklusive frakt, moms och annat? Det står att frakten är 53.55SEK, men kan det verkligen stämma att totalkostnaden bara blir 1116SEK + 53.55SEK = 1169.55SEK?! Att inget annat tillkommer ovanpå på 1169.55 alltså? Det låter extremt billigt nämligen.. Går det även att använda sig av vouchern på Facebook också - 10€ - och få ytterligare ett lägre pris..? Det vore ju guld!

Tacksam för svar!

Senast ändrad:
Rose-tråden
Rose skrev:
> Priset på navet ser ut att stämma. Frakten är
> också korrekt.
>
> Rose's svenska representant
> Mats Ribacka

Perfekt! Väldigt billigt. Då beställer jag ett sådant inom kort.

Tack för svaret!

Rose-tråden
Jag är på gång att köpa en ny racer. Funderar på en Carbon Pro-RS. Jag undrar hur mycket mera en lackad ram (vit/UD-carbon) väger jämfört en ram bara i UD-carbon? Jag vill konfigurera bl.a. hjul och styre så det blir en riktigt lättviktare, men då är det ju kul att kolla vad val av färg betyder?

Rose-tråden
Ni säljer red bull cyklar på er sida, vad är skillnaden mellan dom & era rose namngivna cyklar? (förutom namnet då) tillverkningsskillnader, geometri, material?

mvh David

Rose-tråden
dejv: Red Bull var märket på våra cyklar tidigare, det är i princip samma cyklar som dagens Rose cyklar, men utgående modell och de kommer att sluta tillverkas och vi kommer helt och hållet att gå över till Rose-märket. Ramarna som säljs ut nu är från tidigare år, tror inte att det gjorts några Red Bull /Red Rose ramar 2011. Material/geometri skiljer sig lite eftersom det är annan årsmodell.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
JLS skrev:
> Jag undrar hur mycket mera
> en lackad ram (vit/UD-carbon) väger jämfört en
> ram bara i UD-carbon?

Vad som gäller exakt för Rose-ramarna har jag ingen aning om.
Men andra tillverkare har uppgivit att deras vita lack ökar ram-vikten med 50-150g.

/Håkan

Rose-tråden
Rose skrev:
> De lackade ramarna är kring 50-100g tyngre än de
> olackade.
>
> Rose's svenska representant,
> Jenni Ribacka

Ok, tack för svaret!
Det går alltså åt ganska många tusenlappar till lättare kompnenter, bara för kompensera en vit och snygg cykel. Ett billigare alternativ är kanske att hälla i 1 dl mindre i flaskorna, eftersom jag ändå alltid häller ut det sista när jag kommer hem...
Som tur är så finns det ju andra fördelar med bättre kompnenter än bara vikten, så det kan nog bli en ganska kittad cykel iaf.
/Janne

Rose-tråden
Tjenare!

Har precis fått hem min nya cykel och än sålänge ser den bra ut, men är det meningen att man ska behöva justera växlar och så själv för jag tycker dom verkar vara dåligt inställda?

Sen så antar jag att dämparna är standardinställda och funkar fint att cykla på men att man kan ställa in dom bättre ifall man bara skaffar en dämparpump?
/Mvh Haesil

Senast ändrad:
Rose-tråden
Haesil: Jo, växlarna skall vara justerade från fabriken, antagligen har paketet fått någon smäll under transporten som har gjort att inställningarna har ändrats.
Du har rätt med dämparna, de är standarinställda och det är bra att skaffa en dämparpump för att få rätt tryck men också för att hålla koll på trycket eftersom det minskar när man rör inställningarna och förstås också när man cyklar.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
JLS:
Aluminiumversionen kommer att finnas med i vår julreklam som kommer i mitten av november.
Kolfiberversionerna kommer att publiceras på hemsidan i mitten av december.
Har inga smaskiga detaljer än som jag kan dela med mig av. Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge...

Jenni Ribacka

Ett tillägg:
Högst antagligen kommer 1 eller 2 Xeonare att finnas i vår monter i Jönköping i november.

Senast ändrad:
Rose-tråden
pewe: Det brukar betyda att vi inte har dem i lager, utan vi köper in dem när det kommer en beställning, och så räcker det ca 1 vecka innan varan kommer till vårt lager i Tyskland.

Tillägg: Tiderna på sådana varor brukar stämma.

Jenni Ribacka

Senast ändrad:
Rose-tråden
Gotsbo skrev:
> Någon som har koll på varför hemsidan inte
> längre finns på svenska?

Skumt, igår funkade det när jag rotade runt där bland grejsakerna men inte nu tydligen.

Rose-tråden
andematt skrev:
> Gotsbo skrev:
> -----
> > Någon som har koll på varför hemsidan inte
> > längre finns på svenska?
>
> Skumt, igår funkade det när jag rotade runt där
> bland grejsakerna men inte nu tydligen.

Nu lirar det igen så det var väl bara tillfälligt

Rose-tråden
Triathlon/ TT cyklar då? Vore trevligt att få jämföra en Aero Flyer med en X-lite TT flyer.
Aero Flyern kom ju mycket väl ut i Tourtestet i våras, finns det något motsvarande test av TT-flyern?

Rose-tråden
Min fina gamla mtb från -96 har nu gjort sitt och det är dags att köpa ny XC hardtail. Snacka om att det hänt en del sen jag köpte cykel senast :-) Har surfat runt här på forumet och kollat bland annat på Rose Count Solo-modellerna.

Var och provcyklade en Scott Scale storlek M idag och tyckte den passade bra rent storleksmässigt. Om man jämför mått så är en Rose storlek M något större än motsvarande storlek för Scott (både höjd samt längd). Skulle man däremot gå på en Rose small så hade den förmodligen blivit för liten.

Jag är 176 lång och benlängd runt 83

Någon med erfarenhet från båda modellerna som kanske vet vilken storlek på count solo jag borde välja?

Senast ändrad:
Rose-tråden
Hur lång leveranstid ska man räkna med på en beställning från Rose?

Paketet skickades ju snabbt men sedan verkar det tagit tvärstopp! Tack o lov är det inget som jag behöver snabbt men snart har det gått nästan två veckor.

Thu, 27.10.11 18:51 h
Dorsten, DE
The international shipment has been processed in the parcel center of origin
Fri, 28.10.11 03:03 h
Hamburg, DE
The shipment is being transported to the destination country
Fri, 28.10.11 03:03 h
Hamburg, DE
The international shipment has been processed in the export parcel center
Fri, 28.10.11 13:41 h
SE
The shipment has arrived in the destination country
Fri, 28.10.11 13:41 h
SE
The shipment has arrived at the import parcel center
Mon, 31.10.11 00:00 h
--
The shipment has been successfully delivered
Mon, 31.10.11 00:00 h
--
The shipment has been successfully delivered
Tue, 01.11.11 08:38 h
SE
The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot
Tue, 01.11.11 08:38 h
SE
The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot

Rose-tråden
4 dagar för leveransen är helt ok tycker jag.
Enligt vad jag kan utläsa så har paketet skickats från Tyskland fre 28.10 och paketet har tagits emot måndag eller tisdag följande vecka?

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> 4 dagar för leveransen är helt ok tycker jag.
> Enligt vad jag kan utläsa så har paketet
> skickats från Tyskland fre 28.10 och paketet har
> tagits emot måndag eller tisdag följande vecka?

Har inte tagit emot något paket, väntar på det fortfarande, 4 dagar hade varit helt ok.

Rose-tråden
Mystiskt! Enligt uppgifterna skulle paketet ha tagits emot. Jag rekommenderar att du kontaktar ditt lokala postkontor (DHL för stora paket som cykel) och frågar efter ditt paket. Ingen avi eller någon som ringt dig?

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Tillbaka
Topp