Rose-tråden

Rose-tråden
valle: Tyskarna jobbar på att få in 2012:orna i konfiguratorn, vågar inte säga något exakt datum, men skulle tro att de borde komma upp inom december/januari. Ifall du vill beställa en FR cykel innan dess, går det också att maila oss och så kollar vi upp priset på cykeln du konfigurerat. Mail: mats@rosebikes.se

kimlill: måste kolla detta via Tyskland, återkommer med svar till dig.

flight: Ja, ryggsäcken Deuter Race Backpack innehåller vattenblåsan.

Rose's svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Fick E-post för en stund sedan om att jag hade vunnit 50 Euro presentkort via Rose Fan Rally på Facebook. Har loggat in på mitt konto, men kan inte hitta något ställe att mata in koden på..

När jag går in på "värdesedlar" får jag bara svaret att det inte finns några värdesedlar som tillhör mitt konto; det går inte att mata in koden jag fått.

Måste jag göra beställningen innan detta går att göra?

Rose-tråden
Pegorelli: Skriv in att du har vunnit 50€ på engelska + koden i meddelandefältet när du beställer. Observera att första e-posten du får är endast en kopia av beställningen, där har värdesedeln inte dragits bort. Senare får du en pdf-bekräftelse där de har dragit bort summan.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Är det någon mer än jag som inte fattar hur rosebikes.se funkar.

Nu ville jag kolla på en AM hoj. Då expanderar jag "cyklar" i vänster menyn och får upp valen "Topperbjudanden" och "Nyheter". Det hjälper mig ju inte.

Det kommer dock upp en sök widget i main arean. Ok, då väljer jag cykelmodell->Fully (Full suspension eller???). Då får jag en resultatlista med alla cyklar och jag har förlorat möjligheten att välja cykelmodell.

Enda gångerna jag lyckas hitta en cykel är när folk länkar direkt till dom här på Happy. Är det bara jag som är dum (jag har bara jobbat med webutvecklig i 10 år) eller???

Rose-tråden
Appel:
Jo, vi vet om det där problemet, det kommer nu och då. Byter du språk på sidan så funkar det som vanligt och du ser cyklarna i olika kategorier. Det verkar ha att göra med webbrowsers på något sätt och vi jobbar på det.
Du kan skriva in Granite Chief eller Uncle Jimbo i sökfältet, så får du fram våra AM-hojar.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
hjulle: kollar upp när de svarta ramarna tänkas komma till fabriken. De andra storlekarna i svart kommer om ca 14 veckor, skulle gissa att det samma gäller storlek M.

Pilen:
Xeon RS (alu): billigaste är strax under 16000 sek (med ultegra), den vi hade på mässan var en 3100 (dvs med Ultegra Di2) + cosmic carbone hjul totalt strax över 24000 sek.

Xeon X-lite (kolfiber), den vi hade på mässan med Dura Ace Di2 + Lightweight hjul strax under 60000 sek. Inga fullständiga prisuppgifter ännu.

Xeon CRS (kolfiber, modellen "under" X-liten): inga fullständiga prisuppgifter ännu.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Har lite funderingar på en Rose Dx-pro cross 2012 att pendla till jobbet med.
Har två funderingar. Stänkskärmsfästen och uppgradering av hjul.

Det verkar som att de svarta ramarna saknar stänkskärmsfästen på gaffeln, men att om man väljer vit färg så ingår det? Även lite oklart om det finns fästen på baktriangeln. Ser ut så men är inte säker!? Vänligen klargör hur det är med fästen för skärmar/pakethåller.

Flera av Dx-pro cross 2012 modellerna har även shimanonav, å jag är lite allergisk mot shimanos nav. Går det att uppgradera hjulen. Hittar inget i menyerna om uppgraderingar Dx-pro cross 2012 modellen som det finns för flera äldre cyklar.

Rose-tråden
SteffoN: Enligt hemsidan är det 7 veckor på en del storlekar, skulle gissa att det samma gäller alla storlekarna eftersom det är en ny cykel, men vågar inte säga 100%.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
SteffoN: Jag skulle behöva veta storlek, färg och eventuella konfigureringar så kan jag kolla med tyskarna. mail: mats@rosebikes.se

Mvh,
Jenni

Rose-tråden
Jag beställde från www.rosebikes.se.

Bästa herr Anders Olsson

Tack för din beställning från www.rosebikes.se.
Din e-postadress: ptanders@gmail.com

Faktureringsadress: Sverige Anders Olsson

Din ordernummer: 19118239

Din betalningsmetod:
PayPal

Meddelande:
Antal Artikelnummer Produktbeskrivning Storlek Pris Summa
2 524186 Geax breakdown spray 82,80 SEK 9,11 € 165,60 SEK 18,15 €
1 1459647 ROSE torque key 6 Nm 67,05 SEK 7,38 €
1 1723737 Tune Speedneedle (red) 1.074,60 SEK 118,21

1.791,00 SEK Summa 1.307,25 SEK 143,80 €
Fraktkostnader 53,55 SEK 5,89 €
tidigare Totalt 2.144,25 SEK 235,87 €
Totalt 1.360,80 SEK 149,69 € paypal notering

Vänligen notera att detta e-postmeddelande är en kopia på beställningen. På grund av en mycket snabb orderprocess hos oss, är det tyvärr inte möjligt att ändra beställningen efter att du fått detta meddelande.

Med vänliga hälsningar,
Ditt Rose-Versand-Team
Tyskland
Tel.: +49 (0) 28 71 - 27 55 55
Fax: +49 (0) 28 71 - 27 55 50
e-post: bestellung@rose.de
http://www.rosebikes.se
Registrerat: HRB 8315, Coesfeld tingsrätt
Företagsledning: Erwin Rose, Stefanie Rose, Thorsten Heckrath-Rose

Sen fick jag ett nytt mail:

Bästa Bästa herr Anders Olsson,

Vi har tagit emot din betalning via PayPal för din beställning med ordernummern: 19118239 .

Med vänliga hälsningar,
Ditt Rose Team

Rose Versand GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Deutschland
Email: bestellung@rose.de

NÄR JAG HÄMTAR UT PAKETET SÅ STÅR DET ATT 1723737 Tune Sattel are sold out and can not be order anymore??
Får ett kvitto på 286,20kr på resterande produkter..
Ingen återbetalning på paypal där de har fått in €149.69 EUR

Det värsta är att jag trodde att rose var ett seriöst företag?
Vad gör man?

/anders

Rose-tråden
Anders: Självklart betalas pengarna tillbaka till ditt PayPal-konto. Ofta brukar det räcka ett tag innan allt är behandlat och pengarna kan betalas tillbaka, men vi betalar naturligtvis alltid tillbaka de pengar kunderna har betalt men inte fått varor för. Betalar man med kreditkort dras pengarna för exakt de varor som skickas från Tyskland, men betalar man via PayPal måste man betala innan varorna skickas och då kan det hända att man till en början måste lägga ut pengar även för de varor som vi inte kunnat leverera. Men som sagt betalas alla "extra pengar" tillbaka inom rimlig tid.

Ta gärna kontakt med oss när sådant här händer, så löser vi det på ett sätt som är bra för alla.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Byraggarn: DX Crossarna har fästen för både stänkskärmar och pakethållare i båda färgalternativen. Denna har samma ram som Crossarna bara att den har rakt styre, så ser du hur man kan "bygga till" skärmar och pakethållare: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-pro-dx-runner-2000-5034/aid:533908
Vår idé är ju att man skall kunna bygga sin cykel som man vill ha den, så inga problem att ha andra hjul eller nav än de som finns i de såkallade standard modellerna.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Pilen: Nu fick jag priserna även för Xeon X-Liten vi hade på mässan:
Xeon X-Lite 4100 är 5.949€ + uppskattade 1.205€ för Lightweighthjulen = totalpris: 7.154€.

/Jenni Ribacka
Rose Nordic

Rose-tråden
Rose

Kan du utveckla vad som menas med:

"Men som sagt betalas alla "extra pengar" tillbaka inom rimlig tid."

Om ni får bekräftelse på 149,6€ den 27november & sen bryter vårt kontrakt med motiveringen att ni inte har varan?

Vad är rimlig tid & vem avgör det? Den 3december hade jag inte fått tbx mina pengar....

Rose-tråden
Anders: Byråkratin kring tillbakabetalningar räcker vanligen längre än en vecka och Roses administration var stängd igår. Vissa andra webshoppar har tillbakabetalningstider på upp till en månad. Rose strävar naturligtvis till att det inte skall ta så lång tid. Tiden varierar lite, men vissa perioder kan vi ha omkring 6000 leveranser per dag och det här påverkar återbetalningstiden.

/Jenni Ribacka
Rose Nordic

Rose-tråden
Girigheten tar möjligen längre tid än en knapptryckning. Vi är väl inom EU?

Vissa andra webshoppar tar inte betalt för produkter de inte tänker leverera

http://www.bike-discount.de/inhalt/faq_general.html
https://www.bike24.net/http://www.probikekit.com/
http://r2-bike.com/

Men åter till ämnet, varför tar man betalt för något man inte har.
Sen är det min uppgift att påtala att ni inte har skickat alla produkter?

Vore bättre om ni handlade med fakturor så man ser vad man får.

Rose-tråden
Det här blir ju mer o mer intressant..

Fick ett mail nu 3december kl 17.27

"Rose Versand service@rose.de
17:27 (6 minuter sedan)

till mig
Bästa Bästa herr Anders Olsson,

Vi har tagit emot din betalning via PayPal för din beställning med ordernummern: .

Med vänliga hälsningar,
Ditt Rose Team

Rose Versand GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Deutschland
Email: bestellung@rose.de

www.rose.de

Registergericht: Coesfeld, Nr. HRB 8315
Geschäftsführer: Erwin Rose, Stefanie Rose, Thorsten Heckrath-Rose

JAHA
Får väl kontakta paypal..
/anders

Rose-tråden
har du betalt med paypal, så kommer de väll bara strycka x antal euro som du ska få tillbaka från betalningen du gjorde till rose, o så skickas pengarna automatiskt tillbaka till ditt kreditkort. eller vad är problemet?

Rose-tråden
Sitter o kollar lite på en Granite chief...den där konfiguratorn, bredaste styret man kan välja till den cykeln 680mm och alla vevpartier är 3 klingor. Kan man välja andra prylar än de som är i konfiguratorn? Tex bredare styre eller 2 klingors vevparti?

(frågan har kanske varit upp tidigare, skummade bara igenom tråden)

Rose-tråden
InlineOla:
Det som är tekniskt möjligt att byta borde gå att byta, även om det inte finns i konfiguratorn.
Det är bäst att du mailar dina special önskemål till oss (mats@rosebikes.se) om du vet exakt vilken komponent du vill ha så är det lättare. Så kollar vi upp med tyskarna och återkommer till dig när vi fått svar om eventuella prisskillnader.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
OK tack, jag ska kolla igenom det i detalj och återkommer.

Ett litet tips till nästa gång (år?) är kanske att ha mer variation i konfiguratorn. Att man får välja ex styre är ju en toppenservice men när alla är lika breda (eller smala) så blir valet minst sagt begränsat.

Rose-tråden
InlineOla: Vilken GC har du tittat på? Var inne i konfiguratorn på GC 4 och där fanns styren att välja mellan med bredden 680-710mm.

Mvh, Jenni Ribacka

Rose-tråden
Aha, OK, om man klickade fram infon på Synchrostyret som står specat som 690 så fanns där 2 options, 690 och 710.

Önskemålet om att kunna välja på fler styrbredder och fler options på vevpartier kvarstår dock. Som det är nu får man pynta ganska rejält för 710 bredd bara för att det inte finns alternativ.

Jaja, jag ska sluta gnälla:-)

Rose-tråden
Det verkar inte gå att kombinera vevparti från Shimano med bakväxel från SRAM i konfiguratorn för 2012-orna? För 2011 gick detta utmärkt, så jag undrar om det kan vara någon liten bugg, eller om det är ett medvetet val att det inte går att beställa så längre? Eller om det kanske rentav är så att Shimanos smalare 10-delade kedja på något sätt inte längre är kompatibel med SRAMs bakväxlar?

Har kollat på Granite Chief och Uncle Jimbo men det lär vara universalt över alla modeller.

Rose-tråden
Westman: Hmmm, bra fråga. Har skickat frågorna vidare till konfiguratorsansvarige i Tyskland, återkommer när jag fått svar från honom. Normalt bygger vi det som är tekniskt möjligt, även sådant som inte finns i konfiguratorn.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Westman: Jo, det är kompatibelt och det går att beställa om man skriver in det i meddelandefältet på engelska vid beställning. Fick inte svar på varför det inte fanns i konfiguratorn för 2012:orna, kanske har de prioriterat något annat istället.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hej,har beställt en hel del cykeldelar ifrån er och det har funkat föredömligt...
Tänkte beställa kläder och ett par skor men tvekar lite, om det inte passar kan man byta storlek då?
Hur funkar det med returfrakten, vad kostar den?
Mvh Ric

Rose-tråden
ricloyd:
Jodå, inga problem att byta storlek på kläder eller skor. Det innebär inga kostnader för kunden.
Många gör också så att de beställer t.ex. skor i storlek 40, 41 och 42 och skickar tillbaka de som inte passar. Man måste ligga ute med pengarna tills skorna kommit tillbaka till Tyskland men får (förhoppningsvis) rätt storlek direkt och behöver inte vänta tills de nya kommer.

Så här sker returen:
Packa varorna du vill returnera i en låda, fyll i returblanketten (alternativt skriv på engelska på ett papper) vilka artiklar du returnerar, artikelnummer, antal och orsaken till returen. Om du vill byta någon vara kan du fylla i det också så skickas den nya varan när paketet kommit fram.
Skicka paketet till:
Rose Versand GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Germany

Än så länge måste du lägga ut pengarna för frakten, men så småningom utvecklas return-label systemet också i Sverige. Lägg antligen kvittot i lådan eller också scannar du det och mailar det till oss (mats@rosebikes.se) så får du pengarna tillbaka antingen på ditt Rose konto eller till ditt kreditkort.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hej,

Angående Xeon Rs med campa chorus,

När kommer den in i konfiguratorn?
Är den klar för leverans med en gång ellerr det senare i vår?
I menyn för färgval heter den vita modellen för "matt vit/svart", men på de bilder jag sett ser den högblank ut i lacken.. Vilket är det?

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> Westman: Jo, det är kompatibelt och det går att
> beställa om man skriver in det i
> meddelandefältet på engelska vid beställning.
> Fick inte svar på varför det inte fanns i
> konfiguratorn för 2012:orna, kanske har de
> prioriterat något annat istället.
>
> Rose's svenska representant,
> Jenni Ribacka

Ok, tack för svar!

Tillbaka
Topp