Rose-tråden

Rose-tråden
Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Det verkar inte gå att kombinera vevparti från
> Shimano med bakväxel från SRAM i konfiguratorn
> för 2012-orna? För 2011 gick detta utmärkt, så
> jag undrar om det kan vara någon liten bugg,
> eller om det är ett medvetet val att det inte
> går att beställa så längre? Eller om det
> kanske rentav är så att Shimanos smalare
> 10-delade kedja på något sätt inte längre är
> kompatibel med SRAMs bakväxlar?
>
> Har kollat på Granite Chief och Uncle Jimbo men
> det lär vara universalt över alla modeller.

Nyinvestering eller fönstershopping?

Rose-tråden
bortom12e: Nej, tyvärr inget nytt. Tyskarna jobbar på att få retur-label systemet att fungera i Sverige i första hand, så att returerna skall vara smidigare från Sverige.

jpett: Xeon RS-5000 borde komma upp i konfiguratorn inom de närmsta dagarna. Vi får ramarna om en månad, så de första cyklarna kan levereras om 4-5 veckor. Färgen är matt vit enligt tyskarna (har inte själv sett den live).

Rose's svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Ja, dom verkar helt plötsligt ha höjt priserna.
Den jag sitter och spanar på (Dr Z 29:er -4) gick upp ca: 600 :-

Snyggt, dom har ingenting att leverera, men dom höjer priset...

Rose-tråden
Priserna på den svenska hemsidan uppdaterades vid årskiftet pga den svenska momsen, som vi började betala under 2011 samt också valutakursen, som har ändrats sedan vi lanserade den svenska sidan.

Jenni Ribacka

Senast ändrad:
Rose-tråden
Hej Richard,

Plattorna följer med pedalerna, inte med skorna, så då behöver du köpa dem skilt om du bara köper skor och har pedaler från tidigare.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Angående katalog och Rose så ringde posten på dörren igår,3 kg katalog levererad på 2 dagar! 900 sidor cykelgodis utan att det kostade en Euro, jag är faktiskt imponerad.( någon med en bra våg kommer snart att rätta mig ang. vikten...) Jag är för övrigt rätt imponerad av hela konceptet och företaget Rose. Räknas dom till fultysk eller fintysk?

Rose-tråden
silverman834: Tack för feedbacken, vi har tidigare haft problem med att inte cykelkategorierna har synts ibland, vi skickade detta till Tyskland och hoppas att de ordnar saken så fort som möjligt.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
En sak som är lite irriterande är att man inte kan välja många sökkriterier för hemsidan släpper filter när man väljer nästa. Jag försökte knåpa ihop ett filter som sorterar ut landsvägscyklar inom olika prissegment men när man väljer pris så tappar den typen i sökningen.

Rose-tråden
RN skrev:
> En sak som är lite irriterande är att man inte
> kan välja många sökkriterier för hemsidan
> släpper filter när man väljer nästa.

+1
Det där problemet finns på nästan alla sidor man är inne på, det finns ju många olika sätt man skulle vilja söka på:

Jag t.ex. vill ha en ny sadelstolpe, och då är mina urvalskriterier så här:

1. Sadelstolpe, alla fabrikat
2. Diameter 30,9
3. Längd: minst 400mm
4. Vikt: lättast först

Vad jag vet så finns det ingen sida som kan sortera så.

(detta har iofs inget med Rose specifikt att göra, utan var bara en reflektion på internetcykelaffärer generellt)

Rose-tråden
Hej Stewe och RN!
Tack för er feedback, jag skickade den vidare till Tyskland, så ska vi hoppas att de kan göra något åt saken.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Hej Stewe och RN!
> Tack för er feedback, jag skickade den vidare
> till Tyskland, så ska vi hoppas att de kan göra
> något åt saken.

Nu kan inte jag någonting om datorer och programmering, men spontant så tror jag att det kostar mer än det smakar att bygga en sån sökmotor, det är nog för många parametrar.

(men det vore mulligt) ;-)

Rose-tråden
Stewe: Jo, jag är rädd för att du har rätt, men jag skickade iallafall feedbacken till tyskarna och hoppas att det finns något de kan göra.

/Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hej

det är ett tag sedan jag handlade på Rose (och då har jag oftast använt Visa) men valde denna gång uberweisung...

Om man beställt på torsdag ca kl 1400 och valde vorabuberweisung dvs förhandsbetalning... borde inte den sk räknongen ha dykt upp nu? dvs fredag kl 1635. Det stod i bekräftelsemailt (som kom i princip genast, men som jag förstod av texten ska man vänta på nästa mail) att man skulle vänta på nästa mail...som inte kommer.

Det är kanske jag som är ovan med Roses system, men tycker väl spontant att bike-components och bike-discount fungerat smidigare. Eller så är det helt enkelt något som jag inte förstår.

Jag kan tillägga att jag mailat bestellung@rose.de, men vete tusan när man får svar därifrån och plötsligt så är det väl tisdag, onsdag före jag fått rätt mail och ytterligare ett par dagar före Rose har mina pengar och sen en knapp vecka före jag har paketet (som jag behöver nu förstås). Nope, inga pluspoäng hittills...

Rose-tråden
Castrello: Kontoöverföring fungerar inte för svenska kunder, och det finns inte som ett alternativ på den svenska sidan. Kan tänka mig att det blivit problem om du beställt från den tyska sidan och valt kontoöverföring. Betalar man med kreditkort, skickas varorna oftast följande dag från Tyskland. När man från Euro-länder betalar med kontoöverföring, kan det räcka upp till en vecka innan pengarna finns på Rose's konto och de kan skicka varorna. Kontakta gärna oss på mats@rosebikes.se om det är något problem, det är det snabbaste sättet.

I ditt fall skulle jag rekommendera att du ringer in dina kreditkortsuppgifter till Tyskland, redan idag (lördag) så kan de skicka paketet på måndag. Telnr: +492871-2755-55

Jenni Ribacka

Senast ändrad:
Rose-tråden
Har ROSE slutat med lösa ramar? Har tankarna på en ny mtb ram typ Beefcake/ Uncle Jimbo/ Granite Chef.
Hade jag haft mer plats hemma så skulle en hel cykel till få plats, nu tänkte jag flytta över lite delar...

Rose-tråden
Hej Jenni/Mats!

Kommer det någon Xeon CRS med SRAM RED? Det mesta verkar ju gå att konfigurera, så det kanske går att fråga snällt vid beställning?

/Janne

Rose-tråden
JLS: Det går bra att uppgradera en Xeon CRS-4400 med Sram Red. Totala uppgraderingskostnaden blir ca 600€.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
swerider: en del ramar går inte att sälja "utan cyklar", men en del går. De du frågade om lyckas. Du kan maila oss om du vill beställa enbart ram: mats@rosebikes.se.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Vill tillägga att jag fick snabba svar från Jenni i helgen, ringde sen en Rose-tant i Tyskland idag och fick en order confirmation i pdf-format, betalade in pengarna och fick en timme senare mail att mina grejer skickats!

Suveränt smidigt (till sist)!

Stort tack till Jenni och Mats!

(kan ju tillägga att detta med förhandsbetalning var möjligt för att jag bor i Finland, förstod att PayPal/Visa är de enda möjliga betalningssätten för personer som bor i Sverige)

Rose-tråden
Ahh, det var synd. Om man köper en ram "med cykel". Dvs komplett cykel. Kan man konfiguera styrlagret? Det lagret som följer med enligt bilderna på ex pro rs med campa athena är ju flera cm högt över headtuben på ramen. Jag skulle vilja ha ett syrlager som bygger minimalt på höjden.

Rose-tråden
Bakbromsen: De flesta av våra cyklar har en 25mm "förhöjningskon" mellan styrstammen och styrlagret. T.ex X-lite har en 10mm "förhöjningskon", denna kan du också få på våra andra landsvägscyklar. Skriv detta på engelska i meddelandefältet vid beställning.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Bakbromsen: De flesta av våra cyklar har en 25mm
> "förhöjningskon" mellan styrstammen och
> styrlagret. T.ex X-lite har en 10mm
> "förhöjningskon", denna kan du också få på
> våra andra landsvägscyklar. Skriv detta på
> engelska i meddelandefältet vid beställning.
>
> Rose's svenska representant,
> Jenni Ribacka

Är det möjligt att i efterhand beställa den lägre konen från er?

Rose-tråden
Siblepul: Pro är så ny att den måste ha kommit ut på vår hemsida idag. Ramarna kommer till vår fabrik i mitten på februari och den kommer att komma upp i konfiguratorn i mitten av mars ungefär.

johan e: återkommer till dig när jag fått svar på din fråga från Tyskland.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Ett hett tips är att sluta skicka direktadresserad reklam om att det är gratis frakt med det lilla undantaget att det inte gäller i Sverige!

Rose-tråden
johan e: det går bra att beställa 10mm förhöjningskonen i efterhand. Beställ via mail: mats@rosebikes.se

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Akoa: Vi ber om ursäkt för misstaget att kortet blivit skickat till Sverige. Men eftersom ni har fått kortet så står vi för det vi skrivit. Du som har fått kortet i ditt namn, kan scanna det och skicka till oss på mail: mats@rosebikes.se så ordnar vi med en gratis frakt (observera att köpvärdet måste vara minst 50€). Gör beställningen först, maila sedan beställningsnummern och det scannade kortet där ditt namn syns till oss så ser vi till att beställningen är fraktfri.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Topangebote dvs rean som är på g just nu... jag läste någonstans att den håller på till och med 4.2? Stämmer det eller är den så att säga tills vidare (tills varorna tar slut)?

Rose-tråden
castrello: ja, det stämmer bra, till och med 4.2. Produkterna säljs med grym fart, när hela Europa shoppar, så det gäller att beställa snabbt om man hittar något man vill ha.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> castrello: ja, det stämmer bra, till och med 4.2.
> Produkterna säljs med grym fart, när hela Europa
> shoppar, så det gäller att beställa snabbt om
> man hittar något man vill ha.
>
> Rose's svenska representant,
> Jenni Ribacka

Tja, det har redan blivit tre par tights, två kortärmade tröjor, ett par Rydon, två par cykelbyxor...så jag har kanske redan gett Rose för mycket pengar i år :) Men har kollat på lite till, men tänkte kanske vänta till nästa lön :)

Rose-tråden
Jag har försökt beställa MT15 hjulsetet för att köra med slicks till våren. Var kanonpris tidigare idag, men så fort jag kommer och ska betala får jag error och efteråt så visar det sig vara utsålt. Är det enbart lockpris eller har jag haft otur vid två olika tillfällen i år? Båda gånger har det blivit utsålt och sedan dyrare för att komma tillbaka efter någon vecka.

Kommer erbjudandet tillbaka? Tänkt beställa lite annat också, men skulle vilja samköra med ett hjulset så annars får det bli någon annan webbshop.

Tillbaka
Topp