Rose-tråden

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> Katten: Nästa stora katalog som kommer ut kommer
> också på engelska. Den kommer ut i mars/april
> nästa år.
>
> saturday: För tillfället är det bara kunder i
> Tyskland som kan handla på avbetalning. Kan
> tyvärr inte säga när det blir aktuellt i
> Sverige, men intresset verkar vara stort. Ska
> pusha på det lite extra.
>
> Rose's svenska representant,
> Jenni Ribacka

Hej

Har ni fått någon respons från er ekonomiavdelning om att lösa kreditköp för svenskar hos er?
Uppenbarligen är det ett stort antal från SWE som handlar och fler skulle kunna handla om ni hade kunnat lösa delbet. / fakturor istället.

Rose-tråden
JockeS: Fick svar att det tyvärr inte är under planering med kreditköp eller faktura till utlandet, detta fungerar bara inom Tyskland.

Rose's svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Beställde för första gången i mitt liv på Rose, helt tack vare den här tråden och se o häpna att ni hade allt jag behövde på lager, nästa gång blir det liksom one-stop hos er för standard delar.

10€ rabatten gjorde inte saken sämre direkt..

Nu skall vi se hur lång leveranstid det blir.

Tack!

Rose-tråden
Jag är lite sugen på en Carbon PRO-RS 3100 men var sitter batteriet? På hemsidan sitter den under flaskhållaren men när man konfigurerar om cykeln syns den inte alls?? På alla andra verkar batteriet sitta under...

Mvh
Daniel

Rose-tråden
stammemad:
På Carbon Pro RS sitter batteriet mellan flaskhållaren och sadelröret. De nya Xeonarna är designade för elväxlar och då är batteriet bättre gömt.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Måste säga att det är riktigt kul med företagsrepresentanter som ni och Canyonkillen som tar initiativ och skapar trådar där man faktiskt försöker tillgodose kundernas önskemål genom en personlig kanal.

Rose-tråden
Försökte handla hos er men när jag skulle registrera epost så används den redan (katalogbeställning) och när jag begär nytt lösenord så finns inte epost adressen hur gör man då ???

Rose-tråden
fredrik168: Maila kundnummern (eller e-postadressen du registrerat vid katalogbeställningen) till oss (mats@rosebikes.se), så kan vi ändra ditt konto till normalt kundkonto.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hejsan

Funderar på att beställa en landsvägscykel av er. Har inte riktigt bestämt vilken än. Är 181 lång och 84 i benlängd ( med cykelbyxor, 85 utan). Ligger precis mellan storlek 55 och 57. Vilken rekomenderar ni?

Rose-tråden
Hej paha,

Vi kollade med vår granne som är 2 cm längre och har 1 cm längre ben än dig, han har testat igenom våra democyklar grundligt och han rekommenderar storlek 55. Det hade jag också sagt innan vi pratat med grannen.

Roses svenska representanter,
Jenni & Mats Ribacka

Rose-tråden
Kid1000 skrev:
> Beställde för första gången i mitt liv på
> Rose, helt tack vare den här tråden och se o
> häpna att ni hade allt jag behövde på lager,
> nästa gång blir det liksom one-stop hos er för
> standard delar.
>
> 10€ rabatten gjorde inte saken sämre direkt..
>
> Nu skall vi se hur lång leveranstid det blir.
>
> Tack!

Kom igår, detta map det var lördag och söndag mellan så var det klart godkänt så kom bibeln också, bra att ha blädderex i kontoret.

Rose-tråden
Hej

Funderar på att köpa lite kläder av ert egna märke.
Bl.a. ROSE jersey LINIE 11.
Hur är de i storlekarna?
Är de stora el små?
Är normalbygd 187 lång ca 88kg.
Xl? Vad tror ni?

Rose-tråden
Hej GORM,

Jag är i samma storlek som dig, ett par cm längre och jag använder storlek XL av Rose-kläderna.
XL är lagom också av ROSE jersey LINIE 11.

Mats Ribacka

Rose-tråden
Senast jag beställde noterade jag att frakten låg på 80 kr, och det var inte många prylar jag beställde. Var den inte 50 kr för någon månad sedan? Eller har jag missat detta?

Rose-tråden
Valhalla_
Jo, du har alldeles rätt, DHL har höjt sina priser fr.o.m 15.3.
Nu är fraktkostnaden 80,55sek, handlar man "smågrejs" för mer än 1206,90sek är fraktkostnaden 53,55sek. Fraktkostnaden för cyklar är 297,60 (+cykellådan som kostar 145sek).

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Ni skickar eran katalog till min tidigare adress upptäckte jag idag. Finns det något sett ni kan dirigera om den till min nuvarande adress? De som bor där kommer nog inte köpa cykeldelar det närmaste ;)

Rose-tråden
Graj:
Du kan maila oss på mats@rosebikes.se och skriv din kundnummer och din nya adress så fixar jag det.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
paha: jo, jag väntar på svar från Tyskland, svarar dig direkt när jag vet mer. Tyvärr kan jag inte se beställningarna härifrån, utan måste alltid kolla såna här saker med tyskarna.

Mvh,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Nar jag ska bestalla en cykel sa far jag endast paypal som betalningsalternativ, ar det korrekt? Over allt i informationen pa er hemsida star det att man ska kunna betala med kort eller pay-pal...

Rose-tråden
sjoons: Flera kunder har klagat på samma sak, när jag loggar in på min sida finns kreditkort också som alternativ. Har frågat tyskarna om detta om något är fel, men inget som de vet om. Tidigare var det problem med detta om man gjorde beställningen som "Gäst", men det skall vara fixat nu säger de.
Testa den vägen att du först (om du inte har ett kundkonto, så registrera ett först) går in på ditt kundkonto och registrerar ditt kreditkort där, då skall det finnas som alternativ vid beställning.

Kort summering: logga in på ditt konto, välj "Betalningsmetoder" tryck nere på sidan på "+ nytt kreditkort" och skriv in kreditkortsinformationen. Säkerhetskoden får inte sparas tillsammans med övriga uppgifter på Rose's server, så när du beställer räcker det att du fyller i säkerhetskoden, eftersom resten finns på servern.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Kort summering: logga in på ditt konto, välj
> "Betalningsmetoder" tryck nere på sidan på "+
> nytt kreditkort" och skriv in
> kreditkortsinformationen. Säkerhetskoden får
> inte sparas tillsammans med övriga uppgifter på
> Rose's server, så när du beställer räcker det
> att du fyller i säkerhetskoden, eftersom resten
> finns på servern.

Jag provade det nu, fungerade perfekt.

(det stora problemet är att det blir så "lätthandlat" nu)

Rose-tråden
Bra att det fungerade, vi skall ge lite feedback till tyskarna om problemet, det var bara av en händelse vi upptäckte lösningen.
Bara att shoppa loss nu då ;o)

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Du får använda e-kort (har iaf Swedbank) istället, så sätter du tillåten summa en gång och sedan får du skapa ett nytt kortnr nästa gång du ska handla, då med en ny summa. Dock fungerade inte det när några fransoser skulle dra en betalning från mig, så utlandsbetalningar verkar inte populärt där... :-(

Om det fungerar beror mao på hur Rose har satt upp sitt betalsystem, dras pengarna direkt från Tyskland eller via någon bank i Sverige?

Rose-tråden
Storfot: Flera kunder som jag vet om har betalt med e-kort, så det skall fungera hos oss. Pengarna dras direkt från Tyskland.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hej Allesammans!

nu håller jag köpknappen på en Rose Uncle Jimbo 2, är den grym? vet att den är over kill för mig, speciellt när jag inte bor i åre utan i innestan (stockholm), cyklar dock en hel del i mtb spår och har tänker cykla hem via hammarbybacken (jobbar i nacka strand)

Hittar inte några recensioner på engelska, sett någon här också, min tyska är icke existerande och google translate gör en bara road! :) är det ett bra köp eller finns det något annat att rekommendera?

Har den lockout fram & bak? vad behöver jag komplettera cykeln med? Tack på förhand! //Richard

Rose-tråden
Stewe skrev:
> Rose skrev:
> > Kort summering: logga in på ditt konto, välj
> > "Betalningsmetoder" tryck nere på sidan på "+
> > nytt kreditkort" och skriv in
> > kreditkortsinformationen. Säkerhetskoden får
> > inte sparas tillsammans med övriga uppgifter
> på
> > Rose's server, så när du beställer räcker
> det
> > att du fyller i säkerhetskoden, eftersom
> resten
> > finns på servern.
>
>
> Jag provade det nu, fungerade perfekt.
>
> (det stora problemet är att det blir så
> "lätthandlat" nu)

Jaha, vad blev det nu då? 29:er?

Rose-tråden
bruce skrev:
> Jaha, vad blev det nu då? 29:er?

You wish...

det blev bara nya däck till crossen:

Vittoria Randonneur Hyper 38mm:
http://www.rosebikes.se/artikel/vittoria-tyre-randonneur-hyper/aid:378718
1322440_1.jpg

Vilket lyft, bra rull och en grym komfort.

29:ern blir nog först när jag vunnit på tipset.

Rose-tråden
Jag går i köptankar och funderar på ett par bib shorts av själva varumärket Rose. Men vettefan om storleken, någon som har köpt kläder där ifrån och vet hur deras storlekar är? Jag är 175 cm och väger runt 70, funderar på small eller ska man köra på medium?

Tacksam för svar!

Rose-tråden
Grym service, svar en eftermiddag på söndag är inte illa. Kudos! Haha, får nog beställa M och S för att se vilket som passar bäst ändå. Står allt klart sedan hur man skickar tillbaka grejerna?

Tackar för hjälpen!

Rose-tråden
Hur är det med ev. retur vid fel storlek. Står man som kund för returfrakten lr är den kostnadsfri?

Går i tankar om att köpa ett par skor men är osäker på storleken om den kommer bli rätt.
Har 43 i Shimanoskor, så kommer Roses 43or passa mig?
Det är ROSE MTB shoes RMS 04 jag funderar på att köpa.

Rose-tråden
JockeS: rekommenderar 44, men du kan också beställa både 43 och 44 och skicka tillbaka de som inte passar, så behöver du inte vänta på att du skall få de nya skorna om de första är för små/stora.

hotchip & JockeS:
Klädreturerna sker så här:

Packa varorna du vill returnera i en låda, fyll i returblanketten (alternativt skriv på engelska på ett papper) vilka artiklar du returnerar, artikelnummer, antal och orsaken till returen. Om du vill byta t.ex. storlek på något plagg så fyll i det på samma gång så får du rätt storlek hemskickad utan extra kostnad.
Skicka paketet till:
Rose Versand GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Germany

Än så länge måste du lägga ut pengarna för frakten, men så småningom utvecklas return-label systemet också i Sverige. Men lägg antligen kvittot i lådan eller också scannar du det och mailar det till oss så får du pengarna tillbaka antingen på ditt Rose konto eller till ditt kreditkort.

Return-label systemet är på gång, men jag har inte fått bekräftat att det fungerar ännu, förhoppningsvis kommer det igång inom april-månad.

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Jenni: Ni har inte innermåtten på skorna istället?
känns sådär att lägga ut för 2 par skor och returfrakt på en gång när man vill spara lite pengar.

Hade ni haft kreditköp hade det varit en annan femma :)

Rose-tråden
JockeS:
Innerlängden för storlek 43 är 27cm och innerlängden för storlek 44 är 27,5cm.
Förhoppningsvis skall return label-systemet börja fungera från Sverige innan sommaren.
Kupa: återkommer med svar till dig senare, har inte fått svar från Tyskland om låsen än.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> Kupa: återkommer med svar till dig senare, har
> inte fått svar från Tyskland om låsen än.

Tack! Väskan är inte köpt hos Rose men modellen verkar finnas på många olika håll och om det går att köpa låsen (ett eller flera) som reservdel så ligger ni bra till.

Rose-tråden
Hej!

Min fru är sugen på en the duchess 2 men vi diskuterar en del kring storleken. Hon är 173 lång och har ett grenmått på 81 cm. Enligt måttabellen skall hon ha en L med det grenmåttet men det står bis 180. Är det min längd eller maxlångd?

Har själv en focus medium hoj som är något stor för henne och den är ungefär som en L i geometrin. Man vill ju helst inte att det blir en för stor o klumpig hoj i skogen men samtidigt känns en M som rätt liten till henne.

Vad tror ni?

Tack på förhand!

/Anders

Rose-tråden
En HT för 1000 euro finns det ju 13 på dussinet typ överallt. Köp hos din handlare här hemma i stället så lär du ju få rätt storlek.

Rose-tråden
Elgas: Jag är själv 170 lång med samma grenmått och jag skulle själv välja en M, eftersom jag gillar lite mindre cyklar i skogen. Ta en lite längre styrstam än normalt så blir M bra. T.ex. 90mm.
Årets Duchess 2 motsvarar fjolårets Count Solo 1 som vann testet hos Kadens förra året i första numret, så hon får en riktigt bra cykel för pengarna.

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Tillbaka
Topp