Rose-tråden

Rose-tråden
Mayhem skrev:
-------------------------------------------------------
> Alla fullt upptagna på Eurobike just nu? Brukar
> inte ta ett helt dygn att få svar på mail från
> er :)
>
> Rose skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag skall höra med mina
> > tyska kollegor om det finns något vi kan göra
> > från vår sida för att undvika att sådant
> här
> > skall hända. (är tyvärr inte allt för
> > optimistisk att vi skall kunna göra något åt
> > posten från Tyskland, men det är värt ett
> > försök).
>
> En bra grej vore att i adressinmatningen ha ett
> eget fält för portkod med en stor tydlig
> uppmaning att skriva in den om man bor i ett
> lägenhetshus!

Det borde ju räcka med telefonnumret. ALLA andra bud ringer om det är portkod (årstiderna, trettio.se, ikea, Ekolådan) men inte posten.

Mitt nästa internetköp kommer väljas efter vilken budfirma man kan välja. UPS tillexempel ringer alltid och bestämmer en dag för leverans....

Blev lite [OT] nu, men jag gillar Rose.

Senast ändrad:
Rose-tråden
MRobson: Tror att det var i början när DHL körde ut cyklar, men det senaste året är det posten som skall KÖRA UT även cyklar... Den tjänsten har Rose, DHL och kunden köpt av posten. Väldigt tråkigt att det inte fungerar.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Fråga: Cross är ju ganska hett nu men ni har inga avdelning för crosshjul på hemsidan - de är inklämda i trekkingsektionen. Vidare är utbudet inte så stort. Kan man tänka sig att de hjul som sitter på era populära crossar också hade gått att köpa separat tex ROSE CR1900?

Rose-tråden
Guldfinger: Vi tror på en förbättring på de olika kategorierna nästa gång vi byter programvara till hemsidan. Med vår nuvarande programvara går det inte att få crosshjulen separat.
Det som däremot är möjligt är att välja delar till hjulet och så bygger vi ihop hjulen för en kostnad av ca 15€. Så behöver man inte välja bland de färdiga hjulen på sidan.
För tillfället är inte Rose CR1900 tillgängliga, men annars kostar de 249€.

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Tydligen har Posten varit här idag med mitt paket från Rose men inte kunnat leverera (jag jobbar på dagarna!). På måndag lär det väl komma en lapp om att jag kan hämta paketet på utlämningsstället. Är det någon som vet om utlämningsstället (en matbutik) kan hitta paketet även om jag inte har postens lapp?

Jag vill montera mina stänkskärmar nu i helgen! Är trött på att cykla på gamla cykeln bara för att det regnar.

Rose-tråden
Svensson87 skrev:
> Man kan ringa postens kundservice så man får
> paket-id:nr så är det inga problem att hämta ut
> paketet utan lapp.

Tack, men det var för sent. De stänger 18:00 och har inte öppet lördag/söndag. Jag får väl ge mig till tåls lite, vädret ser ju ut att bli hyggligt de närmaste dagarna.

Rose-tråden
Enligt Posten går paketet nu tillbaka till "terimnalen" för att dagen(vardag) efter köras ut till ditt utlämningsställe med en separat bil som tar alla "ej levererade paket".

//Källis

Rose-tråden
Någon annan som tycker det är irriterande att behöva se tyska rescensioner? fattar ju ingenting ändå. Kanske Rose borde göra så att vi ser en egen, svensk och uppmuntra oss köpare att skriva en rescension av de vi köpt med hjälp av rabatter etc

Rose-tråden
dobi skrev:
> Någon annan som tycker det är irriterande att
> behöva se tyska rescensioner? fattar ju ingenting
> ändå. Kanske Rose borde göra så att vi ser en
> egen, svensk och uppmuntra oss köpare att skriva
> en rescension av de vi köpt med hjälp av
> rabatter etc

Nej jag tycker det är bra. Markerar och körde i en google translate eller motsvarande och man kan få en bra hum om vad de skriver.

Rose-tråden
De tyska recensionerna är inte fel i sig. Det är bara det att jag inte kan tyska och att google translate översätter som skit vilket gör recensionerna i det närmaste oförståbara.

Rose-tråden
Rose skrev:
> Bruce: Storlekarna är rätt lika shimanos, men
> beställ en storlek större för att ha plats med
> extra sockor på vintern. Det går också att du
> beställer två par och skickar tillbaka det par
> som inte passar.
>
> ajoj: Jo, det stämmer. Du kan fylla i blanketten,
> skriva ut pdf-filen som kommer och tejpa på
> paketet, då behöver du inte betala något när
> du lämnar paketet hos posten. Precis som
> Supersonic skriver så går det via huvudkontoret
> i Hbg.
>
> Roses svenska representant,
> Jenni Ribacka

Man kan alltså lämna paketet även på posten? På fraktsedeln står det:

"1. Print this label on an A4 page.
2. Cut the label along the marking line and stick it on your return parcel.
3. Drop off the parcel at a DHL Service Point of your choice within 30 days.
The parcel will be accepted free of charge. You can find a nearby DHL Service Point via www.servicepoint.se.
4. You will get a printed receipt from the employee at the service point including the shipment number of the parcel. This number allows you to track your parcel online via www.servicepoint.se."

Rose-tråden
Guldfinger skrev:
> dobi skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon annan som tycker det är irriterande att
> > behöva se tyska rescensioner? fattar ju
> ingenting
> > ändå. Kanske Rose borde göra så att vi ser
> en
> > egen, svensk och uppmuntra oss köpare att
> skriva
> > en rescension av de vi köpt med hjälp av
> > rabatter etc
>
>
> Nej jag tycker det är bra. Markerar och körde i
> en google translate eller motsvarande och man kan
> få en bra hum om vad de skriver.

Jag skulle också kunna få välja mellan olika språk när jag läser recensioner.

Rose-tråden
Rose skrev:
> Supersonic & ni andra som undrat över
> växelkursen: Vi har tagit åt oss av feedbacken
> ni har gett och kommer i fortsättningen att
> ändra valutakursen en gång per månad istället
> för en gång per kvartal som vi tidigare gjort.

Hej,

Jag trodde att detta skulle ske from 31 augusti, men så verkar inte ha skett. När kommer förändringen att träda ikraft?

Ang recenseionerna så kan iaf inte jag klippa och klistra, vilket försvårar att översätta via google translate.

Tack

Rose-tråden
> Ang recenseionerna så kan iaf inte jag klippa och
> klistra, vilket försvårar att översätta via
> google translate.
>

Använd Google Chrome så översätter den automatiskt! ;-)

Rose-tråden
Ja självklart finns det sätt att överkomma att det står på tyska.. men om jag hade vetat att ni höll rose om ryggen hade jag inte bemödat mig att svara... Men det kanske är normalt i er värld att en försäljare väljer att låta svenska konsumenter läsa tyska kunders respons...

Rose-tråden
bruce: Enligt tyska DHL skall det lämnas in på DHL service point, men i Finland har det funkat bra att lämna in det på posten. Kan vara bra att välja en DHL Service Point, men det går ju att höra med lokala postkontoret om de kan ta paketet också, eftersom jag vet att det funkat i Finland.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
dobi skrev:
> Ja självklart finns det sätt att överkomma att
> det står på tyska.. men om jag hade vetat att ni
> höll rose om ryggen hade jag inte bemödat mig
> att svara... Men det kanske är normalt i er
> värld att en försäljare väljer att låta
> svenska konsumenter läsa tyska kunders respons...

Med tanke på att det är ytterst få recensioner på svenska så föredrar jag utrikiska framför inga alls. Jag är själv urusel på att skriva recensioner men hade säkert varit bättre om jag kunnat tillgodogöra mig en krona eller två för varje recension man skrev som kunde läggas på ens konto. Apropå det så har jag ansökt om rose-kortet flera gånger utan att ha fått något. Kanske jag missat något finstilt här.

Rose-tråden
Rose skrev:
> bruce: Enligt tyska DHL skall det lämnas in på
> DHL service point, men i Finland har det funkat
> bra att lämna in det på posten. Kan vara bra att
> välja en DHL Service Point, men det går ju att
> höra med lokala postkontoret om de kan ta paketet
> också, eftersom jag vet att det funkat i
> Finland.
>
> Jenni Ribacka

Ok, jag får kolla läget.

Rose-tråden
dobi: Det beror på vilken pakethållare och vilka stänkskärmar du vill ha ;o) Priser enligt hemsidan.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hej

Jag registrerade mig igår och gjorde beställning idag.
Som tack fick jag en €10 voucher. Tyvärr gick det inte att använda den när jag checka ut i kassan via Paypal. Fick en uppmaning att lägga in den i kommentarsfältet, men den drogs tyvärr inte slutsumman.
Ska man skrivit något mer?

Rose-tråden
westeras: Tyvärr funkar det inte när man betalar med PayPal, eftersom betalningen går direkt innan Rose hunnit se beställningen. Betalar man med kreditkort betalas varorna först när de skickas och då är allt rättat. Om du skrev koden i meddelandefältet kommer mina tyska kollegor att lägga in pengarna på ditt Rose-konto till nästa beställning.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Rose skrev:
> westeras: Tyvärr funkar det inte när man betalar
> med PayPal, eftersom betalningen går direkt innan
> Rose hunnit se beställningen. Betalar man med
> kreditkort betalas varorna först när de skickas
> och då är allt rättat. Om du skrev koden i
> meddelandefältet kommer mina tyska kollegor att
> lägga in pengarna på ditt Rose-konto till nästa
> beställning.
>
> Jenni Ribacka

Kod? Jag har missat något förstår jag. Jag gjorde en beställning som skickades iväg idag. Kommer Jag få ett tillgodo på mitt Rose-konto per automatik eller är det kört för min del?

Vänligen
Martin

Rose-tråden
Jansson75: Du fick en lång kombination med siffror och bokstäver som är koden till din personliga voucher. Den koden kan du skriva i meddelandefältet nästa gång du beställer så får dras pengarna från beställningen. (om du betalar med kreditkort)

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej Jenni,

När kommer växelkursförändringen att genomföras? Eftersom ni har sagt att den kommer att genomföras varje månad istället för kvartalsvis så borde den ju vara ganska nära förestående. Jag har en order som ligger och väntar på att tryckas igenom, men jag vill ju inte missa ändringen med en dag eller två.

Har du eller mats testat några av nedan vintertights. Har lite beslutsångest.
http://www.rosebikes.se/product/detail/aid:440105
http://www.rosebikes.se/product/detail/aid:439523

Rose-tråden
Swedo: Jag mailade han som har hand om valutakurserna i måndags när jag upptäckte att sek inte blivit uppdaterat än, väntar på svar fortfarande.
Tyvärr har vi ingen erfarenhet av de tightsen du länkade till, vi har satsat på att testa Rose-kläderna i första hand (annars skulle våra garderober svämma över..) Dessa har jag testat, men versionen med stoppning: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-thermo-bib-tights---without-seat-pad--/aid:299420 jag tycker att de är varma och sköna, har använt dem ner till ca -17grader med ett par windstopper-byxor utanpå utan att frysa.

Jenni Ribacka/ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Jansson75: Du fick en lång kombination med
> siffror och bokstäver som är koden till din
> personliga voucher. Den koden kan du skriva i
> meddelandefältet nästa gång du beställer så
> får dras pengarna från beställningen. (om du
> betalar med kreditkort)
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Hej Jenny förlåt att jag är lite korkad men jag har letat på min sida samt kollat i mailen men jag kan inte se att jag fått ngn kod. När skall jag ha fått denna?

Rose-tråden
Kolla in dagens produkt "A-Solar CLASSICO Power Case for iPhone 4 / 4S", ordinarie pris 0:-, dagens specialpris 799800:-!

Supersonic skrev:
> Yess nu är priserna valuta-justerade, priset på
> den hoj jag funderat på sjönk med 2500 kr :)

Jajamän, så mycket gick inte den cross jag tänkte beställa ner tyvärr men så kostade den nog ungefär en tredjedel av den du tittat på...

Rose-tråden
Supersonic skrev:
> Yess nu är priserna valuta-justerade, priset på
> den hoj jag funderat på sjönk med 2500 kr :)

yes... bara för att jag gjorde en beställning igår :-/

Rose-tråden
Rose skrev:
> roger_f: De funkar för shimano road och mtb
> växelsystem.
>
> Jenni Ribacka

Så om jag nu hypotetiskt:) "råkat" beställa det för mtb så kan jag använda det till racer med?

Roger

Rose-tråden
roger_f: Ok, rent hypotetiskt =o) Det går att använda det för MTB på racer, men troligen kommer höljena att vara för långa och måste kortas av.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
dobi, guldfinger & ni som funderade över recensionerna:
Skulle det vara bättre om vi sorterade recensionerna så att de svenska skulle vara överst på den svenska sidan? Så skulle de recensioner på övriga språk komma längre ner?
Jag är inte säker på att det går att fixa med vår nuvarande programvara, men jag kan kolla.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> dobi, guldfinger & ni som funderade över
> recensionerna:
> Skulle det vara bättre om vi sorterade
> recensionerna så att de svenska skulle vara
> överst på den svenska sidan? Så skulle de
> recensioner på övriga språk komma längre ner?

Ja. Det är också sjukt irriterande att man gjort något så att det inte skall gå att markera och kopiera text från hemsidan, det försvårar användning av Google Translate och liknande. Gör det också onödigt knepigt att få ut produktnummer och liknande man skall skriva mail till er.

Rose-tråden
Mayhem: Använder du Google Chrome? Har märkt att det inte funkar att kopiera om man använder Chrome, men Firefox funkar bra.

/Jenni Ribacka ROSE

Tillbaka
Topp