Rose-tråden

Rose-tråden
Lars, de är ju valutajusterade. Kursen kommer framöver ändras en gång per månad istället för en gång per kvartal. Allt enligt ovan tråd...

Lars Vilks skrev:
-------------------------------------------------------
> Rea eller prisjustering efter aktuell Euro-kurs?
> Såg att min cross kostar nu 800 spänn mindre.

Supersonic skrev:
> Yess nu är priserna valuta-justerade, priset på
> den hoj jag funderat på sjönk med 2500 kr :)

Rose-tråden
Är det något ni planerar att ha säljstopp(typ) mellan augusti till november? tänker på cyclocrosserna, väldigt få storlekar inne. Eller har ni inte lyckats gissa rätt med vad ni tänkt sälja?

Rose-tråden
dobi: kollade igen med tyskarna och de första 2013-modellerna kommer att komma ut på sidan i slutet av september. Troligen främst MTB, men vi skall hoppas att det även kommer cyclocrossar.
Det gäller att vara snabb med beställningarna ;o)

Roses svenska representant,
Jenni Ribacka

Rose-tråden
Okej tack, om jag vill skärmarna och pakethållaren somm sitter på ROSE Pro DX Cross Randonneur 3000 compact till denna ROSE Pro DX Cross 2000 46/36. Vad kostar det?

Rose-tråden
dobi: Pakethållaren och skärmarna blir totalt ca 100€.

d@ydreamer: hjulen byggs enligt beställning och du kan räkna med en leveranstid på ca 2 veckor. Ska kolla hur det är med fälgbanden, om de behövs till de hjulen. Återkommer.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Okej, jag la en order tidigare idag. Men om det går snabbare kan jag ju pma över mina uppgifter så kan du ta bort min kundkommentar och lägga till dom via artikelnummer ist.

Rose-tråden
Vill lägga ett gott ord för RoseBike och deras fantastiska service och framför allt så har Jenni varit helt underbar med snabba svar vid kontakt med RoseBike Nordic.

Anders

Rose-tråden
dobi: Tror inte att det går snabbare, eftersom jag inte kan göra något åt beställningarna härifrån, allt går via Tyskland, skrev du kommentaren på engelska? Om du skrev på svenska kan det gå lite snabbare om du PM:ar/mailar mig.

anders1964: Tack för de fina orden! Vi gör vårt bästa.

Jenni Ribacka/ROSE

Rose-tråden
Petri: Det beror alldeles på vad du vill beställa. Beställer du småsaker som finns i lager går processen igång direkt du tryckt på "beställ"-knappen och skickas inom 1 dygn om betalningen är ok.
Beställer du cyklar som har alla delar i lager beror det på årstid och säsong, just nu är det ca 3 veckors kö till produktionen för cyklar.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Petri: om du bara beställt en sak som inte finns i lager så får du ett skilt mail om detta.
Du får en länk till tracking numret när paketet skickas från Tyskland, så kan du följa med paketets väg till Sverige.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej!
Jag tycker ni gör bra cyklar men har en förvirrade hemsida med lite rörig namnsättning på cyklar... jag söker en riktigt bra pendlare, runt 6-7000:-, damram, kedjeväxlar, rullbroms om det är möjligt. Vad skulle ni rekommendera?
/Johan :)

Rose-tråden
johan44: Svårt att hitta något som du beskriver under 10 000sek. Jag skulle rekommendera att du utgår från någon av dessa modeller: Multisport: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-multisport-500-fitness-women/aid:560042 eller Black Creek: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-black-creek-300-fitness-women/aid:591060 Multisporten är lite sportigare och Black Creek har lite mer upprätt sittställning.
Sedan kan du konfigurera cykarna enligt tycke och smak, t.ex. välja andra nav så att du får fotbroms. Dessa hör till kategorin "Fitness-cyklar". Sedan finns det lite stadigare cyklar som är mer utrustade som går under kategorin "Trekking/rese-cyklar" t.ex. denna är den som har mest upprätt sittställning: http://www.rosebikes.se/artikel/rose-black-water-i-trekking-women-comfort/aid:566020 Trekking cyklarna blir ju lite dyrare eftersom de har mer utrustning. De är också tyngre och större att frakta = dyrare frakt.

Som jag skrev tidigare kan du konfigurera cykeln precis som du vill ha den, finns inte dina önskemål i konfiguratorn kan vi oftast fixa det iallafall (så länge det är tekniskt möjligt och vi har delarna i vårt sortiment). Om det är mycket du vill ändra så rekommenderar jag att du listar alla ändringar i ett mail (med produktnummer på de delar du vill ha istället) och skickar till mig på jenni.ribacka@rosebikes.se.

Hoppas det blev lite klarare, annars får du fråga igen =o)

Jenni Ribacka

Rose-tråden
Hej Rose om man vill veta lite mer vad de oika stegen för DHL vart ska man vända sig då?
betydelsen menar jag ju.
samt vad menar de med "shipment name"

mvh
Petri

Rose-tråden
Petri skrev:
> Hej Rose om man vill veta lite mer vad de oika
> stegen för DHL vart ska man vända sig då?

Till DHL?

Rose-tråden
Petri: Ja, det är DHL som transporterar paketet till Sverige och sedan är det svenska posten som tar hand om paketet när det kommit in i landet.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Petri skrev:
> Hej Rose om man vill veta lite mer vad de oika
> stegen för DHL vart ska man vända sig då?
> betydelsen menar jag ju.
> samt vad menar de med "shipment name"

Beställer man från Rose brukar det gå ungefär så här:

Dag 1 (då paketet skickas), eftermiddag: Dorsten (The international shipment has been processed in the parcel center of origin )

Dag 2, svintidigt: Hamburg (The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. & The international shipment has been processed in the export parcel center)

Dag 2, eftermiddag: Malmö (The shipment has arrived in the destination country &
The shipment has left the import parcel center in the destination country.)

Nu har paketet fått ett svenskt ID, ring Posten på 020-23 22 21 (Frågor om paket, Övriga Frågor) och ge dem nuffran du fått av Rose så får du det svenska. Nu jkan du spåra paketets irrfärd i nejden.

Dag 3, svintidigt: Din regionala postpaketcentral, lastas om till din lokal central.

Dag 3, när man inte är hemma: Posten försöker köra ut paketet (The recipient was not present and has been informed. The shipment is ready for pick-up - inte sant, se nedan).

Dag 3: De kör tillbaka till din regionala central och lastar om. (The shipment is being prepared for delivery in the delivery depot).

Dag 4: Paketet körs ut till servicestället.

Dag 4, efter 16.00: Du kan hämta paketet på ditt serviceställe.

Hade man kunnat välja om Posten skall köra ut paketet (går ej, se annan tråd: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1944264/ ) hade man kunnat kapa en dag. Men kan man ta emot på dagtid så går det ju förstås mycket bättre.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Hejsan

Jag tänkte köpa ett par knävärmare från Rose, men hittar inte någon måttabell för de olika storlekarna (S-XL). Mina lår är 50cm i omkrets 20cm ovanför knät, och vaden är 35cm i omkrets 15cm nedanför knät. Vilken storlek kan passa mig?

Tack på förhand.
Mvh Linus

Rose-tråden
Rose skrev:
> Linusp3: Hur lång är du?
>
> Roses svenska representant,
> Jenni Ribacka

Hejsan.
Jag är 184cm lång.
//Linus

Rose-tråden
Lalle81: Jag får info från Tyskland om detta om 1-2 veckor. Gissar att den är i samma färger som 2012, men det är mina egna funderingar.
Linus: Skulle rekommendera storlek M.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Är jag helt korkad? Jag hittar inte mina gamla beställningar, jo, jag hittar dem alltså under "Orderöversikt" men jag kan inte öppna upp ordern och se vad jag beställt tidigare, finns bara länkar för att utvärdera? Har den funktionen tagits bort? Kass i så fall, var ju bra att kunna gå in och kolla vilka strl man beställt ex.

Rose-tråden
bruce: Jag mailade över till vår IT-avdelning och frågade vad som har hänt, förhoppningsvis kan de fixa problemet så att kunderna kan se sina gamla beställningar även i fortsättningen.

里克叶科: Vi kan beställa de svarta ekrarna skilt, men då måste man köpa 72st per längd och priset för 72st i 250mm är 83,60€.

Jenni Ribacka

Rose-tråden
bruce: skulle du kunna PM:a mig dina kunduppgifter (eller maila på jenni.ribacka@rosebikes.se) enligt IT-avdelningen skall alla kunna se sina gamla beställningar.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Bara som ett tips, lägg gänra upp mer detaljerade geometritabeller. Vevlagerhöjd och kedjestagslängd är något i alla fall jag vill veta innan jag köper en ram

Rose-tråden
Hej Roses!

Ponera att jag tar mig till Biketown hq och testar en cykel jag är nöjd med. Kan jag då ta med mig den eller en kopia direkt, eller kanske dagen efter? Eller måste jag få den hemskickad efter några veckor?

Tillbaka
Topp