Rose-tråden

Rose-tråden
Root Miller 29 som finns på er sida, vilken är lämplig storlek för mig som är 179 cm, benlängd ca 84 cm. Storlekskalkylatorn funkade inte på sidan. Mvh

Rose-tråden
Skall jag tolka hemsidan som att dx2000 är slut nu? Jag har försökt konfigurera upp en i konfiguratorn men den säger att någon del är slut och jag förstår inte vilken.

Rose-tråden
MRobson: Jag tror att 32mm eller 35mm med dubb skall rymmas, men jag måste dubbelkolla detta med fabriken i början av nästa vecka.
jompa: Storlek M blir bra för dig.
rikard: Vilken dx-modell, storlek och färg tänker du på?

/Mats Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej!

Tänkte bara skriva här att jag nu testat er "nya" svenska retur-tjänst (började ni i somras?) och det funkade kanonsmidigt hela vägen med fraktsedel, bekräftelse om mottagen retur och pengar åter på kortet.

Det blev ett par Shimano AM-45 skor, gjorde som ni rekommenderat innan här i tråden och beställde två storlekar och returnerade de som inte passade.

Rose-tråden
Hej, är sugen på pro dx cross 2000. Provade en strl 56 idag på mässan (dock märkt 58), den kändes ok på lilla testbanan, men litet tveksam iaf. På hemsidan rekommenderar ni 54 till grenmått 83. Jag är 177 cm med grenmått 83, och vill inte ha för kort/hoptryckt cykel. Då borde väl 56 funka?

Cykeln kändes i övrigt fantastiskt bra. Rapp, trots crossdäcken, grymma bromsar.

Styret gillade jag inte, för rundat i bocken, men det är väl bara att byta i konfiguratorn?

Tack, tobias

Rose-tråden
Hej

En fråga till Rose:

Köpte den här Philipslampan för ett tag sen.

http://www.rosebikes.se/artikel/philips-led-bike-light-set/aid:409750

Och det här extra fästet:

http://www.rosebikes.se/artikel/philips-replacement-holder-for-led-bike-light/aid:409754

Har upptäckt att det ena fästet är mycket sämre än det andra och har gjort att jag tappat lampan vid ett par tillfällen , så nu ser den tyvärr rätt så skabbig ut. Vet inte om det är det medföljande eller extrafästet som är dåligt.

Finns det någon chans till någon ersättning förutom ett nytt fäste?

Senast ändrad:
Rose-tråden
MRobson: Låter som ett bra alternativ. 35mm är maxbredd för ROSE-stänkskärmarna till DX Crossen.
Så t.ex. http://www.rosebikes.se/artikel/schwalbe-atb-spike-tyre-marathon-winter-700-x-35c/aid:481638 eller http://www.rosebikes.se/artikel/kenda-atb-spike-tyre-klondike-k-1014/aid:481650 funkar också.

rikard: Vi får in nya DX-ramar i december = om du beställer nu är det leverans i mitten/slutet av december.

Deus: De första 2013 cyklarna skall dyka upp i konfiguratorn under november. "Mr Bad" är ett stavfel från Bikeradar, det skall vara Mr Big = vår 29" kolfiber hardtail som finns uppe på sidan: http://www.rosebikes.se/produkter/cyklar/mtb-hardtail/mr-big-2013/

tobiascyklar: 58 på testcykeln betydde att vikten var angedd för en cykel i storlek 58, detta var lite förvirrande, men precis som du säger var DX Crossen på testbanan i helgen storlek 56. Jag åker själv på storlek 54 och är 170 lång med 81 i grenmått, så jag tror att 56 blir bäst för dig. Det går alldeles utmärkt att byta styre, nu är inte cykeln uppe i konfiguratorn än, men du kan skriva på engelska i meddelandefältet vid beställning vilket styre du vill byta till. Eller också mailar du mig om du vill veta om det styre du tänkt dig är dyrare än det som är standard (jenni.ribacka@rosebikes.se)

Städar sällan: Kan du skicka bilder på vad du menar till mig på jenni.ribacka@rosebikes.se?

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> rikard: Vi får in nya DX-ramar i december = om du
> beställer nu är det leverans i mitten/slutet av
> december.

Jag beställde en DX för någon vecka sen och förväntat leveransdatum är 17e januari.

Rose-tråden
Hej,

tack! för svar! Jag kan nog hålla mig tills den är i konfiguratorn, men suget ökar hela tiden...

Några mer frågor om pro dx 2000:
- passar SKS longboards?
- vilka är de grövsta dubbdäcken som går på? 35mm?
- vilka är de tunnaste slicksen? 25 mm?
- om jag tyckte styret var för runt på testhojen (antar att det var standardstyre) vilket styre rekommenderar ni ? Vill ha ett "vanligt", med liten "vinkel" för händerna i bocken
- tyckte också sadeln var litet sådär (men det är ju grymt svårt att avgöra, och visar sig efter några mil), har ni några tips på hur man väljer sadel? Eller är det bäst att bara vänja sig och sedan ta konsekvenserna om det inte går att vänja sig?
- det satt en 13 cm styrtapp på provcykeln, kommer nog att beställa en 11 cm. Har ni några riktlinjer där (minlängd elelr nåt?)

Tack,

Tobias

Rose-tråden
silverman834: skickar du din beställningsnummer till mig på mailen jenni.ribacka@rosebikes.se så kollar jag upp varför du fått så lång leveranstid.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej igen.

Angående fästet på Philipslampan. Det var jag som hade vänt det ena åt fel håll och då fungerar inte spärren som den ska. Mitt eget fel alltså och jag förväntar mig såklart ingen ersättning längre.

Mvh

LL (Städar_sällan)

Rose-tråden
tobiascyklar:
* SKS-skärmarna funkar bara med däckbredden 18-23, så vill du ha dubbdäck rekommenderar jag t.ex. våra egna skärmar som finns standard på Randonneur modellen, de kostar 60€ och är utvecklade för DX-ramen. OBS! Om du väljer att beställa dessa skärmar, så skriv i meddelandefältet vid beställning att du vill ha skärmarna monterade vid fabrik (eftersom de kräver en annan gaffel). Om du kikade på vår DX runner som vi hade i vår monter längst inne i hörnet (Cross med rakt styre) så hade den stänkskärmarna jag pratar om. Med de skärmarna kan du ha dubbdäck på 35mm om du har tillräckligt smal fälg.
*Tunnaste slicksen beror på vilka hjul du vill ha, men om vi tittar på standardhjulen, Mavic Crossride disc wheels så rekommenderar Mavic inte smalare än 38mm däck, men Schwalbe Racing Ralf Evo PSC funkar även som 33mm på de här hjulen. Vill du ha smalare däck skall du välja ett annat hjulset, som t.ex. RR 585 fälg i kombination med Shimano XT-nav. Då funkar 19-35mm breda däck.
* Styret var standard. Ett bekvämt alternativ som rätt många tycker om är 3T Ergonova: http://www.3tcycling.com/roadbars/ergonova.
* Sadel är det alltid svårt att rekommendera, Fizik är de sadlar som minst bakar gillar och baserat på min erfarenhet är Prologos sadlar de som de flesta bakar gillar. Men detta är så väldigt individuellt så jag har svårt att ge råd.
* Standardlängd på styrstammen på storlek 56 är 100mm.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
hej,

tack - bra och viktiga svar! Litet konfunderad på hjulen, 28 mm fanns som tillval till 2012 (kanske var andra hjul då)
ingen aning om skärmarna - viktigt att veta.
fanns tre ergonova som tillval - två för ca 1500 spänn, och en för noll. Strange. Gissar att det blir noll, om det ser likadant ut för 2013.

Rose-tråden
tobiascyklar:
Jo, det var andra hjul 2012, men du kan också byta till de hjul som fanns 2012 på 2013-modellen. Det finns tre olika 3T Ergonova-styren, Pro-versionen är den som är 0kr 2012.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Bakbromsen: i december borde vi ha alla cyklar tillgängliga i konfiguratorn. Konfiguratorn kommer att göras om så att den blir mer lätt tillgänglig. Vet inte vad det innebär än, men jag tror det blir bra =o)

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Bakbromsen: i december borde vi ha alla cyklar
> tillgängliga i konfiguratorn. Konfiguratorn
> kommer att göras om så att den blir mer lätt
> tillgänglig. Vet inte vad det innebär än, men
> jag tror det blir bra =o)
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Låter bra det! :-)

Rose-tråden
Hej. Jag var på mässan och där beställde nya katalogen. Trodde att jag skulle få hem 2013 men fick den gamla.
Har det blivit fel hos er eller stod jag och kollade på 2012 års modeller på mässan?

Lite ironi men ändå. ;)

Mvh Andreas.

Rose-tråden
jompa: återkommer till dig när jag fått svar från Tyskland.
Prophet: Vilken mässa, Jönköping? Den nya katalogen kommer att delas upp i 3 olika kataloger och inom kort kommer cykelkatalogen ut. Eftersom det bara är cyklar i den valde antagligen mina tyska kollegor att skicka ut 2012-katalogen med alla delar först. Senare under vintern och våren kommer en katalog med alla delar och kläder skilt.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Cykelmässan i Kista.
Ok. Då är jag med.
Blev bara så förvånad när den gamla katalogen kom med posten idag när jag haft den i ett år.

Kommer den nya automatiskt eller måste man beställa igen.

Mvh Andreas.

Rose skrev:
> jompa: återkommer till dig när jag fått svar
> från Tyskland.
> Prophet: Vilken mässa, Jönköping? Den nya
> katalogen kommer att delas upp i 3 olika kataloger
> och inom kort kommer cykelkatalogen ut. Eftersom
> det bara är cyklar i den valde antagligen mina
> tyska kollegor att skicka ut 2012-katalogen med
> alla delar först. Senare under vintern och våren
> kommer en katalog med alla delar och kläder
> skilt.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Prophet: OK, låter som att det inte är från mässbeställningen då, för jag skrev in alla adresser i en exceltabell och var klar på tisdag, så jag tror inte att katalogen har hunnit fram på så kort tid. Du borde få den nya cykelkatalogen automatiskt, men dubbelkollar ännu detta med tyskarna.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Jompa: Om du är snabb med din beställning av en Root Miller 2 kan du få en ram från första sändningen vecka 50, annars är det nästa sändning ramar som kommer vecka 2 2013.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej!

Har beställt pro dx 2000 crossen. Står leveransdatum 21.12.2012. Innebär det att det är troligt att cyklarna är färdiga att skickas från er vid det datumet? eller börjar de först processera min order då?

Rose-tråden
dobi: Datumet som står i PDF-filen anger vilket datum cykeln är inbokad för produktion och när den uppskattas vara klar att skicka från Tyskland. Många gånger har cyklar skickats innan detta datum, men ibland är någon del slut i lager och vi ser i vårt system när den delen kommer och på basen av det samt kön till produktionen sätts datumet som kunden ser på bekräftelsen. Räkna med att cykeln skickas 21.12 (den kan dock skickas tidigare).

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Mayhem: Erbjudandet gäller vilken jacka och byxor som helst i vårt sortiment, så länge du köper minst en jacka och minst ett par byxor.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Mayhem: Erbjudandet gäller vilken jacka och byxor
> som helst i vårt sortiment, så länge du köper
> minst en jacka och minst ett par byxor.

Okej, så alla bibs och inte bara sådana som beskrivs med ord som Winter och Thermal?
Hade faktiskt tänkt köpa en Rose Winter Jacket Wind Fibre men har redan era thermal bibs, så går det att kombinera med ett par vanliga bibs att plocka fram till våren är det mycket intressant...

Rose-tråden
Mayhem: Erbjudandet gäller alla varor i kategorin jackor och byxor kombinerade (minst en av vardera), så du kan alltså beställa byxor till våren/sommaren. Om du inte ser den rabatterade summan i din pdf-bekräftelse så mailar du mig på jenni.ribacka@rosebikes.se.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> Mayhem: Erbjudandet gäller alla varor i kategorin
> jackor och byxor kombinerade (minst en av
> vardera), så du kan alltså beställa byxor till
> våren/sommaren.

Sådärja, då var jacka och bibs beställda. Rabatten syntes när man väl kom till sista steget av beställningen. Nu är det bara invänta att adventskalendern skall ge rabatt på vinterskor också någon dag... ;)

Rose-tråden
Hur hanterar Rose det när delar av en beställning inte finns i lager?

Skickas lagervaror direkt, och resten när det kommer in om några veckor? Eller får jag vänta tills allt finns i lager innan ni skickar?

Rose-tråden
Hej Rose!

Jag väntar på ett hjulpar från er som jag beställde i början av November. Tittar jag på lagerstatus på nav och fälg tycker jag det ser bra ut men kanske är det något annat som bromsar. Jag är bara i behov av ett bakhjul men beställde ett hjulpar för att slippa krångel. Vänligen ta en titt på detta. Customer reference nr: 19712042 Customer nr 001467783

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp