Rose-tråden

Rose-tråden
Nu har jag gjort en bild där man kan jämföra stack och reach för flera av Roses cyklar för 2013
Rose_2013.png

(Alla värden för Stack och Reach kommer från http://www.rosebikes.se)

Jmf med motsv bild för 2012: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1645639/1868473#msg-1868473

Här finns en sida där man kan få hjälp med att komma fram till vilken stack och reach som passar en själv bäst:
http://www.merileth.com/size.htm
På engelska: http://www.merileth.com/size-en.htm

/Håkan

Rose-tråden
Hej Rose

Jag behöver en ny body till min vinterpendlare (gammalt XT-nav från 2001 med beteckningen FH-M756 VIAM). Är det denna jag ska välja; http://www.rosebikes.se/artikel/shimano-lx-sprocket/aid:44843? Följer lagerkulor med eller köps de separat?

Sen undrar jag om det bara är för mig produkterna jag lägger i varukorgen försvinner mellan mina inloggningar?
Förslagsvis kunde de ligga kvar där så man kunde surfa runt och plocka på sig produkter under "längre tid" innan man lägger köpet, istället för att behöva leta reda på alla produkter varje gång man ska in och kolla... CRC har den funktionen och det är toppen!

Tackar på förhand!

Linus

Rose-tråden
Linusp3 skrev:
-------------------------------------------------------
>> Sen undrar jag om det bara är för mig
> produkterna jag lägger i varukorgen försvinner
> mellan mina inloggningar?
> Förslagsvis kunde de ligga kvar där så man
> kunde surfa runt och plocka på sig produkter
> under "längre tid" innan man lägger köpet,
> istället för att behöva leta reda på alla
> produkter varje gång man ska in och kolla... CRC
> har den funktionen och det är toppen!

Är inte Rose's "Önskelista" densamma som CRC's WishList?

/G

Rose-tråden
Jag har också letat efter den men av svaren här i tråden att döma så håller ett gäng tyskar på att fylla på den med 2013 års modeller.

Rose-tråden
rikard mfl: Var inte rädda, konfiguratorn kommer inte att tas bort (mer än tillfälligt just nu). Mina kollegor i Tyskland jobbar på högtryck för att uppdatera den och få igång den ännu i december. Den kommer att bli mer lättillgänglig när den väl är klar.

tiger123: Om du beställer nu är det 5 veckors leveranstid på en DX Cross i storlek 58.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
rikard: om det är små förändringar du vill göra kan du beställa cykeln innan den kommer upp i konfiguratorn och skriva ändringarna på engelska i meddelandefältet när du beställer. Det går också att lista upp det du vill ändra och maila mig på jenni.ribacka@rosebikes.se så ger vi en offert på cykeln.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
idahspark skrev:
> rikard skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det jag som inte fattar, eller är
> > cykelkonfiguratorn borta?
>
>
> Är det något slags kryphål jag hittat med
> hjälp av google?
>
> http://www.rosebikes.se/configurator

Nej: http://www.rosebikes.se/configurator

Edit: Jo, kanske förresten.

Senast ändrad:
Rose-tråden
Senast ändrad:
Rose-tråden
Hej Jenni/rose!

Hur blir det med eran 29er i carbon som har frågats efter i tråden tidigare? Har du några mer detaljer än att det kommer "något liknande" som "är pågång"? Vad innebär det?

Sen fråga nummer 2:
När kommer nästa tillfälle där man kan känna och klämma på era cyklar här i Sverige?

Rose-tråden
Shindou: Klockan du beställde mäter hastighet och distans baserat på "stegmätarprincipen", vilket gör att man inte kan mäta t.ex. cykelns hastighet med den. Klockan funkar inte heller med någon annan typ av sensor än den R3-sensor som medföljer. Jag skulle rekommendera att du väljer en klocka/dator som är är ämnad för cykelbruk från början, antingen med ekermagnet eller GPS.

Bakbromsen: Konfiguratorn är på gång. Lite försenad är den tyvärr.

hunken21345: Det fulldämpade kolfiberprojektet är i prototypstadiet och om allt går bra finns det förhoppningsvis färdiga cyklar i vår.

/Mats Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej Mats/Jenni

Jag har precis lagt min första order till Rosebikes.
Det var ju smidigt att beställa via webben. Jag lyckades däremot inte få den 10 euro "voucher" jag fick när jag registrerade mig, att fungera. Gjorde jag något fel när jag valde att "lösa in förmånssedlar" och angav koden för vouchern?

MVH. Lasse

Rose-tråden
Ok kanske vore en ide, hade tänkt ha den till både och, missförstod att det bar gällde löpning..
Och ska det verkligen ta 20 dagar att få hem den?
Hur ska jag gå tillväga för att avbryta ordern ifall jag inte känner för klockan?

/Shin

Rose-tråden
hunken21345: Såg att Mats missat att svara på din andra fråga, vi planerar att ha en demodag i Stockholm i april någon gång.

lasseah: Vi har haft problem med voucher-fältet på beställningssidan, det är bäst att skriva koden i meddelandefältet i sista steget av beställningen i stället för i voucher-fältet. Du kan maila vouchern till mig på: jenni.ribacka@rosebikes.se så kan vi kreditera värdesedeln i efterhand. Alternativt spara den till nästa beställning.

Shindou: Vi kan avbeställa din klocka, skicka då ordernummer till mig på jenni.ribacka@rosebikes.se

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
var har cyklocrossen dx 2000 tagit vägen?

finns det ingen sån i år?

har för mig att ni hadde en sån cross förra året,som kostade runt 10000-10500kr.

Rose-tråden
Hej, har följt min cykel via www.dhl.de och senaste uppdateringen var följande:

Thu, 03.01.2013 13:51 h
Sweden
The recipient was not present and has been informed. The shipment is ready for pick-up.

Jag har varken fått mail, sms eller något i brevlådan. Hur får jag tag på min cykel? Jag har inte blivit "informed". Är det posten eller dhl som har cykeln och hur får jag reda på det svenska sändningsnumret?

Rose-tråden
felldin:
Det är posten som har din cykel. Du kan kontakta ditt lokala postkontor och om de inte hittar paketet kan du be dem ringa postens servicetjänst och fråga efter det svenska kollinumret med det tyska-dhl-numret och då skall de hitta paketet.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej,

Köpte en MR big2 som jag fick i Oktober. Den har nu rullat ca 200mil mestadels på landsväg.
Nu verkar det som att Bodyn i Easton XC hjulet inte mår bra. Vid kall väderlek fryser den och man får otrevliga släpp. Sedan låter det som sju svåra år när man snurrar på bakhjulet. Har tagit loss bodyn men den ser inte ut att vara av den typen som går att serva. Går den att öppna? Går detta på garanti? Trolig orsak är ju vatteninträngning till bodyn. Om det inte går på garantin, finns det ersättare hos er på Rose.

Tacksam för svar.

Mikko

Rose-tråden
har lite frågor om denna cykel..ROSE PRO DX Cross 2000 46/36...

1:finns det några bromshandtag på ovansidan av styret?(froglegs)

2:vad är det för slags skivbromsar,är de mekaniska?

3:hur ändrar man om man vill ha en annan kasset?

mvh roland

Rose-tråden
Supersonic: förhoppningsvis inom närmaste framtiden =o)
Skall ner till Tyskland nästa vecka så då har jag troligen mer info.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Lade en beställning på en kassett i förra veckan, SHIMANO CS-HG81-10 cassette, 10-speed 11-36. När jag kollar på lager status så står det: "artikeln kan vara tillgänglig senare".

Blir lite förvirrad över formuleringen. Låter som att ni kanske kommer att ha artikeln i ert sortiment.

Rose-tråden
Det är möjligt att jag får köpa en ny CX då min Cannondales ram tog en del stryk i en krasch igår, så jag har letat runt lite efter ersättare.
Ser att ni rear en X-Lite Cross Carbon-3000.
Egentligen en lite för "fin", eller kanske snarare tävlingsinriktad, cykel för det jag använder min cross till vilket är pendling, vinterträning på landsväg och som andracykel på sommaren.

Hur som helst, finns det möjlighet att fästa skärmar på X-Lite Cross Carbon?

Rose-tråden
jeppe_82: Kön till produktionen är just nu 2-3 veckor och så får du räkna ytterligare cirka en vecka för transport. Specialized-sadlar har vi inte.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
jeppe_82: Du får ett datum när cykeln beräknas vara klar att skickas från Tyskland när du lagt beställningen. Vi kan inte säga något närmare datum innan beställningen är gjord, eftersom alla delar bokas i samband med beställningen. I vanliga fall tar transporten till Sverige ca 1 vecka.
Vi levererar endast "hela cyklar", eftersom cykeln kontrolleras flera gånger innan leverans måste alla delar vara monterade när cykeln skickas.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
jomper skrev:
> Däremot kan du ju byta ut sadeln i din
> beställning mot den som du vill ha.

Det finns ju minst hundra stycken att välja på dessutom....

Rose-tråden
Finns säkert massor av bra sadlar hos Rose men jag vet ej vilka. Har haft jätte problem med domningar och ont i baken och efter ett väldans massa testande så har jag hittat rätt och det är just specialized som passar min rumpa.
Så det blir ju lite bökigt att välja bland "flera hundra" när jag inte har en aning om hur de är att sitta på.
Om man ska hitta en så lik den jag har hos Rose som möjligt vad skulle ni rekommendera då? Kör på Specialized Romin evo pro nu.

Rose-tråden
jeppe_82 skrev:
> Finns säkert massor av bra sadlar hos Rose men
> jag vet ej vilka. Har haft jätte problem med
> domningar och ont i baken och efter ett väldans
> massa testande så har jag hittat rätt och det
> är just specialized som passar min rumpa.
> Så det blir ju lite bökigt att välja bland
> "flera hundra" när jag inte har en aning om hur
> de är att sitta på.
> Om man ska hitta en så lik den jag har hos Rose
> som möjligt vad skulle ni rekommendera då? Kör
> på Specialized Romin evo pro nu.

Jag var lite korkad där, Om det är något som är speciellt är det ju just sadlar.

Men jag tänkte väl som så att du kanske kan välja nån lämplig sadel bland alternativen och sälja den på K&S eller tom fråga om det är nån som vill ha en viss sadel, man behöver ju inte slänga den iaf. Annars kanske Fizik Antares är ett alternativ om du vågar chansa.

Tillbaka
Topp