Rose-tråden

Rose-tråden
rågrulle: Skulle du kunna ge mig artikelnummern på de hjul som du är intresserad av så kan jag kolla läget direkt med fabriken.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
ollei: Du kan beställa Xeon CW 4400 och skriva i meddelandefältet på engelska att du vill ha Force 2013, så får du det.

LC4: Återkommer till dig när jag fått svar från Tyskland.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
LC4: Du kan välja mellan 170mm, 172,5mm och 175mm:s vevarmar.
Det kan vara möjligt att få till 50/36 genom lite "hemmafix" på ett Shimano-vevparti (inte SRAM), men inget som vi erbjuder från fabrik. Ingen SRAM kassett med 11-27 finns.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Städar_sällan: Vikten för hjulen är ca 1900g, eller lite under.

matt1as: Rose-skorna är lite bredare än Shimano, och samtidigt lite mindre. Så om du har 42 av Shimano borde 43 av Rose funka för dig. Om du är osäker kan du också beställa både 42 och 43 och returnera de som inte passar kostnadsfritt. Har du testat Shimanos halvnummer, dvs 42,5 som är lika lång som 42, men bredare?

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej, vad är den ungefärliga leveranstiden från order på en ROSE PRO DX Cross 2000 46/36?
Sen framgår det inte riktigt vad det är för framgaffel på den cykeln? Carbon eller Alu?

/Henrik

Rose-tråden
Dagaddaboy: ca 3 veckors leveranstid (lite beroende på vilka delar du väljer till cykeln, ifall någon del inte finns i lager). Du får ett datum när cykeln uppskattas vara klar för att skickas från Tyskland när du har gjort beställningen och alla delar till cykeln har bokats. Framgaffeln är kolfiber med aluminium styrrör.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Tack, ett par 43or är beställda.

/Mattias

Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> Städar_sällan: Vikten för hjulen är ca 1900g,
> eller lite under.
>
> matt1as: Rose-skorna är lite bredare än Shimano,
> och samtidigt lite mindre. Så om du har 42 av
> Shimano borde 43 av Rose funka för dig. Om du är
> osäker kan du också beställa både 42 och 43
> och returnera de som inte passar kostnadsfritt.
> Har du testat Shimanos halvnummer, dvs 42,5 som
> är lika lång som 42, men bredare?
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Vill tacka Mats Ribacka och ROSE för utmärkt bemötande och servicemindness. Kan intyga till alla som undrar på eftermarknadssupporten på ROSE, att den är av yppersta klass. Alla frågor besvaras och man tar sitt ansvar när saker och ting inte fungerar. Weltklasse!!!

TACK!

MVH//NÖJD KUND

Rose-tråden
Rose skrev:
> Städar_sällan: Vikten för hjulen är ca 1900g,
> eller lite under.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Tackar så mycket. Det var lite mer än jag hoppats på men det är säkert stadiga bra hjul. Får nog fundera lite på det där, beställer lite däck och andra grejor sålänge :)

Rose-tråden
Rose skrev:
> LC4: Du kan välja mellan 170mm, 172,5mm och
> 175mm:s vevarmar.
> Det kan vara möjligt att få till 50/36 genom
> lite "hemmafix" på ett Shimano-vevparti (inte
> SRAM), men inget som vi erbjuder från fabrik.
> Ingen SRAM kassett med 11-27 finns.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

OK, några följd frågor, vilken är standard, är det samma pris oavsett vevarmslängd ?
det fans väl ett vev alternativ till 46/36 eller nått sånt?
vilka kassett alternativ kann man välja på är de som finns under cykeldelar, kostar det extra att ändra?

Rose-tråden
Hej!

Jag har inte kunnat logga in på webbsidan sedan jag lade en beställning i fredags. Varken mejladressen eller kundnumret accepteras. Jag är rätt så säker att lösenordet är korrekt men det gick inte att få ett nytt då mejladressen funkar inte där heller.

Rose-tråden
LC4: Återkommer till dig när jag har fått svar från Tyskland.

pnkcow: Det låter som att du har registrerat att gästkonto, som man inte kan logga in på. Maila din kundnummer/e-postadress som du registrerat till mig så ändrar vi det till ett normalt kundkonto.

/Jenni Ribacka ROSE jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Någon vinterrea på gång snart? Vid årsskiftet fanns det någon form av krönika över det gångna året på hemsidan där det nämndes att man förra året haft vinterrea i januari och att den 2013 skulle infalla den 25 januari, men det kanske var översättningen till svenska som blivit galen...

Rose-tråden
Hej!
Jag mailade in ett par frågeställningar under gårdagen på www.rosebikes.se (via kontaktformuläret) gällande ROSE Pro-RS 4400 compact 2012.

Jag skrev mina frågeställningar på svenska (kanske var dumt, men med tanke på att sidan var översatt till svenska så antog jag att det skulle gå bra).

Har ej fått svar ännu, kan ni kolla upp detta åt mig (dvs om de fått ett knäppt meddelande på fel språk)?

Tack på förhand!

MVH Johan

Rose-tråden
Staraction: Om man vill ha snabba svar är det bäst att undvika kontaktformuläret och maila oss direkt istället. Frågorna från kontaktformulären kommer ändå till oss någon dag efter att de fyllts i, så bättre att maila oss direkt. Så skicka gärna dina frågor till en av oss så har du snabbare svar än om vi väntar på att vi skall få frågorna från kontaktformuläret.
Jenni: jenni.ribacka@rosebikes.se
Mats: mats.ribacka@rosebikes.se

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
> rågrulle: Skulle du kunna ge mig artikelnummern
> på de hjul som du är intresserad av så kan jag
> kolla läget direkt med fabriken.
>
> /Mats Ribacka, ROSE

Hej, Beställde denna hjulsats med artnr 780384.
Idag kom beställningen med posten. Snabb leverans.
Men till min förvåning är hjulen ej ihopbyggda!
Ska de vara så? Vad har jag missat och vad gör vi nu?

Rose-tråden
rågrulle:

Det var ju tråkigt att höra och så skall det ju naturligtvis inte vara. Det är första gången som jag hör om något liknande. Ursäkta oss för detta.

Du kan kostnadsfritt returnera delarna genom att printa ut en returblankett härifrån:
https://amsel.dpwn.net/abholportal/...stomer/RpOrder.action?delivery=Portal_SE_DOM2 och sedan föra paketet till din närmaste DHL Servicepoint: http://www.servicepoint.se/sv/Start/tabid/481/Default.aspx.

Lägg med en lapp där du skriver på engelska eller tyska vad som är fel och att du vill ha hjulen färdigbyggda och returnerade. Kom även ihåg att ange din kundnummer och ordernummer.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
rågrulle skrev:
> Rose skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > rågrulle: Skulle du kunna ge mig
> artikelnummern
> > på de hjul som du är intresserad av så kan
> jag
> > kolla läget direkt med fabriken.
> >
> > /Mats Ribacka, ROSE
>
> Hej, Beställde denna hjulsats med artnr 780384.
> Idag kom beställningen med posten. Snabb
> leverans.
> Men till min förvåning är hjulen ej
> ihopbyggda!
> Ska de vara så? Vad har jag missat och vad gör
> vi nu?

Vadå låg ekrar, fälg, nav i en låda?? Löst

Jag köpte dom här http://www.rosebikes.se/artikel/roa...-c-xtreme-r-490--shimano-105-black/aid:339574

Lite tunga men väldigt rejäla specielt för priset. Klart nöjd

Senast ändrad:
Rose-tråden
Hejsan!

Jag bor i Norge och försöker beställa ett gäng grejer dit men måste betala Svensk moms, går det att ordna på nåt sätt? Jag vill ogärna betala dubbel moms ju...

/Thomas

Rose-tråden
tmalm: Vi jobbar på att få igång en norsk sida också. Du kan beställa via den svenska sidan, först ser det ut som att du måste betala den svenska momsen, men efter att beställningen har gjorts dras momsen bort automatiskt när vårt system ser att leveransadressen är i Norge.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hej!
När får jag en bekräftelse på att mitt cykelköp gått igenom?

Dvs enligt de önskemål jag lade till i meddelandefältet vid beställningen, har även mejlat in dessa.

Återkoppla!

MVH Johan

Rose-tråden
Staraction: Visst hade du mailat mig också? Jag skickade vidare till Tyskland när jag fick mailet, men har ännu inte fått något svar. Återkommer så fort jag hör något från Tyskland. Normalt får du orderbekräftelsen i pdf-format några dagar efter beställningen.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Tjena Jenni

Tar ni hem eller har ni hemma nå tempostyren som man skulle kunna testa i vår eller i Botniahallen
? Borde skaffa mig ett i sommar och har ingen aning vad jag skall våga köpa...

Rose-tråden
Jartska: Vi kommer att få hem Aero Flyer-3000, M under våren, risken finns att vi inte hinner få den innan Botniahallssäsongen är slut, men man kan ju alltid testa i Malax när vägarna är bara och borstade.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Hallå!

Har en Rose cross med 105 växel bak. Vill ändra till ett rakt mtb styre på den. Har redan hydrauliska bromsar jag tänkt använda. Vilka växel väljare på styret ska jag ha? Tack på förhand.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    63.3 KB · Besök: 40
Tillbaka
Topp